Na lang twijfelen dan toch maar te koop, mijn XR600RR (hier ga ik sowieso spijt van krijgen):Ik heb deze XR uit 1996 in 2010 in originele staat gekocht om aan te passen voor roadbook/rally gebruik:
Zie deze post:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=10490.0Ik heb altijd al een zwak gehad voor luchtgekoelde eenpitters en in het bijzonder de XR600, het koppel en geluid vind ik fantastisch en heel relaxed voor lange (rally)ritten.
In de winter van 2011 is ie helemaal gedemonteerd geweest en heb ik veel naar eigen inzicht aangepast om hem geschikt te maken voor amateurrally:
- Frame is gestraald en gepoedercoat
- Alle lagers (wielen, achterbrug/linksysteem, balhoofd) zijn vernieuwd, nieuwe smeernippels en extra smeernippels op het balhoofd
- Nieuw plastic rondom en nieuwe Acerbis 22L tank, kunststof frame savers en kunststof carterbeschermer
- Zadel nieuw gevuld en met ruw leer bekleed (erg comfi nu!)
- Aluminium Rally voorbouw met Marten Kuipje, dubbele koplamp met lexaan beschermer
- Nieuwe MD roadbook, ICO VR Light en Trailtech tripmeter (als redundant met eigen opnemer en magneet), zekeringkastje
- Brede voetsteunen
- Vering V+A compleet laten reviseren en aanpassen op gewicht en tank/voorbouw door HK Suspension
- Renthal stuur met Rox Risers
- Wegklapbare spiegel
- Kriega toolbag
Motorisch vrijwel origineel, loopt echt heel mooi en start vrijwel altijd met 1 kick. Wel wat kleine aanpassingen:
- Chokeklep vervangen door een exemplaar van XR's only (ivm bekend probleem met de standaard klep)
- Nokkenas lagers en alle pakkingen vanaf (en incl) de voetpakking vervangen
- Oversized RVS uitlaatbochten
- Supertrapp uitlaat (past mooi bij het tijdsbeeld, klinkt fantastisch)
- Andere sproeierbezetting ivm aangepaste uitlaat
Hier wat plaatjes toen ie net af was:
Ik heb er in 3 jaar tijd +- 4000 km mee gereden tijdens enkele AK ritjes, de Hellas Rally in 2013 en de Baja Deutschland in 2014, hierbij heeft ie het voorbeeldig gedaan en heb ik er erg veel plezier van gehad:
Wat krijg je er verder bij:
- Haynes Manual
- Originele onderdelen (tank, teller/lamp, plastic (niet compleet), veren)
- Dozen (reserve) onderdelen: eea lagers, +-6 luchtfilters etc (moet ik nog even uitzoeken)
Prijs voor al dit moois: EUR x.xxx,--
Reden: met inmiddels 3 kleine kinderen kom ik weinig toe aan motorrijden, mijn nieuwe hobby moet eentje uit de categorie "Reis-voertuigen met 2+ aandrijving" worden zodat de kindjes meekunnen dus inruil van een belastingvrije (of overgangsregeling) 4x4 is bespreekbaar.
Onderdelen worden vooralsnog niet los verkocht!