Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TET-ontwikkelingen  (gelezen 2901 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
TET-ontwikkelingen
« Gepost op: 30-10-2020, 16:33 »
Is waarschijnlijk niet persoonlijk bedoeld maar wel een beetje begrijpelijk. Je vindt hier mensen die de tet reden voordat de tet zelf wist dat ze bestond. Doordat zoveel mensen met een offroad-achtige motor dit nu ontdekken wordt de schijnbare overlast te groot. Klagen is zoals je wellicht weet erg populair tegenwoordig. Gevolg is dat de route steeds verandert door verboden in een asfalt route (zoals in België nu). Zelfs in Spanje komen steeds meer verboden.
De mensen die nu aanhaken gaan straks weer lekker met hun GSen en KTM Adventure slagschepen op geasfalteerde wegen verder en de liefhebbers van het eerste uur zitten zonder mogelijkheden. Er is hier dus wat antipathie tegen het verschijnsel tet.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #1 Gepost op: 30-10-2020, 17:52 »
As goofys said. We zien zo nu en dan mensen langs komen die in hun eerste posts aan de tet refereren alsof dat je tot een echt offroad rijder maakt. Niks persoonlijk hoor maar tet = gaap wat mij betreft.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #2 Gepost op: 30-10-2020, 18:04 »
Alle routes die openbaar komen gaan ten onder aan hun "succes"... eens.
Is met de MTB hier in Nijmegen en Groesbeek niet anders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #3 Gepost op: 30-10-2020, 18:12 »
Heb je wel eens tet gereden in portugal of spanje.
Dan gaap je echt niet.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #4 Gepost op: 30-10-2020, 18:14 »
Nee maar RvGS heeft daar inderdaad mooie ervaringen opgedaan.

Slovenië wordt gepland met de r80gs post-Covid19 plannen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #5 Gepost op: 30-10-2020, 19:52 »
Ja Marco, weet niet of de route die ik daar heb gereden nu in ene tet heet maar die was super gaaf!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2020, 21:08 »
Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij het verschijnsel TET maar om iemand nu te verwelkomen met Gaap... beetje alles over een kam scheren zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #7 Gepost op: 30-10-2020, 21:35 »
Ik denk dat het grootste probleem op de tet de gekken zijn die denken dat ze een rally aan het rijden zijn. Ik ben reeds al een aantal keer gasten tegen gekomen die, naar mijn idee zonder en killer met snelheden voorbij komen die ik op de snelweg nog niet haal.


Dat soort volk die 40km tet rij vernachelen het voor de rest. Ik kan me heel goed indenken dat als je daar als bewoner tien van dit soort figuren bijna over je hond/kind heen zien rijden dat je er wel een beetje klaar mee ben.


Heeft overigens verder niets met quads te maken al gooien die dingen wel twee keer zoveel stof op 🤣

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #8 Gepost op: 30-10-2020, 22:17 »
Ik denk dat het grootste probleem op de tet de gekken zijn die denken dat ze een rally aan het rijden zijn. Ik ben reeds al een aantal keer gasten tegen gekomen die, naar mijn idee zonder en killer met snelheden voorbij komen die ik op de snelweg nog niet haal.


Dat soort volk die 40km tet rij vernachelen het voor de rest. Ik kan me heel goed indenken dat als je daar als bewoner tien van dit soort figuren bijna over je hond/kind heen zien rijden dat je er wel een beetje klaar mee ben.


Heeft overigens verder niets met quads te maken al gooien die dingen wel twee keer zoveel stof op 🤣
Tja, het probleem is altijd de ander ... ik doe zelf ook niets liever dan met 100 over de zandpaden scheuren, dat is de nou net de hele lol van off road rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #9 Gepost op: 30-10-2020, 23:28 »
Tja, het probleem is altijd de ander ... ik doe zelf ook niets liever dan met 100 over de zandpaden scheuren, dat is de nou net de hele lol van off road rijden.

Dan zullen we jou maar aan de autoriteiten uitleveren, misschien zit er dan voor ons nog een goeie deal in.
Een auto stoft overigens ook aardig.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #10 Gepost op: 31-10-2020, 09:50 »
Er zitten natuurlijk altijd in elk land wel een paar gekkies met een Rally Replica, die dit als een opwarmertje voor de Dakar beschouwen. De motoren zijn tot de nokjes opgekieteld en uitlaten helemaal open (met Marcel M. heb ik dat ook wel eens gedaan om 04:00AM vanaf de Midsummer ;D). Raar is het dus niet.

Echter dit legt diepe sporen aan in het geheugen van de aanwonenden en wandelaars, want dit gaat het level 'aso' te boven, het is een complete beleving. Je ingewanden trillen mee indien zo'n idioot langskomt. Helaas vinden wij dit mooi en indrukwekkend en zitten die mensen volledig aan de andere kant van het spectrum.

