Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 206059 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1110 Gepost op: 27-06-2020, 23:37 »
Harley failliet ?
Zal toch wel iets meevallen.
En herrie je bent zeker oud aan het worden.
En ja ik snap heel goed dat als je aan een dijk woont het je strot uitkomt.
Maar je zal toch vroeger echt wel erns door je staat hebben gescheurd zonder uitlaat.
Met je puch kreidler of Zündapp.
Of als je wat jonger bent met mt5 of dt
Fs1 of Rd50?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1111 Gepost op: 28-06-2020, 00:46 »

Laten we het er op houden dat het goed gaat met Harley…..


Als dijkbewoner vindt ik het een prima achtergrond geluid, motorfietsen....
En zo ken ik meer dijkbewoners die er zo over denken.


Zou ik nu een aktiegroep moeten beginnen; red het typische hollandsche-dijk-motor-geluid?


Daar heb ik geen tijd voor.....wordt dus ook niet gehoord.....


Die gepensioneerde gasten die ook zo nodig mooi willen wonen langs de dijk, hebben de hele dag de tijd om zich hierover druk te maken.
En halen zodoende ook alle media.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1112 Gepost op: 28-06-2020, 09:05 »
Klopt allemaal, maar als het geluid en de perceptieve overlast blijven, is het gevolg dat steeds meer wordt afgesloten. 35 jaar geleden knalden we hier gewoon het bos in, alles was toegankelijk. Inmiddels is bijna alles afgesloten voor gemotoriseerd verkeer en sommige stukken zelfs voor wandelaars. Kortom, probeer ruim binnen de geluidsnormen te blijven en geeft de klagers geen stok om mee te slaan.


Over Harley, daar gaat het niet al te best mee:
https://www.motorcyclesdata.com/2020/06/01/harley-davidson/
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1113 Gepost op: 28-06-2020, 10:17 »
Eerst aftermarket probleempje oplossen, erg simpel, op straat gewoon handhaven i.p.v. gedogen, op straat kun je ook 'n fuik zetten met boa, gelijk demonteren en de shredder ernaast.


Op de MX baan stel je simpel O.E.M. only. Nix aftermarket. Talent komt niet uit je uitlaat. Je imago kennelijk wel.
Idem alle hobbyrijders op Assen. O.E.M. only.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1114 Gepost op: 28-06-2020, 10:39 »
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom er op een crossbaan niet gehandhaaft wordt.


Tsja, ik ben 1 van de overlast veroorzakende motorrijders op de weg.
Tenminste voor 1 uur per jaar dan.
Of ik wordt oud, of tijden veranderen, maar zoals we vroeger reden lijkt niet meer echt te kunnnen.


Wat mij ook opvalt is hoe suf en saai de motorrijders tegenwoordig zijn.
Ik rijdt met de fiets ook vaak op de dijken en zie echt nooit meer iemand in aftands leren pak, met open uitlaat, een grote rookwolk en oliespoor er achteraan die een bocht nog maar net redt.
Wel veel stille standaard motors met een geel hesje aan.


In mijn ogen puur een media ding dit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1115 Gepost op: 28-06-2020, 12:17 »
Ik heb mijn lidmaatschap op de KNMV opgezegd. Reden is dat ze (naar mijn mening) niets doen voor offroadrijders (wel voor wegrijders en wedstrijdcrossers). Ik heb het ze wel gevraagd maar toen kwamen ze niet verder dan dat ze een paar offroadritten organiseren. Terwijl ik hier in Brabant merk dat er een steeds grotere hetze is tegen offroaders. We hebben bijvoorbeeld een nieuwe vereniging van boswachters waar heel veel budget naar toe gaat. En die vinden dat er per definitie geen plaats is voor offroadmotoren. Al sta je stil bij het benzinestation dan willen ze je nog het liefst een boete geven voor een ontbrekende spiegel. Juist nu is een tegengeluid nodig maar vanuit de KNMV merk ik niet dat er ook maar iets gebeurt op dat vlak.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1116 Gepost op: 28-06-2020, 12:21 »
Ze innen rijkelijke bedragen voor daglicenties, dus je kunt niet zeggen dat ze niks doen  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1117 Gepost op: 28-06-2020, 17:57 »
Wat mij ook opvalt is hoe suf en saai de motorrijders tegenwoordig zijn.Ik rijdt met de fiets ook vaak op de dijken en zie echt nooit meer iemand in aftands leren pak, met open uitlaat, een grote rookwolk en oliespoor er achteraan die een bocht nog maar net redt.Wel veel stille standaard motors met een geel hesje aan.



Stil, schoon, kwaliteit, plenty power, niets mis mee.
Gelukkig zijn niet alle motorrijders zoals jij. Ben bang dat anders motoren helemaal zouden worden verboden...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1118 Gepost op: 29-06-2020, 15:10 »
We worden net zo braaf als onze oosterburen en daar is niets mis mee, toch?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1119 Gepost op: 29-06-2020, 17:30 »
We worden net zo braaf als onze oosterburen en daar is niets mis mee, toch?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


BMW rijder zeker... ;-)


Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1120 Gepost op: 29-06-2020, 17:54 »
We worden net zo braaf als onze oosterburen en daar is niets mis mee, toch?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Nou, ik zit niet te wachten op een periodieke keuring van mijn motoren. Gelukkig ziet de NL regering daar ook het nut niet van in.

Daarnaast worden in Duitsland ook steeds meer wegen afgesloten voor motoren, en qua onverhard is het er natuurlijk al helemaal een drama.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1121 Gepost op: 30-06-2020, 21:48 »


Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1122 Gepost op: 06-10-2020, 10:23 »

Wildcrosser rijdt in Boskant doelbewust wandelaar omver: ‘Het leek wel een aanslag’
https://www.ed.nl/best-meierijstad-en-son/wildcrosser-rijdt-in-boskant-doelbewust-wandelaar-omver-het-leek-wel-een-aanslag~a1ea9f85/

En de tekst, voor het geval dat de link niet meer werkt:


BOSKANT/EINDHOVEN - Een wandelaar uit Den Bosch is zondag in de bossen bij Boskant doelbewust door een wildcrosser omver gereden. ,,Het leek wel een aanslag.”

Ad de Koning 06-10-20, 07:00 Laatste update: 09:30 Bron: ED

Hans de Vries en zijn vrouw Loes kunnen er een dag na het gebeurde nog steeds niet over uit. ,,Wie doet nu zoiets? We zijn ons echt kapotgeschrokken.” De leden van de wandelclub waar de twee als fervente lopers bij zijn aangesloten, maakten zondagochtend een tocht in de omgeving van Boskant toen ze even na negenen een groep motorcrossers tegenkwamen. ,,Het waren drie groepen van een man of tien die ons passeerden”, vertelt Loes de Vries.

Hij vroeg: maak jij een foto? Toen mijn man eigenlijk heel naïef ja zei, gaf de crosser gas en reed hij zo vol over Hans heen. We stonden allemaal perplex, waren gewoon in shock.

Loes de Vries
De eerste twee groepen gedroegen zich volgens haar ‘keurig’. ,,Er was ook plek genoeg, we stonden met z'n allen in de grasrand te wachten tot ze voorbijgereden waren. Ik heb zelfs nog even naar ze gezwaaid.” Maar bij de derde groep zat een crosser die recht op haar man afkwam. ,,Hans wilde een foto maken, dat doet hij vaker tijdens de wandelingen. Hij dacht: dat is wel een spectaculair plaatje, zo'n grote groep crossers.”

In shock
De crosser die zijn voorwiel pal voor de neus van Hans parkeerde, vond dat duidelijk een minder goed idee. ,,Hij vroeg: maak jij een foto? Toen mijn man eigenlijk heel naïef ja zei, gaf de crosser gas en reed hij zo vol over Hans heen. We stonden allemaal perplex, waren gewoon in shock.” Een van de crossers die achter de dader aan kwamen gereden en het ook gezien moesten hebben, was kennelijk zo van de kaart dat hij met zijn motor een sloot in reed. Tegen een van de wandelaars zei hij nog dat ze meededen aan de KTM-dag vanaf De Landsard in Eindhoven.

Loes de Vries zocht contact met de organisatie van die motorcrossdagen, waaraan verspreid over zaterdag en zondag zo'n duizend crossers deelnamen. ,,Zij schrokken natuurlijk ook, maar gaven ook aan dat de plek waar het gebeurd is, niet op de route van het evenement lag.” Ad Somers van de motorcrosclub die op De Landsard actief is, beaamt dat. ,,Het staat los van het evenement, al maakt het dat natuurlijk niet minder vervelend.”

Benzine gehaald
,,Het enige wat ik me zou kunnen bedenken, is dat het een groep wildcrossers is geweest,  óf dat ze op waren naar de KTM-dag. Al vraag ik me in dat geval wel af waar ze hun benzine vandaan hebben gehaald, want de plek waar het gebeurd is ligt echt een flink eind van De Landsard af.” Wat volgens Somers een rol zou kunnen spelen, is dat er voor off-the-roaders ‘in het algemeen heel weinig te doen is’. ,,Daarom organiseren wij een paar keer per jaar speciaal voor die groep tochten, juist om dit soort praktijken te voorkomen.”

Hans de Vries is ter controle naar het ziekenhuis geweest. Binnenkort moet hij terug ter controle. ,,Zijn knie is dik, en hij is van top tot teen gekneusd.” Ook is bij de Bossche politie een afspraak gemaakt om aangifte te doen. ,,Die crosser moet gepakt worden, zo'n man mag zo niet rond blijven rijden.”
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 189
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1123 Gepost op: 06-11-2020, 20:12 »
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3284335/groep-van-bijna-honderd-wildcrossers-aangepakt-in-alphen


Citaat
In de strijd tegen crossoverlast in en rond Alphen-Chaam heeft de politie zondag opgetreden tegen een groep van in totaal 85 mensen. De groep had zich op de Boshovensebaan in Alphen verzameld. Ze hadden meer dan 45 motoren en quads bij zich. De politie sloot de groep in en controleerde alles en iedereen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1124 Gepost op: 07-11-2020, 00:15 »
Altijd weer de Randstad
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5