Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wil je van je trial meuk af  (gelezen 5376 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #15 Gepost op: 30-12-2020, 09:46 »
Nog Trial motors hiero die mogen vertrekken?
Bij m.n vorige zoekactie alwel mooie Trial laarzen gekocht.
En een keer aan een echte Trial motor mogen ruiken.
Leuk.
Alleen nu nog een motor.
Vroeg me af is een 125cc echt te weinig qua power?
Of zijn die motoren ook kleiner qua afmetingen?
Aju propje


Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Wil je van je trial meuk af
« Reactie #16 Gepost op: 30-12-2020, 10:11 »
Mijn OSSA TR280i Factory Replica uit 2012 heb ik al een jaar of 5 niet gebruikt.

Kost € 2.750



Drager heb ik destijds nieuw gekocht bij Nonstop Motoren en alleen gebruikt om de motor naar huis te rijden. Drager kan ook overgenomen worden.



Inruil van iets leuks bespreekbaar. Een licht motortje of een brommer voor m’n kinderen bijvoorbeeld.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #17 Gepost op: 30-12-2020, 10:55 »
Mijn OSSA TR280i Factory Replica uit 2012 heb ik al een jaar of 5 niet gebruikt.

Kost € 2.750



Drager heb ik destijds nieuw gekocht bij Nonstop Motoren en alleen gebruikt om de motor naar huis te rijden. Drager kan ook overgenomen worden.



Inruil van iets leuks bespreekbaar. Een licht motortje of een brommer voor m’n kinderen bijvoorbeeld.


hoeveel kan zo'n drager dragen?
en heb jij dan zo'n Amerikaanse hitch gemonteerd?
heb t wel in Australië gezien, maar nooit een blueprint kunnen krijgen..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #18 Gepost op: 30-12-2020, 11:43 »
...
Vroeg me af is een 125cc echt te weinig qua power?
Of zijn die motoren ook kleiner qua afmetingen?
Aju propje
Motoren zijn even groot, maar voor jou te 'licht' in vermogen. Daarmee bedoel ik dat je met een 125 op het gas moet rijden. Zeker met jouw gewicht. Hij zal vaak afslaan (frustratie). Iemand hier heeft zijn 125 GasGas omgebouwd naar een 200 cc. Hij weegt 70 kg ....


Het mooie van Trial is dat je die motoren zoals mijn Montesa, af kunt knijpen en dat ze dan nog niet afslaan. Dat is belangrijk omdat het allemaal langzaam gaat.


Dit alles muv de Nationale en wereldtop  :D
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #19 Gepost op: 30-12-2020, 12:43 »
Zag ze rijden in Apeldoorn.
Viertakt is ook zeker mooi.
Vond het grappig het was een Beta.wist niet dat ze 2 en 4 takt in hun trial programma hadden.
Ossa is prachtig maar mij te gek qua prijs.
En hoe zit het met onderdelen van Ossa lastig toch??




Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #20 Gepost op: 30-12-2020, 13:04 »

hoeveel kan zo'n drager dragen?
en heb jij dan zo'n Amerikaanse hitch gemonteerd?
heb t wel in Australië gezien, maar nooit een blueprint kunnen krijgen..
Nee, op een gewone trekhaak. Geen probleem. Deze drager is ervoor gemaakt, het is geen omgebouwde twinnyload.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #21 Gepost op: 30-12-2020, 13:05 »
Kinderfietsje gaat ook goed:

BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #22 Gepost op: 30-12-2020, 14:02 »
en een echte enduro?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #23 Gepost op: 30-12-2020, 14:08 »
Nee dat lijkt me te breed.
Achter de auto.
Trekhaak kogel mag meestal 50 kg hebben.
Je wr gaat zo richting 150kg.
Het zal heus wel blijven hangen.
Maar mocht het eraf kukelen heeft de verzekerings tegenpartij wat te smullen.
Steun kost maar €495.-
Daarvoor ga ik zelf wel eens braaien.
Als de trial er ooit komt.
Dan kan ik er natuurlijk ook 2 bakken Patrick 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #24 Gepost op: 30-12-2020, 14:21 »
Zag ze rijden in Apeldoorn.
Viertakt is ook zeker mooi.
Vond het grappig het was een Beta.wist niet dat ze 2 en 4 takt in hun trial programma hadden.
Ossa is prachtig maar mij te gek qua prijs.
En hoe zit het met onderdelen van Ossa lastig toch??
Ossa vergeten:
"The Ossa brand was reborn in 2010 when the trademark was purchased by an investment group and produced motorcycles until 2014 when, the company merged with the Spanish motorcycle manufacturer Gas Gas but when Gas Gas was absorbed by the Torrot Group in 2015, Ossa was not part of the deal and closed down again"
Viertakt: Montesa/Honda. Sherco ooit geprobeerd, een ramp. Ding startte heel slecht. Beta, zit nog wel in programma, was er al jaren, paar van verkocht in NL en vervolgens stille dood. Wordt in Italië door de fabrieksrijders (Top) bereden in hun competitie en WK's.

De rest is al gezeg
d.
;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #25 Gepost op: 30-12-2020, 14:39 »
Nee dat lijkt me te breed.
Achter de auto.
Trekhaak kogel mag meestal 50 kg hebben.
Je wr gaat zo richting 150kg.
Het zal heus wel blijven hangen.
Maar mocht het eraf kukelen heeft de verzekerings tegenpartij wat te smullen.
Steun kost maar €495.-
Daarvoor ga ik zelf wel eens braaien.
Als de trial er ooit komt.
Dan kan ik er natuurlijk ook 2 bakken Patrick 8)
mocht t zover komen..eerst naar een andere oto kijken, de V40 uit 2002 gaat dat niet redden..eea zal aan de onderkant van de oto gehangen moeten worden,
moet wel demontabel zijn..  ::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #26 Gepost op: 30-12-2020, 14:55 »
Wij hebben een Scorpa sy250.
Oud, niet duur, betrouwbaar (yamaha blok).
Nagenoeg niet af te laten slaan, wat ook nog wel eens voor bijzondere situaties kan zorgen  ;D


Wij zoeken ook nog alle kleding voor het trialen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #27 Gepost op: 30-12-2020, 15:02 »
mocht t zover komen..eerst naar een andere oto kijken, de V40 uit 2002 gaat dat niet redden..eea zal aan de onderkant van de oto gehangen moeten worden,
moet wel demontabel zijn..  ::)

Ik had er eentje gemaakt voor achterop onze Citroen DS, jaren 80. Hangt nog steeds in de schuur. Probleem is natuur achterover hangen, dus wel een Citroen of luchtvering nodig, zodat je lichten netjes afgesteld blijven.








BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #28 Gepost op: 30-12-2020, 15:03 »
Motoren zijn even groot, maar voor jou te 'licht' in vermogen. Daarmee bedoel ik dat je met een 125 op het gas moet rijden. Zeker met jouw gewicht. Hij zal vaak afslaan (frustratie). Iemand hier heeft zijn 125 GasGas omgebouwd naar een 200 cc. Hij weegt 70 kg ....


Het mooie van Trial is dat je die motoren zoals mijn Montesa, af kunt knijpen en dat ze dan nog niet afslaan. Dat is belangrijk omdat het allemaal langzaam gaat.


Dit alles muv de Nationale en wereldtop  :D
Precies dat.
Ik ben zeker geen super ervaren trialist maar bovenstaande kan ik wel beamen.
Om die reden heb ik, toen ik weer begon met trialrijden, een motor met een volgens sommigen onnodig grote cilinderinhoud gekocht (Beta Rev3 270).
Mij bevalt dat prima.
Je kan 'm heerlijk op koppel rijden en knappe jongen als je dat blok af kan laten slaan door 'm af te wurgen.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wil je van je trial meuk af
« Reactie #29 Gepost op: 30-12-2020, 15:26 »
Wat een stoere foto Marten.
Die foto soreekt meer voor zich als alle delen van Exclopiea Britannica 8)