Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS software (maps)  (gelezen 2485 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
GPS software (maps)
« Gepost op: 02-05-2005, 21:32 »
Dag, ik ben nieuw in de (GPS) club.
Ik ben op zoek naar mensen die ook een Garmin 60C(S) hebben en daar software voor willen kopen.
Ik wil eh graag ehhh discuseren over welke software de beste is, zodat we ehh bijvoorbeeld SAMEN kunnen ehh rijden... Dus  ;)
Iemand ook op zoek?

Op dit moment heb ik Metroguide Europa erin, heb dus wil goed kaartmateriaal, maar kan niet navigeren (autorouten).

Zelf heb ik overigens mijn 60CS uit de USA gehaald. Dat scheelde een hele zak duiten (340 ipv 600). Alles functioneert prima, het enige wat ik kan ontdekken dat een beperking is, is dat wanneer je ver uitzoomt, de gps naar de basemap overgaat, en die zit er voor Europa dus niet in. Kan zijn dat hier een truuk voor is, maar ik heb hem nog niet gevonden. Iemand een suggestie?
Ik vroeg mij bijv. af of het mogelijk is om Worldmap te laden, en daaroverheen de detail kaarten, zodat je de basemap niet meer nodig hebt.
Overigens vind ik dit nadeel vooralsnog niet erg want ik heb dat zoomnivo nog niet echt nodig gehad.

Herman


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS software (maps)
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2005, 07:18 »
Hoi Onrust!

Ik rij ook met een 60C en heb hem uit Denemarken laten komen. Nagenoeg de zelfde prijs als in Amerika, maar dan mét europese basiskaart. Verder heb ik City Select, gedeeld met Adriaan (ook hier op het forum). Dus de tweede code is op mijn GPS geregistreerd :-X En dat zoek jij ook denk ik. Of je iets aan de Worldmap hebt weet ik niet, wel dat je verschillende kaartsystemen kan laden, en in het systeemmenu per kaart kan aanvinken of je hem wilt laten zien of niet. Wat de Worldmap doet met uitzoemen weet ik niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: GPS software (maps)
« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2005, 21:28 »
Via wie of welke firma heb jij je 60C uit Denemarken gehaald?. Ik ben ook op zoek naar zo een apparaat, maar wordt niet goed van de prijzen. Dacht slim te zijn en eens in Belgie te informeren, daar is bepaald spul soms goedkoper.... niet dus...

Eventueel mensen die software willen delen (op termijn) ? Hoe zit dat eigenlijk met de City-Select software, kun je die later nog gewoon bij eender welke zaak kopen, of is het apparaatgebonden? Installeer je dit op je PC?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS software (maps)
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2005, 21:37 »
Ik heb hem bij Sportextreme.com vandaan. Vorig jaar stukken goedkoper dan nu zie ik net. Ze zitten nu ook ruim in de zeshonderd euro :-\ In Zwitserland zit/zat ook nog wel een goedkope webshop, zal nog effe zoeken.

De City-Select software kan je inderdaad later los kopen, maar meestal heb je nog iets van pakketvoordeel als je het tegelijk koopt. De software is GPS-gebonden, de software kan je overal installeren, en met een code kan je hem unlocken om in combinatie met je GPS te gebruiken.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: GPS software (maps)
« Reactie #4 Gepost op: 03-05-2005, 21:56 »
Jaaaaaaa!!!!!! Gevonden: http://www.tramsoft.ch/gps/garmin_gpsmap60c.html staat daar nu voor 494 euro in de etalage. Houd rekening met invoerrechten, of gewoon effe op vakantie naar Zwitserland en daar ophalen ;)

In Nederland heb je Futurum nog. Die geven hem in ruil voor 519 aan je......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: GPS software (maps)
« Reactie #5 Gepost op: 03-05-2005, 22:20 »
Futurumshop had ik idd ook bekeken... probleem is dat ik eea erbij wil hebben (houder, RAM, software) en dan verdikkeme nog door de 700 Euries zit... :-[

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: GPS software (maps)
« Reactie #6 Gepost op: 03-05-2005, 22:27 »
DAT IS DAN TOCH €150 MINDER DAN IK 1 JAAR GELEDEN HEB BETAALD VOOR HET HELE ZAAKJE!!!!!

AD
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: GPS software (maps)
« Reactie #7 Gepost op: 03-05-2005, 22:34 »
Ff knippen en plakken...
__________________________________________________________

Geachte heer XXX

Ik kan u de GPSMAP 60C met autopakket (hierin zit de City Select,
autosteun en voedingskabel) aanbieden voor 769.89 euro incl. BTW. De RAM
mount voor de GPSMAP 60C kost 40 euro (touratech steunen hebben wij
helaas niet in ons assortiment)

Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op de GPS-en. Graag vernemen wij van
u of wij een bestelling voor u kunnen plaatsen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank voor uw reactie,

Met vriendelijke groet,

FuturumShop.com

FuturumShop - Sportwinkel - "Your satisfaction is our focus"

________________________________________________________________________________

Maarja, dat autopakket heb ik weer geen zak aan...wil alleen maar hebben wat ik daadwerkelijk nodig heb...
RAM
Houder
60C
City-Select

Duur, duur, duur...