Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar en Africa ECO Rally  (gelezen 5196 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2020, 07:39 »
Weet niet of jullie de ECO race hebben gevolgd, maar die is ook op een vreemde manier geeindigd (op een wel heel ander niveau dan het nieuws van Edwin hoor). Lyndon Poskitt heeft geklaagd bij de orga over een niet toegestaane voorband van Paolo Lucci. De orga heeft dit bevestigd en daardoor is Lyndon doorgeschoven van plek 4 naar 3. De zoon van Meoni heeft em nu een open brief geschreven waarin hij mooi uitlegd hoe je een race op de motor beslecht en niet met burocratie. Lyndon heeft het behoorlijk verprutst bij mij.

https://www.moto.it/dakar/africa-eco-race-la-lettera-aperta-di-gioele-meoni-a-lyndon-poskitt.html?fbclid=IwAR2IdeP49EIGDZgSakgJG7H86uE3W3PmWKu12yjHB7l33Apxk9M-EWSXfSg
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2020, 08:30 »
Lyndon heeft het behoorlijk verprutst bij mij.

Ik zit bij aflevering 9 op zijn YouTube kanaal. Mag hem graag volgen. Ik ben qua spelletjes altijd competitief ingesteld (behalve wanneer ik op mijn DR zit, maar dat is een ander verhaal) en kan me wel voorstellen wat wanneer iemand zich niet aan de spelregels houdt er over wordt geklaagd. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als iemand een voordeel zou hebben tov de rest bij het gebruik van "verboden" materialen. Zelfde geldt voor doping gebruik in sport........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2020, 08:41 »
Hier Lyndons verhaal (2e helft pagina):
https://advrider.com/f/threads/africa-eco-race-2020-with-lyndon-poskitt-team-races-2-places.1419489/page-25


Iets met soep, heet en eten, maar ik houd er wel een bittere smaak aan over.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2020, 08:54 »
Er was eerder ook al iets met een aangepast roadbook, waarbij de aanpassing fout was en iedereen verdwaalde. Behalve de winnaar van die stage, die het oude roadbook had.


[Edit:lees net dat dat diezelfde kerel was).


Daardoor ging hij ook al van 3 naar 4 en vond ' ie (terecht imo) niet leuk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2020, 09:55 »
Wat ik vooral smakelijk vindt is Ulevaseter
Boven poskitt eindigt.
Ouwe kerel alhoewel iets van 51 hij ziet eruit als 60.
Maar hij rijd toch wel ff een jong broekie het snot voor de ogen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2020, 07:55 »
Ja dat is idd smakelijk zeker als je weet dat ie het hele jaar weinig heeft gereden vanwege blessures. Dus hij stap 1x per jaar op de motor en rijdt het snot voor de ogen van een snotjongen uit UK.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2020, 22:35 »
Hoe heb jij het gehad Floor?
Jij was er toch ook?

Kijk elke dag nog you tube de eco en dakar door elkaar heen
Wat me vooral opvalt is dat Honda met ontzettend dikke vierkante einddempers rijd.
Ze lijken wel 2xzo groot als de Akrapovic.
Iemand een idee hierover?

Aju propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 209
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2020, 22:53 »
@ Nijkamp, klopt ja. Schijnt dat de helft van het veld een last-minute roadbookwijziging heeft gekregen wegens aanwezigheid bij die briefing. De winnaar van de stage was niet gegaan en reed met de oude route waardoor hij niet verdwaalde. Dat in combi met dat bandgezeik kon Lyndon niet waarderen, even los van het idee of hij in zijn recht staat of niet/of het goed gedrag is of niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2020, 08:03 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2020, 10:47 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2020, 11:02 »
Triest nieuws  :-[

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Dakar en Africa ECO Rally
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2020, 12:07 »
Ik was afgelopen september met een groepje in de Dolomieten, waaronder zijn vader (Anton, verdienstelijk ex-baancoureur). Hij was vol trots over Edwin en zijn superprestatie vorig jaar. De ergste nachtmerrie, je kind overleven ...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain