Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Xt660 The single fuel pot. Tricking the Engine Control Unit  (gelezen 564 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Heeft iemand al ervaring met deze mod?

Heb je hem al gekocht of soms zelfs gemaakt?

http://www.xt660.com/site/node/53

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Xt660 The single fuel pot. Tricking the Engine Control Unit
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2010, 23:10 »
Het foppen van de tempsensor is een bekend truukje dat bij meerdere injectiemotoren (o.a. de BMW GS-serie) goed werkt.

Bij de XT660 schijnen sommige motoren er goed op te reageren, en sommige minder. Althans, da's wat ik begrepen heb toen ik zelf naar XT660's aan het kijken was.

De benodigde onderdelen kosten erg weinig, dus ik zou het gewoon proberen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4361
Re: Xt660 The single fuel pot. Tricking the Engine Control Unit
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2010, 07:54 »
Vraag me alleen af hoe het zit in de closed loop modus, dus terugregeling mbv lambda sensor, of schakelen ze die uit?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Xt660 The single fuel pot. Tricking the Engine Control Unit
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2010, 08:32 »
er zit geen lambdasensor op

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Xt660 The single fuel pot. Tricking the Engine Control Unit
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2010, 11:18 »
De nieuwere XT's wel (vanaf 2007 ofzo?).
 
Hoe de closed-loop regeling ermee omgaat is een goeie vraag. Meestal werkt die maar in een klein deellastgebied omdat de motor bij accelereren een wat rijker mengsel wil. En dan zegt de smalband-lambdasensor toch 'mengsel is te rijk'.