Mijn kersverse rijdende iPad.
Inmiddels bijna 250km op de klok. Tasje ziet gigantisch uit op de foto, dat komt door de ongelukkige hoek. Maar het is wel nodig, anders kun je nog geen pakje boter meenemen op het apparaat.
Tot nu toe ben ik heel erg blij met het apparaat, het is zeer zeker een waardige opvolger van de 950. Iets wat ik van 1190/1290/1050/1090 niet echt vond.
Proefgereden op de gewone 'S', maar lage tweedelige zadels met zitkuil hebben mij nooit kunnen bekoren en de achteruitgang in vering tov de 950 was mij te groot. Met gewone slechte polderwegen krijg je de wielen al aan het dribbelen. De 'R' maakt dat allemaal meer dan goed en is m.i. de meerprijs ruim waard.
Offroad ga ik er nog even niet teveel mee doen. Voorlopig is de insteek meer dat ik het niet uit de weg ga als het mijn pad kruist, maar gepiel langs blubberige slootkantjes ga ik ook niet opzoeken. Als ik de WR260 in de sloot parkeer kan ik er om lachen, maar een half jaarsalaris in de sloot parkeren is andere koek. Mocht er echter nog eens ooit een tripje Marokko in het verschiet liggen....
Hij kan het verder wel uitstekend; ik heb er een paar stoffige zandpaden mee gepakt, reed 120 voor ik er erg in had, en het voelde als 60. Tijdens het rijden voelt het aan als een endurobrommer en niet als een allroad. Het buitenwerk is verder allemaal enduro-plastic-kapjes en geen gelakte delen, dus wat dat betreft hoeft een krasje ook niet echt pijn te doen.