Goedemorgen ,
Even een update , vorige week de Meriva van mijn vader volgestouwd met mijn volledig gestripte 690.
Ik zag 3 dagen nadat ie gepikt was mijn wielen op MP staan die ik herkende aan en kras in de velgrand naast 2 strips balanceer lood. Bij de advertentie stond ook een telefoon nummer.
Nu wil het feit dat ik werkzaam ben bij de verkeersongeval analyse van de politie midden Nederland en in dat opzicht redelijk dicht bij het vuur zit.
Middels dat telefoonnummer kwam ik er erachter wie en waar de wielen werden aangeboden. Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om in mijn eigen zaak te gaan rechercheren, want dan komt integriteit en belangen verstrengeling natuurlijk om de hoek kijken, heb ik de zaak overgedragen aan de collega's van het Basisteam IJsselstein, behalve dat ik in IJselstein werk, woon ik daar ook, dus dat kwam mooi uit.
Collega's hebben contact gezocht met Ridderkerk waar de motor werd aangeboden, op hun verzoek heb ik een foto PV gemaakt met mijn bevindingen waaraan ik de wielen herkende. Dit voorgelegd aan de OVJ die naar aanleiding van dit PV toestemming gaf om de woning van de verdachte binnen te treden .
Het pseudokoopeam heeft vervolgens contact gelegd om die wielen te kopen. Die bleken echter al verkocht en betaald, echter alleen nog niet opgehaald, wat wel elk moment kon gebeuren.
Ze zijn toen direct naar de woning gegaan, hier was de verdachte echter niet, hij bleek bezig te zijn in en loods. Daar aangekomen gaf hij al aan dat hij wist waarvoor zij kwamen en gaf aan dat de motor in de loods lag.
Motor werd volledig gestript aangetroffen. Hij had hem aangeboden gekregen van iemand die m op Marktplaats had zien staan. Ik ben zo dom geweest om de eerste dagen de locatiemanager aan te zetten. Let dus op als je iets op MP zet dat dat uit staat. De verdachte, in dit geval de heler, had m echt voor een schijtprijs gekocht en wist dat ie gejat was.
Hij heeft afstand gedaan en ik mocht m weer ophalen. Hij ligt weer netjes in de schuur te wachten op wat die rukkers van de verzekering gaan doen. Ze snel als dat de motor terug was, zo traag gaat de afhandeling met de verzekering.
De Dekra zit er nu tussen als "expert" om voor de NH1816 de schade af te wikkelen.
Zij willen de motor weer laten opbouwen, volgens Dekra kan dat in 6 uur, ik betwijfel het en mijn dealer in De Bilt ook.
Alle bouten zijn weg, daar had Dekra 50 euro voor gerekend, van de kabelboom is een stekker afgetrokken, daar moest maar even een nieuwe stekker aangezet gaan worden, framenummer hebben ze met een boormachine bewerkt, dat gaf niet want het was nog te lezen, kappen waren allemaal gekrast, daar moet dan maar een gedeelte van vergoed worden. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik hier niet mee akkoord ga.
Ik ben blij met de bemiddelening van RB uit de Bilt, die Dekra ook verteld heeft dat een motor met een bewerkt framenummer niet in te ruilen is. En dat gezien de missende en beschadigde en kapotte onderdelen en de uren die erin gaan zitten de fiets economisch totall los moet worden verklaard.
Ik heb aangeven een totall los uitkering te willen en dat ik het wrak eventueel wil terug [size=78%] kopen, setje extra wielen en wat reserve onderdelen zijn nooit weg. Schade is tenslotte te verhalen op een dader.[/size]
Tot zover. De einduitslag zal ik ook met jullie delen.
Grt, Jeroen .