Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Albanië Rally 2019 ervaring?  (gelezen 2006 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Albanië Rally 2019 ervaring?
« Gepost op: 01-02-2019, 14:36 »
Het gaat dan toch gebeuren. Een keer meedoen aan een echte rally. Het gaat van 8 tot 15 juni gebeuren in Albanië. Iemand hier al eens de Albanië Rally gedaan? Als rally rookie zit ik met veel vragen, en zou graag in contact komen met mensen met rally ervaring... wie-o-wie mag ik de vragen stellen die bij me opkomen?


En gaan er misschien nog meer allroadmaniac-ers?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #1 Gepost op: 02-02-2019, 14:38 »
Albanië is prachtig!
en voor vragen: gooi ze gewoon hier neer.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #2 Gepost op: 03-02-2019, 01:15 »
Wel ingeschreven voor http://www.illyriaraid.com,terug editie in deptembee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #3 Gepost op: 03-02-2019, 17:04 »
Albanie is een stevige rally. Lange dagen over heftig terrein (veel stenen en blubber), mooie natuur en super vriendelijke mensen. Je verplaatst om de dag dus wat meer rust. Kom maar op met verdere vragen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2019, 11:45 »
Super dat ik hier wat vragen kan stellen... Zo'n eerste keer is toch 'spannend'  :D :D


Wat voor reserve onderdelen zouden jullie meenemen? Ik ga met een vriend van me rijden, en we hebben exact dezelfde motoren (Honda CRF450X). Wat hadden jullie mee in de kist?


En welke reserve onderdelen zou je meenemen overdag? Uiteraard Tyraps/ducttape, en hendels lijkt me, maar wat nog meer?


Hadden jullie elke dag regenkleding bij jullie? En zo ja, goeie tips voor licht gewicht regenkleding?


Hoe hadden jullie de verzekering geregeld? Van zowel de motor als reisverzekering?


Dit waren zo maar wat eerste vragen, er zullen vast nog meer volgen ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #5 Gepost op: 04-02-2019, 12:28 »
Reserve onderdelen: alles wat je meeneemt gaat niet kapot. Meenemen wat er typisch kapot kan gaan aan je motor en wat je hebt liggen.


Verzekering: Albanie staat gewoon op je groene kaart. Reisverzekering via Speedsecure, andere dekken rally niet dus moet je geluk hebben.


Regenkleding: neem een goedkope dunne regenjas mee, is makkelijk aan te trekken, scheelt veel in warmte en is klein.


Hier mijn verslag van 2012: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=12763.180

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #6 Gepost op: 04-02-2019, 13:03 »

Hier mijn verslag van 2012: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=12763.180


Dank voor snelle antwoorden... Zit dus een uitdaging aan te komen voor ons als ik het zo lees... Wordt voor ons de eerste keer echte Rally.. :-) Maar goed.. we gaan de uitdaging gewoon aan!


Wat voor andere tips zou jij ons meegeven?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #7 Gepost op: 04-02-2019, 13:11 »
Rij niet harder dan je kan navigeren en om een rally te finishen moet je de finish halen.


Leer het navigeren alvast in NL, zorg dat alles goed werk in NL zoek voor alle dingen een vaste plek. Je zal merken dat je heel druk ben met benzine, onderhoud, roadbook, slapen en als je dan ook nog moet zoeken heb je te weinig tijd. Zie het als vakantie en niet als race.


Praktisch: neem harde compound banden, zorg voor een gemiddeld hoge snelheid dus korte pauzes en zo min mogelijk fout rijden, liever de situatie goed bekijken dan fout rijden en terug moeten.


In 2012 was het zwaar ook mede door de korte nachten. Ik weet nog de laatste nacht 4u slaap omdat het roadbook laat klaar was en toen werd de start ook nog eens een uur vervroegd zodat iedereen  de prijsuitrijking kon halen. Het feest daarna was snel over want iedereen was kapot. Ik denk dat daar wel wat is aangepast.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 206
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #8 Gepost op: 04-02-2019, 13:28 »

Leer het navigeren alvast in NL,



Zijn we al druk mee bezig.. Veel ritjes van Ad K aan het doen.. in April gaan we lang weekend in Noord-Frankrijk de Ad K ritjes doen daar... Hopelijk is dat een eerste stap ;-)




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 18
Re: Albanië Rally 2019 ervaring?
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2019, 20:51 »
Pm verstuurd.