Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd  (gelezen 1367 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
tja beetje onzinnige titel maar ik ga over een maand naar de vs en heb een cherokee 4X4 gehuurd voor eerste deel. Nou zijn de standaard dirt roads geen probleem maar heb er 1 plan bij wat  iets meer uitdaging is (op de amerika fora wordt het afgeraden dus dan is het goed). Op amerikaanse sites geeft men aan dat het te doen is maar diep zand een probleem kan zijn.

Dus ja misschien moet ik even oefenen met uitgraven....

Ik heb wel wat 4X4 ervaring met een suzuki 410 maar dat weegt niks en een 6X6 in diensttijd maar dat rijdt niet vast. Wat ik weet
- bandenspanning verlagen
- snelheid houden indien mogelijk
- niet blijven gassen als hij vast zit
- beetje op en neer wiebelen als het nog kan
wat kan ik nog meer doen? ja een schep mee nemen uiteraard.

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2010, 12:22 »
Een stevig touw. Dan kan iemand anders je eruit trekken....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 12-05-2010, 12:48 »
Zandplaatjes scoren en een high jack (krik) of zoiets meenemen zodat je de auto kan opkrikken en de platen onder de banden kunt schuiven. Als je alleen gaat: 4 zandplaten, dan kun je OF onder elk wiel een plaat leggen, of de platen achter elkaar leggen, zodat je weer vaart krijgt. En NIET schakelen (dus vooraf de versnelling kiezen waarin je gaat rijden).
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11353
Re: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2010, 13:11 »
Misschien wat alu profielen meenemen in je bagage en die vastbouten aan je vloermatten?

Zo heb je een stel geïmproviceerde rijplaten...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1819
Re: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 12-05-2010, 14:11 »
hmm ja dat zijn wel goede tips vooral niet schakelen dus automaat in de M.
 
zal het maar niet aan verhuurbalie vragen die platen mag nieteens van de harde weg af...
 
 
frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: wie wil zijn cherokee voor mij ingraven ?? diep zand tips gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 12-05-2010, 17:33 »
De verhuurmaatschapijen controleren soms voor het verhuur de onderkant van de auto. Zou ik ook even doen als ik jouw was, kunnen ze niet de schade aan de onderkant op je verhalen...