Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Progressieve veren in de voorvork  (gelezen 13540 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #30 Gepost op: 29-05-2005, 16:23 »
Ik had het adres van Corne, JD Shocks Katwijkerlaan 127 tel 06-51374509.

Ga hem vrijdag ofzo weer ophalen, ben benieuwd.

Ik had die meneer verteld dat ik in de Ardennen had gereden en dat het daar erg nat was, het eerste wat hij zei was: dan ben je geen heuvel opgekomen. Niet met die vering en die banden!

Dus het lag toch niet aan mij!?!?! ;)

Zeg Margrieta, als je het nog weet...toen ik samen met jullie de Enclaverit heb gereden (met lekke voorschokdemper en kale achterband) wilde het 'sochtends niet bij mij. Het reed gewoon niet lekker en ik miste veel grip en controle, uiteindelijk de bandenspanning verlaagd, toen Harold ff ging verkennen, dat bleek een grote verbetering en reed dus gewoon stukken beter. Nu met de andere voorveren ken ik de motor niet meer terug....geweldig... (en nu heb ik er ook nog dikke noppen bij  ;D)

Moraal van het verhaal: als het materiaal niet optmaal is, rijdt het gewoon bezopen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #31 Gepost op: 31-05-2005, 22:17 »
Dank je Mark, het lag dus niet aan mij dat ik achteraan reed!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #32 Gepost op: 06-06-2005, 09:14 »
Citaat
uiteindelijk de bandenspanning verlaagd, toen Harold ff ging verkennen,

ja, ja ;) ;)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #33 Gepost op: 06-06-2005, 12:35 »
Pas toen zag ik een moment tijd om ff de banden af te laten, schoot toen toch al niet echt op, dus wilde ik daarvoor steeds niet stoppen... Voor je gemoedsrust... ;D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #34 Gepost op: 06-06-2005, 19:54 »

Ga hem vrijdag ofzo weer ophalen, ben benieuwd.


En?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #35 Gepost op: 07-06-2005, 09:59 »
Een hele verbetering volgens Margrieta.
Margrieta kan het beter vertellen, ik heb er zelf nog niet mee gereden.

Wat al beter is, is dat de motor niet meer zwabbert bij 100 km/u.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #36 Gepost op: 07-06-2005, 16:42 »
Nou,

hij heeft de voor binnenveren ingekort en een bus ingezet zodat hij progressief veert.
De achterveer is vervangen voor een iets zwaardere en kortere.
De standaard is ingekort.

Hij is nu dus net zo hoog als eerst (was de veer terug gedraait komt het veren niet ten goede). Het zwabberen begon nu bij 110, dus even gebeld, advies voorvering 3-4 slagen harder. Voor de zekerheid 4 slagen gegeven, en bij 130 begint ie nu heel ligt te zwalken. Dat zal ik er denk ik nooit mee rijden, dus prima zo.
De motor staat nu ook beter op de wielen, oftewel, het voorwiel houdt nu ook contact, stond nl nogal achterover.
Nog niet echt mee in het terrein gereden, maar het lijkt allemaal ok te zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #37 Gepost op: 07-06-2005, 16:49 »
Inkorten en een bus is niet progressief.
Dan moeten de windingen steeds dichter op elkaar, of andersom gezien steeds verder uit elkaar. Een andere veer dus.

Rwin

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #38 Gepost op: 07-06-2005, 17:56 »
Maarten en ik hebben voor onze trip naar Noord Frankrijk zowel de voor- als achterveren laten vervangen voor Hyperpro. Ferd heeft toen alleen de achterveer laten doen omdat hij voor al WP had.



Nou ik moet zeggen dat het een enorme vooruitgang is in wegligging op het verhard en op het onverhard is de vering nog geen een keer doorgeslagen. Ik heb er dan ook enorm van genoten in Frankrijk.  :D :D :D


"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Progressieve veren in de voorvork
« Reactie #39 Gepost op: 30-08-2005, 14:55 »
 :D :D

Wauw, wat een verschil! Heb van het weekend de voorveren vervangen en de achterveer opnieuw aangespannen.
De originele veren waren veel te slap, maar wel progressief. En dat voor een TA uit 1993!

Het rijd echt een stuk beter. Stugger en zekerder. Had de achterveer graag vervangen, maar kreeg 'm niet los.
De bout onder de motor wilde wel draaien, maar niet uit de veer. Ben voorlopig begonnen met kruipolie spuiten.

Voor het aandraaien van de veer moest zo een beetje de halve motor uit elkaar, maar het is gelukt.
Kortom: wauw!

Groeten,

Jerry