Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Digitale GPS kaarten maken  (gelezen 1330 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Digitale GPS kaarten maken
« Gepost op: 18-08-2005, 00:09 »
Ha, das geinig...

Vandaag moest ik een klusje doen voor het uitzenbureau, beetje vakantiewerkachtig zeg maar. Moest chauffeuren met een personenwagen.
Niks bijzonders, maar was voor een firma die de gedetailleerde digitale  kaarten van Nederland (en andere landen) levert aan diverse GPS-sysytemen leveranciers, ik meen ook aan Garmin. Nu eens gezien hoe die kaarten worden aangemaakt, eigenlijk doodsimpel. Gewoon tracks rijden op een laptop (GPS antenne op t dak geplakt) met de benodigde software en daar worden opmerkingen aan toegevoegd (doodlopend, éénrichtingsverkeer, enz)....Later worden deze ingetekend op de kaarten.  Niets bijzonders, maar wel eens grappig om te zien hoe het nou "achter de schermen" gaat.

Overigen een berg fouten ontdekt op de bestaande kaarten, dus één van de volgende updates moet bij mij in de buurt foutloos gaan werken... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Digitale GPS kaarten maken
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2005, 08:18 »
Ik had eigenlijk verwacht dat men met satelietfotos aan de slag ging. Leuk om te weten dat 'zij' het op dezelfde manier als wij doen. Gaan rondraggen en trackloggen.  :)