Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroadritje rond De Bilt, 70 km  (gelezen 5748 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Gepost op: 09-03-2008, 21:56 »
Correctie, het is een echt enduroritje.

We hebben vandaag ons eerste probeersel rond De Bilt gereden. Het regende pijpenstelen dus we gingen op pad.

Het concept van dit ritje was vrij simpel: zoek rond De Bilt alle plekken waar je illegaal kunt crossen of trialen en plak die aan elkaar met zo veel mogelijk onverhard en ATB-routes. Wij hebben bewust niet de drukke ATB-routes gekozen, maar juist die vlak langs snelwegen, oefenterreinen, vliegvelden, dus overal waar al herrie, zooi of industrie is. Op die routes geen wandelaar gezien.

Veel ploeteren over boomstammen, schuine hellinkjes met jonge aanplant waar je motor in omdonderde. Lekker veel van die bramenstrengen waar je laarzen zo mooi in blijven hangen. Zanderige hillclimbs met opstapje aan het einde. Achteruit op alleen je voorrem ::) Voor West-Nederlandse normen best hoog; ik denk zo'n 10 meter hoog. Niet eentje, maar je kon vaak kiezen uit meerdere.

Tamelijk veel rond defensieterreinen gereden, geen kip te bekennen. Ook het oude Leusdense crossterrein aangedaan, mooie enduroachtige plassen. Het terrein wordt 'teruggegeven' aan de natuur, dat zal zo nog wel 20 jaar duren.

Om 15:00u vertrokken vanuit De Bilt en om 18:30 opgegeven, het werd te donker en de GG wilde naar huis. DR koplamp viel uit. Ongeveer 3/5 ronde gedaan. Volgende keer afmaken.

Het was genieten!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #1 Gepost op: 09-03-2008, 22:09 »
He, zou graag mee gaan maar ben bang dat m'n BIG wat te zwaar is vvor jouw gein ;)
Hou het wel bij m'n eigen rondje :P
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #2 Gepost op: 09-03-2008, 22:12 »
Jij kan dat heus wel! En anders mag je af en toe ff op mijn motor ragguh, kan ik ff lekker uitrusten ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #3 Gepost op: 09-03-2008, 22:17 »
lijkt mj ook fantastisch..........
gewoon kwestie van oefenen!!
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #4 Gepost op: 09-03-2008, 22:39 »
probeer maar eens je BIG over een grotere boom stam te krijgen..
en de rest waar Noppy het over had..  na 10x 200kg op tillen word je een beetje moe..
maar goed Sander, we gaan eens mee met z,n 2e.. steek ik eerst een nieuwe K760 achter ;)
Kijken hoe ver we komen, als we het niet aankunnen weet ik daar nog genoeg om wat makkelijker te spelen ;)

En dat ragge Nopp, dat komt dan wel goed ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2008, 13:30 »
42 km in 3,5 uur :-X


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #6 Gepost op: 10-03-2008, 13:46 »
Hmm, ja, maar daar zitten ook de probeerseltjes bij van  'even hier in' of 'even daar kijken'. En op zo'n crossterrein rij je rondjes ::)

Voor de duidelijkheid, illegale crossterreinen zijn voor ons die terreinen waar je kunt crossen, waar al diverse sporen ingesleten zijn en waarbij de politie bij je komt kijken en je gewoon laat crossen. Gedooggebied dus.

Op de terreinen van Defensie kan je hooguit de Marechaussee achter je aankrijgen, en het ligt zo ver van de bewoonde wereld dat de politie heus geen expeditie gaat opzetten om ons er uit te halen. Op deze plekken komen ook geen wandelaars, hooguit een verdwaalde ATB'er.

Ik heb voor de duidelijkheid geen zin in oeverloze discussies in dit draadje over wat wél en niet mag a.u.b. Als ik ergens in overtreding ben dat mag elke bijzondere opsporings ambtenaar mij bekeuren en betaal ik zonder morren. Of het nu in een ritje is dat officieel door ARM wordt georganiseerd of terwijl ik zelf wat zit te proberen, het is mij gelijk...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #7 Gepost op: 10-03-2008, 13:50 »
Klinkt leuk, ik doe graag een keertje mee !

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #8 Gepost op: 10-03-2008, 14:12 »
Ik denk dat men een beetje valt over :
Citaat
Het concept van dit ritje was vrij simpel: zoek rond De Bilt alle plekken waar je illegaal kunt crossen of trialen

Dat wekt de indruk dat het juist de sport is zoveel mogelijk illegale paadjes te vinden... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #9 Gepost op: 10-03-2008, 14:16 »
Dat klopt helemaal, het kost ook veel moeite om daar illegale paadjes te vinden ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2008, 14:20 »
Dat klopt helemaal, het kost ook veel moeite om daar illegale paadjes te vinden ;)

Zullen we het houden op semi legaal dan........

Maar de Bilt is nogal een pokke eind vanuit midden-Limburg, hoewel het beeld wat je schetst me wel aanstaat  8)  ;D
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2008, 14:41 »
Zullen we het houden op semi legaal dan........

Maar de Bilt is nogal een pokke eind vanuit midden-Limburg, hoewel het beeld wat je schetst me wel aanstaat  8)  ;D

Ik zou zeggen: gewoon doen! Ennehh, neem dan gelijk ons dr350je mee...... Nee hoor gekheid, ik kom hem woensdag halen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2008, 18:49 »
Ik zou zeggen: gewoon doen! Ennehh, neem dan gelijk ons dr350je mee...... Nee hoor gekheid, ik kom hem woensdag halen!

hahaha, nee jij bent wel in orde ;D  :P
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2008, 21:37 »
Gisteren de andere 2/5 gereden, dat was maar flauwtjes, daar moeten we een leuker alternatief voor vinden.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: Allroadritje rond De Bilt, 70 km
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2008, 12:20 »
Nou, het begin stuk langs de A28 was wel een verrassing. Een leuk begin voor vervolg tochtjes.
De rest was inderdaad een beetje lauwtjes.

Mr. Kaktus
Dat kan harder...!!!