Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mongolie - Siberie  (gelezen 13719 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2006, 12:46 »
hoeveel kilometer wil je bij elkaar gaan rijden en heb je al een beetje een route uitgestippeld? benwel benieuwd wat je ongeveer ga rijden!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #16 Gepost op: 12-05-2006, 14:18 »
De route zal globaal lopen via Tsjechie, Slovakije, Oekraine over de Krim naar Rusland, bij Astrakhan de grens over naar Kazachstan, langs het Aralmeer de zuidelijke route naar Bishkek in Kirgistan hier een rondje maken en langs het Issyk Kul meer terug Rusland in naar het Altai gebergte van hieruit richting het Baikalmeer en het eiland Olgon. Vandaar in zuidelijke richting Mongolie in. Hier wordt het een klein beetje afwachten hoe het echte off road rijden me afgaat. Hiervan laat ik afhangen hoever en waar naar toe. In ieder geval naar de zuidelijke Gobi (Omnigovi regio) het zal ook een beetje van het weer afhangen bij veel regenval is het Noordwestelijke deel van Mongolie nauwelijks berijdbaar. Voor Mongolie heb ik meer tijd uitgetrokken. Daarna terug Siberie in naar Irkutsk en eventueel op de trein naar Moskou of rijdend terug via Novosibirsk. het precieze aantal kilometers zal dus afhangen van de gekozen route en kan varieeren van 14000 tot 20000km. Ik ben niet de enige die deze plannen heeft, Cees en Bart willen zo goed als dezelfde route rijden in 2008.

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #17 Gepost op: 12-05-2006, 15:18 »
Ha Sjeng,

De route zie er erg goed uit, en wil in principe graag met je meerijden.
Laat maar weten hoe jij erover denkt.
Wil in september al 2 weken Roemeniƫ gaan doen, misschien via de Oekraine terug.

Groeten Stan
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #18 Gepost op: 12-05-2006, 17:12 »
Ik ben heeel voorzichtig aan het horen hoe mijn baas over onbetaald verlof van 2 maandjes denkt......

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2006, 09:34 »
Hee,

Fijn om te lezen dat er interresse is voor de trip, misschien moeten we eens afspreken om te zien of we op dezelfde golflengte zitten, wat denken jullie ervan?

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #20 Gepost op: 15-05-2006, 11:00 »
Das wel vrij belangrijk als je 3 maanden met elkaar aan het rijden ben maar is voor mij iig. nu te vroeg. eerst maar eens kijken wat ik kan en wat ik wil.
Als ik er serieus mee bezig ben en het zou te regelen zijn met werk dan moeten we zeker eens afspreken en er wachten vast meer geinterresseerden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #21 Gepost op: 17-05-2006, 07:02 »
Is prima, ik verwacht een gil van jullie als het zover is.

Grtz,
Sjeng

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #22 Gepost op: 21-08-2006, 22:27 »
Op hoeveel euro begroot je de reis? De vrije uren is geen probleem, die heb ik nu al voor die 3 maanden.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #23 Gepost op: 23-08-2006, 06:56 »
Hallo Ad,

Ik heb jouw mail ook gekregen maar ik beantwoord hem hier effe, kan de rest ook meelezen. De reis is begroot op 3500 euro, dit is geteld voor eten, drinken, slapen, benzine, inentingen en visa. Alles wat de motor betreft (banden, onderdelen evt aanpassingen) is niet meegeteld. De hele reis is low budget opgezet. De 3500,- is redelijk ruim geteld.
Ik heb trouwens al 1 medereiziger(misschien zijspan) maar als het klikt geldt hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Als je meer info wilt gewoon effe mailen.

Grtz,
Sjeng.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #24 Gepost op: 23-08-2006, 12:29 »
Sjeng, kunnen we je op het travel maniacs weekend verwachten?
Zou tof zijn als je er ook bij ben.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #25 Gepost op: 23-08-2006, 18:38 »
Ik ben in 1992 met de transsiberie express naar china gereist en toen zei ik al " dit wil ik ook eens met de motor doen". Nu begint dat er opeens op te lijken dat dit ook gaat gebeuren. Ik wilde ooit eens een woestijn zien maar toen de trein door de Gobie trok had het net geregend en was alles GROEN.

Natuurlijk moeten we ons eerst eens ontmoeten maar voor de zekerheid ga ik morgen bij de bedrijfs bbq, als m'n baas een borrel op heeft, de maanden 6-7-8 van 2007 eens vrijnemen ;).

Ik ben tijdens het travelmaniacs weekend helaas op vakantie maar ik woon op een boerderij en heb voldoende slaapplaats cq kampeerruimte om een gezellige eerste ontmoeting en brainstorm avond te houden.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #26 Gepost op: 24-08-2006, 06:54 »
Voor dat weekend had ik al de HU meeting in Belgie op het programma staan en of dat gaat lukken is nog maar de vraag. Het travelmaniacs-weekend gaat helaas dus niet lukken. Die brainstormavond lijkt me helemaal OK. Ik ga effe met Ge ( de andere reiziger) in conclaaf welk weekend we beide vrij hebben. Ik laat je nog wel wat weten(off topic lijkt me). Trouwens het vertrek staat in het Pinksterweekend gepland (is eind mei), aankomst half augustus.

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #27 Gepost op: 25-08-2006, 16:55 »
Binnenkort komt de brainstorm avond. Wie komt?

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #28 Gepost op: 10-09-2006, 15:35 »
Ik blijf nog even dromen...  :) Geweldig hoor jongens!
Moto Guzzi V50 Nato en een Moto Guzzi NTX650 in opbouw!

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Mongolie - Siberie
« Reactie #29 Gepost op: 21-09-2006, 21:20 »
Wel, de brainstorm en kennismakings avond is geweest en die was positief. Sjeng heeft zich zeer goed ingelezen en heeft al een hoop  kaarten en materiaal bijeen verzameld. Ik heb ook al mijn 3 maanden vrij van de baas dus het grote voorbereiden kan beginnen.

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.