AllRoad-Forum > All-Road Equipment

Nekbescherming

(1/106) > >>

Ferd:
De laatste tijd zie ik steeds meer mensen met nekbescherming rondrijden. Als je weet dat je gaat vallen geeft het misschien een veiliger gevoel, maar is het nou echt effectief?

Voor mij lijkt het een onding wat je in de bewegingsvrijheid beperkt en onnodige irritatie oplevert.

Daarom wat vraagjes aan de gebruikers met ervaring:


* Werkt het echt??
* Waar koop je dat
* Wat moet dat ongeveer kosten
* Is het bruikbaar in combinatie met een normale motorjas?
* Zijn er ook nog verschillende modellen in omloop en wat zou dan het voordeel van de één t.o.v de ander zijn

Brommer:
KIJK HIER EENS

er zijn verschillende modellen en als iik ,me niet vergis is bmw samen met ktm ook zoiets aan het ontwikkelen.
Zolang je niet naar beneden wilt kijken of je rits dicht zit zal het niet zoveel irritatie opleveren denk ik.
Ik zie ze ook steeds vaker op crossbanen met deze " worsten" rijden.

Maar zijn deze dingen er voor de beginner of juist voor de gevorderde rijders daar kun je wel over discusieren.
Persoonlijk vint ik het wel goed dat men over dit soort dingen meer gaat nadenken en ontwikkelen.

Persoonlijk denk ik dat hoe beter je rijdt hoe harder je gaat dus dan zou je zo'n nek ding eigenlijk moeten hebben.
Als je hard van je fiets gaat dan rol je door en juist dan is het gevaar dat je nek " dubbel" klapt. Als je langzamer rijdt val je meestal  niet zo dat je benen nog eens een keer een extra salto maken als je de grond aan raakt. maar dit is puur mijn mening.


kijk ook HIER eeen voor het bmw en ktm product

en de discussie is is HIER

Rogier:
Zo'n nekbrace ga ik binnenkort ook even halen. Heb er al een paar keer één in de hand gehad. Toen niet gekocht omdat ik met de auto was. Ik wil graag even weten hoe dat zit met mijn bodyprotector, jas en helm op. Je hebt verschillende diktes namelijk.

Er rijden er minstens twee van dit forum reeds met die braces. Van één weet ik dat het niet hinderlijk is.  :)

cornepol:
Ik moet er een om van Meindert  ::). Nog niet uitgeprobeerd of het helpt, maar het zit in ieder geval niet in de weg. In de Rallye van Kroatie reden er veel met die dingen om hun nek rond..

Marten:
Mijn info is dat je minder snel je sleutelbeen zou breken bij een val. Oorzaak schijnt veelal de rand van je helm te zijn.
Daarnaast voorkomt het ding dat je hoofd overmatig achterover kan klappen (een soort "HANS" bij autoracers)

Zit ook te overwegen zoiets te kopen (al vrij lang eigenlijk...) Zal wel iets worden van een kalf dempen met een put of zo  ::) (oud Fries gezegde ;) )

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie