Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kwaliteit Aliexpress remleidingen  (gelezen 1292 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Gepost op: 20-12-2020, 13:51 »

Zo nu en dan komt de vraag voorbij: 'Hoe goed of slecht zijn die remleidingen van Aliexpress nou ?'


Zelf koop ik voor op mijn motoren 'gewoon' HEL remleidingen omdat ik dan zeker weet dat de kwaliteit goed is.
Voor iets waar mijn leven vanaf hangt vind ik dat wel zo fijn.


Omdat ik echter nogal regelmatig remklauwen onder handen neem en daarbij de zuigers er alleen hydraulisch uit krijg, had ik bedacht dat ik daar wel eens een stukje gereedschap voor wilde maken. Niks bijzonders, gewoon een rempomp met hendel en een stukje remleiding.
Hiervoor heb ik maar eens wat gekocht op Aliexpress in plaats van een vieze oude rubberen remleiding te pakken.


In de afgelopen dagen kwamen deze onderdelen binnen.
Op het eerste gezicht ziet de rempomp en hendel er heel netjes uit maar ik moet die nog echt vanbinnen bekijken om te zien hoe de kwaliteit echt is.


Ik had ook een stukje remleiding van 40 cm gekocht voor de lieve som van bijna 3 Euro.
Deze is inmiddels ook binnen.


Hij ziet er op zich heel netjes uit.
De beide banjobouten zitten er netjes op en er zit ook een keurig stukje rubber op om de kabel in een doorvoer vast te kunnen zetten.
Allemaal heel netjes, ik kan niet anders zeggen.


Echter: bij nauwkeurige inspectie merkte ik dat er één vezeltje van het stalen vlechtwerk door de kunststof mantel heen naar buiten komt.
Voor mijn toepassing op de werkbank is dit geen probleem maar voor een serieuze toepassing op een voertuig is dit vragen om problemen.
Op deze plek zal natuurlijk vocht en vuil gaan binnendringen en schade aan gaan richten.


Wellicht is dit exemplarisch en zou ik dit maar één keer tegenkomen als ik er honderd van besteld zou hebben.
Dit beschadigde product zou bij een goede kwaliteitscontrole echter door de mand vallen en niet uitgeleverd worden.


Mijn bedoeling van deze post is niet om een 'welles / nietes' discussie te starten of om iemand te vertellen wat hij / zij moet doen.
Ik heb dit geplaatst puur omdat ik merk dat mensen het zich soms afvragen.
Nou ... dit dus. Wie weet komen er ook goede remleidingen uit China, maar de eerste remleiding die ik had gekocht was niet goed :-)







Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2020, 14:40 »
Als ik weer eens een "nieuwe ouwe" motor heb gekocht zijn de remmen het eerste waar ik naar kijk. De rest mag bij wijze van spreken er af vallen maar ik moet goed kunnen stoppen.
Het barst natuurlijk wereldwijd al van de chinese brommers scooters motortjes enz met allemaal chinese remmerij. Het zal heus wel werken. Toch zou ik liever een paar eurootjes meer uitgeven.
Laatst bij mijn auto de remblokken vervangen van Galfer (weet niet waar dat vandaan komt maar ik vind het een B-merk) naar Brembo. Remt zo veel mooier, meer gevoel, minders stoftroep.


Ik koop best regelmatig bij Ali en dat gaat vaak goed, maar dingen die het echt altijd goed moeten doen, meh. Dan liever Japans of Europees.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2020, 16:39 »
Galver is volgens mij gewoon hofleverancier bij ktm.


De draad die uit de mantel prikt
Lijkt dikkere draad als van de mantel zelf?
Is het.
Niet een los stukje wat je erzo uit trekt met tangetje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2020, 17:48 »
Op een remsysteem staat bij een noodstop maximaal 80 Bar.
Dat is hydraulisch gezien natuurlijk niks.
Bij een remsysteem gaat het natuurlijk om de "rek" op de slangen, of je een beetje gevoel overhoud in het handle/pedaal.
Als de vezels door de mantel heen steken bij een nieuwe slang...........troep dus.


Remzuigers los drukken; ik draai er een vetnippel in, pers de zuigers eruit met vet.
Een vetspuit kan tot 700 Bar persen.
Het vet direct verwijderen van de rubbers in het remsysteem, met spiritus (alcohol)
Anders kan je die weggooien............
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2020, 20:20 »
Wellicht is zo.n ali slang.
Nog beter als die rubberen tuinslang remslangen van japanse motoren. ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2020, 20:25 »
Die originele BMW slangen kunnen er ook wat van.......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2020, 20:38 »
Ik zou er alleen een vuilniszak mee dichtknopen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #7 Gepost op: 20-12-2020, 22:06 »
we zallen jou in een vuilniszak proppen :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2020, 00:15 »

Mijn bedoeling van deze post is niet om een 'welles / nietes' discussie te starten of om iemand te vertellen wat hij / zij moet doen.
Ik heb dit geplaatst puur omdat ik merk dat mensen het zich soms afvragen.
Nou ... dit dus. Wie weet komen er ook goede remleidingen uit China, maar de eerste remleiding die ik had gekocht was niet goed :-)



En het mooie van een slang is dat er niet "in" kan kijken.....
Separatie noemen ze dat, dat de slangen inwendig oplossen, en er vloeistof zich tussen de koord-lagen zich gaat ophopen.
Ik heb welles een auto bij mij in de werkplaats gehad, de remmen achter zaten muurvast, de remslangen waren van binnen opgelost, de slang werkte als terugslag-klep.


Nog een mooi voorbeeld;
Een klant van me vroeg of ik een 2" rvs leiding kon verleggen.
Moet in het weekend, je krijgt de tijd van zaterdag 10.00 uur tot 23.30 uur, op zondag wordt er hier niet gewerkt...
Nou dat was 3-4 dagen werk....gaat hem dus niet worden
Alternatief; een slang.
Moet tegen heet water, stoom, zuur en alkalisch kunnen, 80-90 Bar.......2 duim.....
Slang (laten-)maken, mijn inkoop prijs € 18.000,00....


Een paar weken later wordt ik bij die slang geroepen, er komen allemaal bobbels op die slang..............het lijkt of er niks meer doorheen stroomt.


Ik mijn leverancier gebeld; okay, we maken effe een nieuwe.
 nieuwe slang erop, probleem opgelost, oude terug naar de leverancier.


Uitslag garantie claim; mijn leverancier had niet de juiste(hun eigen merk) RVS pers koppelingen aan de slang geperst, hierdoor werd de claim niet gehonoreerd.
Behalve de arbeid voor mij geen kosten.
Kreeg toch een kerstpakket van die leverancier.........


Noem geen namen, maar dit was een slangen fabrikant uit een land wat verdacht veel op m'n linker been lijkt, die ook auto&motor banden maakt.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #9 Gepost op: 21-12-2020, 08:54 »
we zallen jou in een vuilniszak proppen :D

Past niet.. ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #10 Gepost op: 21-12-2020, 08:57 »
Voor elke zak is er wel een zak 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2020, 16:25 »
Heb mijn remslang van Ali ook binnen.
Links op de eerste foto.
Ziet er beter uit dan wat ik er nu op heb (rechts).




Als het past en niet lekt, durf ik daar best mee te rijden.
Ik heb al vaker falende remmen gehad en dat is best beangstigend. De kwaliteit van de remleiding speelde daarbij echter geen rol.
Er kunnen veel meer zaken misgaan bij het remmen of in het remsysteem, dus ik vind de reacties wat overdreven.
Zodra ik meer ervaring met deze leidingen heb, zal ik erover berichten (voor zover ik daartoe dan nog in staat ben natuurlijk ......)


Ik wens jullie allemaal een veilig 2012!!
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2020, 16:35 »
2012 :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Kwaliteit Aliexpress remleidingen
« Reactie #13 Gepost op: 27-12-2020, 16:48 »
2012 :D


Om maar even aan te geven hoe snel er iets mis kan gaan!
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control