Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Topkoffer?  (gelezen 7874 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Topkoffer?
« Gepost op: 27-05-2008, 09:28 »
Voor een zeer ontspannen allroad-trip wil ik een kist(je) achterop monteren. Globaal even groter dan A4 en net zo hoog.
Staat bij Hepco&B een bedrag voor in de catalogus waarvan ik gelijk naar het toilet moet. Vanuit de UK en Duitsland kan ik er wel beduidend goedkope aankomen maar met verzendkosten is het nóg fors meer dan ik er voor uit wil geven.

Mijn vraag is wat er mis is met een universele topkoffer wat steviger op de drager schroeven??
Daar is een ruime keuze in kompleet met handige bijbehoren, waterdicht en afsluitbaar. Waarom niet? Zie ik iets over het hoofd?

Bedankt.

Petrus

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: Topkoffer?
« Reactie #1 Gepost op: 02-01-2010, 16:17 »
Ben bang , zeker als er zwaar spul in gaat dat ze te zwak zijn voor offroad-gebruik ; wat te denken van een aluminium kistje ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Topkoffer?
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2010, 18:17 »
Ik heb hier al eens gelezen dat het niet verstandig om met een topkoffer allroad te gaan rijden. Beter een tas die je beter kunt vast sjorren ipv het gevaar dat je spullen te los in de koffer gaan rond slingeren.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Topkoffer?
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2010, 17:16 »
voor een voordelig reis koffer.
www.maxado.nl heb ik mijn sooi ook weg, en niet duur

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Topkoffer?
« Reactie #4 Gepost op: 09-03-2010, 06:57 »
Ik ben twee jaar geleden ook met m'n topkoffer ofroad gaan rijden (was dat ding toch zat), en ineens hoop herrie en stukken plastic die ik in m'n ooghoek zag vliegen. Tja hele achterframe afgebroken, de boel losgetrokken en in de sloot geflikkerd, m'n motor was wel 20kg lichter!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Topkoffer?
« Reactie #5 Gepost op: 09-03-2010, 07:37 »
Offroad en topkoffers gaan inderdaad niet goed samen, zal bij het ene type wat erger zijn dan met de andere maar ik heb er in de afgelopen jaaaren heel wat rond zien vliegen, eraf stuiteren, kapot zien gaan, etc...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Topkoffer?
« Reactie #6 Gepost op: 09-03-2010, 07:50 »
Och, voor een beetje onverhard rondtoeren kan het best. Ik heb in Italie met de GS ook aardig wat grind/keienpaden gereden met 48-liter 'zeg-koffer-waar-ga-je-met-de-motor-naartoe?' ding. Ideaal is anders, maar ik had 'm toch bij, en het is wel handig om extra kleding, wat eten, wat extra water, etc. in te stoppen.
 
Maar stop er een pak koekjes en een fles water in, en na een stenenpad heb je kruimeltjes.... Wat dat betreft is een tasje achterop met een spanband of elastiek erover makkelijker; da's nooit groter dan wat erin zit, dus rammelt de boel ook niet zo.
 
Zo'n topkoffer moet je gewoon halen waar ze net een leuke hebben met acceptabele prijs/kwaliteit verhouding. Vastgeschroefd krijg je 'm toch wel.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Topkoffer?
« Reactie #7 Gepost op: 07-06-2010, 20:09 »
das dus bij de firma maxado.nl daar koop ik mijn sooi ook.
en heel veel goedkoper dan hepco en becker.....

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Topkoffer?
« Reactie #8 Gepost op: 20-06-2010, 00:10 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Topkoffer?
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2010, 19:34 »
leuk hoeft niet duur te zijn ;D


Post Merge: 12-07-2010, 19:36
en dat voor minder dan hondert piek.
de bodem mag 120 kg belast worden.heb er wel ekstra strips in zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Topkoffer?
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2010, 22:53 »
Heb er ook slechte ervaringen mee. Op de GS een achterrek gebroken en alles wat in de koffer zat ook aan puin. Nu op de 1 pitter lekker een tasje achterop, zit alles lekker strak in, blijft veel langer heel.
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Topkoffer?
« Reactie #11 Gepost op: 14-07-2010, 21:17 »
Bij een aanrijding ook niet fijn, weet ik uit ervaring. (onroad)

Na een aanrijding van achteren topkoffer ter hoogte van de schouderbladen op de rugwervel gehad . Goed voor een niet fijn ritje ambulance. :-X

Niet dat je een aanrijding op cq uit gaat zoeken natuurlijk, maar in mijn geval niet zelf gedaan.

Sindsdien geen topkoffer meer achterop.
Gerrit :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Topkoffer?
« Reactie #12 Gepost op: 15-08-2010, 21:39 »
tja maar je moet wel eens wat....we gaan in september weer 10 duizend kliks
rijden en kamperen.
dan ben je spul en waterdichte sooi nodig...

Post Merge: 15-08-2010, 21:40
en het lijkt ook nog wat

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Topkoffer?
« Reactie #13 Gepost op: 16-08-2010, 07:26 »
Hangt er idd een beetje vanaf wat voor vakantie je voor ogen hebt, de lengte van de vakantie doet er dan niet toe, voor een week of 3 weken neem ik hetzelfde mee. Maar als je voornamelijk op de weg blijft zijn koffers en topkoffers misschien wel prettig. Alleen zo'n topkoffer die achter je wielas hangt vind ik zowiezo niet prettig voor het rijgedrag...
 
Wij gaan er altijd vanuit dat we veel offroad rijden en soms op de grens van wat mogelijk is af qua rijders en materiaal , dus ik neem altijd ortlieb zadel tassen mee, waterdicht en daar gaat bijna evenveel in als de gemiddelde koffer en een waterdichte rol achterop, grootte afhankelijk van wat er mee moet. Scheelt toch weer de nodige kg's is een stuk veiliger als je eens valt en is allemaal een stuk makkelijk te repareren als er eens iets stukgaat.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Topkoffer?
« Reactie #14 Gepost op: 24-08-2010, 22:51 »
ja die topcase ...daar moet je niet echt mee vallen.
de zijkoffers is geen probleem, luchtslang er op en ze deuken weer uit.
maar ding had een leuke prijs, dus ja neem je dat he.
en op gewone wegen is het prima, maar ofroad? stuk minder natuurlijk.
heb nu wel het achter rek aangepast, en de vloer buiten en binnen.
zal vast goed komen...en anders zijn er shop,s onderweg.