Door C19 is wandelen het laatste wat mensen nog voor de gezelligheid in groepsverband kunnen doen, dus komop, met z'n allen naar het bos! In die landen waar geen volledige lock-down is zou ik de linesman dus laten verklaren dat de route gesloten is. In die landen met een volledige lockdown, volledig open gooien: nul overlast! ;D 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #11 Gepost op: 31-10-2020, 11:00 »
De Trans Euro Trail is precies wat de naam doet vermoeden. Een route die je via veel offroad Europa laat doorkruisen. In feite een aaneenschakeling van paden die je een mooie reis kunnen bezorgen. Ik ben groot fan van dit initiatief omdat ik iedere vakantie kampeermeuk op de fiets flikker en middels de TET een heerlijke invulling heb van de vrije tijd. Met alle bagage is 70km pu offroad hard zat. Normaal uitlaatje erop en je bent niemand tot last.


Of zoals de website zegt:
"Comprising of over 51,000km of dirt road, the Trans Euro Trail® is an epic motorcycle journey through some of Europe’s most remote, diverse and inspirational landscapes"
Het gaat mijns inziens verkeerd zodra mensen kleine etappes rijden met een cross - zo hard mogelijk offroad insteek. Nu mag iedereen lekker zijn eigen hobby naar wens invullen maar ik snap het ani-sentiment volkomen als er wekelijks hordes knoeper hard langs je woning scheuren ipv op doorreis zijn. Dat is gewoon een ander soort rijden.


Ik hoop oprecht dat er ook voor de crossers onder ons die het meeste plezier halen uit tourtjes van 120km op een dag, zonder bagage, ook gave opties blijven om te gebruiken. We leven helaas ook in een landje waarbij 'onze' offroad hobby door niet rijders alleen maar als last wordt gezien. Oftewel, roeien met de riemen die we nog hebben..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2020, 11:56 »
Tja we weten het allemaal.
We wijzen graag naar anderen.
Ga eerst naar jezelf kijken doe ik het goed; geen knaluitlaat, langzame snelheid 10/ 20 km/uur  als ik de buurt kom van wandelaars/paarden/andere dieren, met hoeveel mensen ga ik rijden, doe ik dit op door de weekse dag of het weekend, zonnig weer of regenachtig/stormachtig weer enz.

Post Merge: 31-10-2020, 11:58
Er zitten natuurlijk altijd in elk land wel een paar gekkies met een Rally Replica, die dit als een opwarmertje voor de Dakar beschouwen. De motoren zijn tot de nokjes opgekieteld en uitlaten helemaal open (met Marcel M. heb ik dat ook wel eens gedaan om 04:00AM vanaf de Midsummer ;D ). Raar is het dus niet.

Echter dit legt diepe sporen aan in het geheugen van de aanwonenden en wandelaars, want dit gaat het level 'aso' te boven, het is een complete beleving. Je ingewanden trillen mee indien zo'n idioot langskomt. Helaas vinden wij dit mooi en indrukwekkend en zitten die mensen volledig aan de andere kant van het spectrum.

Door C19 is wandelen het laatste wat mensen nog voor de gezelligheid in groepsverband kunnen doen, dus komop, met z'n allen naar het bos! In die landen waar geen volledige lock-down is zou ik de linesman dus laten verklaren dat de route gesloten is. In die landen met een volledige lockdown, volledig open gooien: nul overlast! ;D 8)
We verpesten het voor ons zelf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #13 Gepost op: 01-11-2020, 19:48 »
Ik ben meer voorstander van het reguleren van offroad rijden. Je moet in onze tak van sport, steeds aan de knoppen kunnen blijven draaien. D.w.z. goed in de gaten houden, welke routes of routedelen op een bepaald moment beter niet gereden kunnen of mogen worden. Op de TET routes is geen toezicht.  Tenminste niet op het deelnemer aantal. Ik ben al in een pril stadium gevraagd om mee te werken, maar dit was en is nog steeds mijn standpunt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: TET-ontwikkelingen
« Reactie #14 Gepost op: 01-11-2020, 20:39 »
Precies, dat roep ik al jaren: dijken: verbieden voor motoren tussen april en september. Zuid Llimburg idem.
Off road: reguleren inderdaad.


Probleem: handhaving. En daar kom je niet zomaar uit. Want tegenwoordig zijn er teveel mensen die alles en iedereen aan hun laars lappen. Denk maar eens over het Covid nepnieuws: t 'is een haox, dus ik mag gerust feestjes bouwen en mensen uitnogigen, etc.
Op zondag all-road verbieden? Daar niet iedereen zich aan houden.


Maar is onze enige redding.


PS: dit gaat over NL. De Balkan is nog hartstikke leuk en blijft wel open. Frankrijk ook, en daar heffen ze entree (Kamstrassen). Maar ja in ons dichtbevolkte landje is dat lastig.
BMW xChallenge en een Montesa 315R