Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ijsland juni 2011  (gelezen 1816 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
ijsland juni 2011
« Gepost op: 05-01-2011, 23:37 »
Wie gaat er mee naar ijsland eind mei begin juni naar ijsland met de 4x4.
bedoeling is de auto in de container(rotterdam) de week voor vertrek inleveren en invliegen de week erna, idem voor terugreis.
Duur: ongeveer 14 dagen terplaatste rondrijden, belangrijkste plaatsen zien en bezoeken, genieten van landschap en natuurfenomen,
4x4 moet toch enigzins uitgerust zijn voor het betere werk banden 35inch, snorkel, enz.
de mijne is een toy hdj80, hoog op zijn wielen en uitgerust om ermee te kunnen overnachten.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: ijsland juni 2011
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2011, 10:13 »
Wat kost dat verschepen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: ijsland juni 2011
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2011, 20:48 »
Vorig jaar (2009) wel te verstaan was het 1600€ inbegrepen: verscheping in container van de 4x4 plus de tiketten heen en terug (IJsland - Amsterdam).[/font][/font] De auto moest een week vroeger in Rotterdam afgeleverd worden en kon na de reis een week later terug opgehaald worden in Rotterdam. Alle nodige documenten werden ook afgehandeld voor die prijs.[/font][/font] Ik vond het toen heel goed meevallen, bij genoeg interesse wil ik gerust een nieuwe aanvraag doen, eventueel met een soort groepskorting of zo... [/font][/font] Ik had ook een mailtje van enkele motards, mss kunnen deze in dezelfde container geduwd worden waarbij we de prijs kunnen gaan drukken...moet even bekeken worden.[/font][/font] Ikzelf ben bezig met de reis goed voor te bereiden, zijnde alle bekende en minder bekende bezienswaardigheden aan te stippen en deze vervolgens -offroad- aan elkaar te rijgen. Wel rekening houdend met de bestaande paadjes.  Geen recht op recht toestanden, m.a.w. met respect voor de natuur.[/font][/font] Het zou kamperen worden (de jeep is met slaapgelegenheid)wat niet wil zeggen dat er geen hotellekes of bxb kunnen aangedaan worden.[/font][/font] Ik plan ook wel enkele wandeltrips zodat de auto's of moto's ook eens een beetje rust vinden.[/font][/font] BTW zoek ik nog steeds alle mogelijke info over IJsland, vooral wat gps-tracks of waypoints betreft.[/font][/font]
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: ijsland juni 2011
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2011, 19:01 »
Wij hebben in 2006 ook de auto's (feroza en landrover) in een container verscheept. Er zijn twee aanbieders, Eimskip en Samskip. De Eimskip terminal ligt tegenover de camping, dus dat is het handigst. Wij hebben voor Samskip gekozen omdat Eimskip plotseling de prijs verhoogd had. Van 2800 euro naar 4200 euro.... Het zijn opportunisten, dus als de boot vol dreigt te raken dan gaat de prijs omhoog! Vroeg boeken en direct betalen. Een reservering is niet genoeg. Verder geen alcohol en worstjes in de auto, want anders zit je uren formulieren in te vullen (lees: proces verbaal..) en kun je flink dokken. Ik heb diverse tracks maar je kunt er niet verdwalen. Er zijn enkele goede kaarten, de beste m.i. is Kortabok road atlas. ISBN 9979-3-2753-7 1:300000. Tevens kun je een topo vinden voor je gps. http://www.ourfootprints.de/gps/mapsource-island_e.html Zie ook bij GPS en navigatie op dit forum. Verder is een snorkel op je 4x4 wel handig....
 
En ik heb nog wel ergens wat leuke waypoints van verborgen hotpots en zo.