Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Sheepskin Buttpads  (gelezen 10102 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Sheepskin Buttpads
« Gepost op: 28-05-2006, 23:17 »
Kwam ik tegen op een ander forum, hitech schapenvachtjes:

http://www.alaskaleather.com/

Vraag me af of dit nou lekkerder zit dan mijn eigen knutselwerk van 4 laagjes fleece en 6,= ::)
Zal wel droger zijn want bij regen of diepe rivierdoorsteken kun je maar beter op een natte spons gaan zitten dan op mijn prutselvachtje :-\

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #1 Gepost op: 29-05-2006, 13:07 »
Ik weet zeker dat het lekker zit. Mijn broer heeft verschillende Goldwings gehad  :o :-X en altijd op lange toertochten zo'n vachtje op zijn zadel gehad. Vooral bij warm weer zit het (nog) veel comfortabeler omdat het niet zo broeit. :D
Is een sleutelbeen net zoiets als een tennisarm?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #2 Gepost op: 29-05-2006, 19:51 »
ik heb ook een schapenvacht:

er is niks beters! Het is niet omdat het zacht is, maar omdat het vochtregulerend is.

makkelijkste manier om er aan te komen:

koop bij ikea 1 mooi schaapsvel (uitgekamt): hier kan je 2 stukken uithalen voor 2 motoren.
Omdat het uitgekamt is is het mooier als je dat schaap dat wat scheert (haarlengte inkorten, niet kaal natuurlijk :) ) -> het gaat dan weer krullen en je hebt een prachtig zitschaap.

Haakjes, bandjes, klitteband oid eraan om het om je zadel vast te zetten eh voila

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #3 Gepost op: 29-05-2006, 20:01 »
Zijn die schapen in Ikea echt?? En ik maar denken dat het een of ander winters synthetisch breisel produkt van de Zweedse vrouwen is ::)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #4 Gepost op: 29-05-2006, 20:46 »
Op mijn Ikea schaap (voor huiskamergebruik) staat wel 100% zuiver scheerwol. De "huid" ziet er wel kunstmatig uit.

Ik heb ook een echt Texels schaap (zonder binnenkant) mee gehad op diverse reizen, een zwarte die wordt minder snel goor (althans je ziet het niet :-X) maar dat stinkt wel meer in het begin (naar dood schaap ja). Zit idd ideaal.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #5 Gepost op: 30-05-2006, 13:16 »
Werkt dat kortwieken bij elke vacht Gerben?
Ofwel, zou het beter zijn, als ik deze ook wat in zou korten?



En ja, ik neem mijn vachtje ook graag mee met de langere km, hij is ook mee geweest op de AT naar Touratech.
Zit heerlijk en is ook nog eens lekker om 's avonds op te zitten en  's nachts op te liggen, laat echt geen kou van de grond door.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #6 Gepost op: 30-05-2006, 17:16 »
IKEA Schapenvacht
Naam LUDDE 
€ 39.00 / stuk
(prijs komt overeen met geselecteerde opties) 
Wol is vuilafstotend en slijtvast.



http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=9&productId=32598&langId=-22&parentCats=15594*16206
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #7 Gepost op: 30-05-2006, 19:02 »
ja, ikea schaap is echt.

inkorten hebben wij al eens gedaan en leidt tot krullen. Het wordt dan bovendien wat minder dik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #8 Gepost op: 30-05-2006, 21:39 »
ja, ikea schaap is echt.


En kostte in Delft maar 32,50   :-X :)

Net als mensen zijn ze niet allemaal even dik, groot, gekruld, wit, enz. Sommigen hebben ook een naad. Dus even goed kijken want er zitten mooie tussen... ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #9 Gepost op: 05-06-2006, 14:33 »
Ons Ikea schaap heeft heel afrika 2 brommers van een lekker comfortabel laagje voorzien...Werkt echt!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 36
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #10 Gepost op: 13-08-2006, 15:17 »
Ik heb gister een schapenvachtje gehaald voor me guzzi en ik ben zeeer benieuwd! Ik heb al een mooi routetje uitgestippeld om het te testen (2 weekjes richting noorwegen :))....
Moto Guzzi V50 Nato en een Moto Guzzi NTX650 in opbouw!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #11 Gepost op: 14-08-2006, 22:37 »
Nooit gedacht dat die stoere motorrijders zo zuinig met hun billen omsprongen. Krijg er tranen in mn ogen van ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #12 Gepost op: 14-08-2006, 23:38 »
Ik rijd altijd met m'n schaap rond. Ooit eens gekocht in Oostenrijk bij een leerlooierij voor 5 euri en je kunt 'm nog uitwassen ook. Ze hebben er twee ogen in geslagen zodat ik 'm vast kan maken aan het flappie van mijn tanktas, zodat ie niet wegwaait als je gaat staan.
Vind het heerlijk en wil niet meer zonder

 
  'ik heb ginne rooie, maar 'k ben hartstikke rijk!'

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #13 Gepost op: 15-08-2006, 08:10 »
Psies, alleen als ie nat is, is ie ook echt nat en bijna niet droog te krijgen (heb ik gemerkt..)  :-\
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Sheepskin Buttpads
« Reactie #14 Gepost op: 15-08-2006, 10:18 »
Gelukkig regent het nooit  :-X