Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400  (gelezen 7689 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2006, 12:03 »
Nou is het bíjna een KTM...  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2006, 12:12 »
Erg mooie tank die australiër, die had ik eigenlijk ook liever gehad, ja 28 liter is veel, maar je hoeft 'm niet altijd vol te tanken. Buiten de mogelijkheid om veel benzine mee te nemen, leek deze tank mij veel steviger en beter ontworpen....... maar ja ff 650 AUD neertellen zat er niet in.
Maar die IMS tank heeft me nu bijna evenveel aan ellende gekost, dus wat was wijsheid......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2006, 12:26 »
Even rekenen, een 28 liter tank......
Mijn gele gevaarte rijdt normaal 27 km op 1 liter.......
28x27= 756 km ;D

Nou ik denk dat ik er met mijn 16 liter tankje wel kom (waar dan ook)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2006, 12:43 »
D'r schijnt ook nog een 40 liter versie te bestaan....toch al gauw 1080 km!

Alleen ff niet laten vallen  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #19 Gepost op: 18-02-2006, 10:32 »
Citaat
Even rekenen, een 28 liter tank......
Mijn gele gevaarte rijdt normaal 27 km op 1 liter.......
28x27= 756 km

Nou ik denk dat ik er met mijn 16 liter tankje wel kom (waar dan ook)

Misschien verbruikt de motor van Nop wel 1 op 10 of zo.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2006, 13:35 »
Nou Margrieta, jij bent nog steeds de enige die ik ken die 1 op 27 haalt.
Ik rij gemiddeld 1 op 18 en offroad nog minder.

Klein detail, ik tank trouwens meer dan 17 liter
al een keer 17,2 liter getankt en hij was niet leeg,
Nu bestaat er geloof ik een 4.0 en 4.2 gallon (ik heb als het goed is de 4.2)
dus weet jij zeker of jij 16 liter hebt Noppy?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2006, 13:51 »
Roos,

We hebben allemaal dezelfde :) Er blijken verschillende soorten gallons te bestaan. Vraag me niet welke dat zijn maar neem maar aan dat onze 4 gallons de grootste zijn :D

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2006, 22:38 »
Citaat
Nou Margrieta, jij bent nog steeds de enige die ik ken die 1 op 27 haalt.
Ik denk dat ik ook een van de weinigen ben die zeker weet dat het blok nog orrigineel is, doordat ik hem/haar nieuw gekocht heb.
Ik durf ook niet te beweren dat het nou het beste is dat ie zo zuinig is, goedkoop is het wel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2006, 13:43 »
Ik zou niet weten waarom het slecht zou zijn, Ik wou dat ik het haalde  :-\

Het enige verschil met mijn motor, is dat er bij mij de kop van een gloedjenieuwe SM op zit. Volgens zeggen zijn dat gewoon dezelfde koppen.
(de vorige eigenaar had de originele kop naar zijn wensen aangepast en vond het zonde om opnieuw te moeten beginnen)

Maar ik weet natuurlijk niet of er iets aan de instellingen veranderd zijn, dus zou het daar wel eens in kunnen zitten. Voor maroc laat ik alles nog eens goed nalopen incl kleppen stellen, 's kijken of ze nog iets kunnen ontdekken....

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2006, 13:46 »
Het verschil van 9 kilometer op één liter is wel errug groot. Nou denk ik dat Roos iets meer aan het gas hangt dan Margrieta, maar dan nog. Zelfde carburateurs?? Sproeiers?? Andere benzine?? Ik denk dat het uiteindelijk gewoon in de rechterhandstand zit 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2006, 14:10 »
Als ik met mijn Edelbrock ging orgelen langs de Betuwelijn reed ik wel 1:10 en nog met de standaard (opgeboorde) uitlaat. Met die Acqualine haal ik dan nog maar 280km :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2006, 06:55 »
Als ik met mijn Edelbrock ging orgelen langs de Betuwelijn reed ik wel 1:10 en nog met de standaard (opgeboorde) uitlaat. Met die Acqualine haal ik dan nog maar 280km :P

1:10 is te veel. Als zo een motor origineel 1:20 en meer doet is het verschil IMHO te groot.

DR:
1:17 bij flink gassen. Eens geprobeerd met grotere sproeier, liep aanmerkelijk slechter en verbruik was 1:15. Lijkt mij dat 1:10 dan echt veel te veel is.
Heb natuurlijk geen acceleratiesproeier in dat orgel van mij, maar toch.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2006, 10:02 »
Tja,

Ik ben ook geen kenner hoor, maar ik heb wel een ander ontstekingsmoment, verhoogde luchtdoorvoer, verhoogde compressie en andere inlaatnokkenas dan standaard. Dus mijn fietjse is niet écht meer te vergelijken met een standaard DRZ af fabriek.

Binnenkort komen er ook nog één, twee of drie grote gaten in de luchtfilterkastdeur (25 punten), afhankelijk van de uitslag van de dyno. Die Edelbrock loopt nu nog wat te rijk in het bovenste gebied en dat is alleen goed te finetunen door meer lucht te happen.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2006, 11:10 »
Ik denk dat ik ook een van de weinigen ben die zeker weet dat het blok nog orrigineel is, doordat ik hem/haar nieuw gekocht heb.
Ik durf ook niet te beweren dat het nou het beste is dat ie zo zuinig is, goedkoop is het wel.

Margrieta,

Als jij 1:27 rijdt, heb je wel eens gekeken naar de instelling van je tripmaster? Staat het percentage van de correctie voor  Trip A/B niet iets te mooi; op 125% bijvoorbeeld ??? Of meet je de afstand op de ODO teller

Ik kom op 1:22 op de snelweg, wellicht dat bij 50-80 km/uur op binnenwegen wat oploopt :) Mijn DRZ motor is nog helemaal standaard. Dus misschien dat 1:27 dan ook wel mogelijk is ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: TK: Gele IMS 16L tank DRZ400
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2006, 11:50 »
Ikdenk dat die 1/27 ook wel iets te positie is ( dit was met name in Finland) Veel lange stukken bij warm weer.
Ik den 1/22 a 25 normaal kan zijn.  Overigen mijn MZ reed tussen de 1 /20 en 1/ 25 duss okk super zuinig.

Met de KTM zal dat nooit lukken Zondag flink mee gereden /crossed en dat gaat bij zo'n bike nooit rustig kan ik je melden. ;)
Wel een voordeel is dat de voorband een stuk minder slijt ;)
O ja ik een leuk openbaar crossterreintje ondekt!! perfect voor allroads!! Hierover later meer!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!