Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Paklijsten en tips  (gelezen 12962 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2006, 20:52 »
Al heb ik er wel een onderbroek meer op staan  :D


Komt misschien omdat je geen anti-diaree pilletjes in je berekening hebt meegenomen :-X ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2006, 22:23 »
Ach, het is dan ook weer goed voor mijn zelfvertrouwen dat mijn lijstje niet erg veel afwijkt.
Al heb ik er wel een onderbroek meer op staan  :D


Heb jij met gulp, dat je em niet achterstevoren kunt dragen ;D

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2006, 10:37 »


Dit gaat 't ongeveer worden voor 3 weken. In dat baaltje zit straks alles, ook tent, matje, slaapzak. Hopelijk nog iets compacter (zit nu zo lang vol poetslappen)
Nog ff iets bedenken om de kaart in te stoppen en een houdertje voor gereedschap.



Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2006, 12:16 »
En dat reservetankje, bindt je die bovenop of zo als deze vol is?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2006, 12:58 »
't Zijn er twee, de achterste zie je niet op de foto. Zitten aan elkaar vast met 2 spanbandjes. Ik zal ze waarschijnlijk maar 1 of 2 keer volgooien, en dan blijven ze gewoon zo zitten. Zodra er 10 liter uit de grote tank is, meteen allebei leegmaken.
Ik doe nog wel de vulopeningen naar achteren want die prikken nu in m'n kont kwam ik net achter.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2006, 14:38 »
he Gert,

Coole brommert man!  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2006, 15:15 »
Ja vin je 't ook geen schatje?

Ben benieuwd hoe hard ie loopt met die rallye framebeschermers van jou  :-*
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2006, 16:36 »
kan me niet aan de indruk onttrekken dat de jerrycannetjes en de achterband al heel wat meer ervaring hebben dan de rest van dit zorgvuldig samengestelde reis/rallymonster :D
Maar de tijgerprint is wel een subtiele finishing touch hoor!
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2006, 16:51 »
Die tijgerprint is inderdaad een hi-tech super-enduro fleecedeken van de Xenos voor 2,50. Is een aardige investering maar maakt het wel helemaal af. Plus helpt 's nachts m'n slaapzak een beetje die het onder de +15 al laat afweten  :(
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #24 Gepost op: 09-03-2006, 19:05 »
Misschien een overbodige en wantrouwige vraag maar........ is het nodig om een slot (mijn kettingslot is aardig zwaar) voor de motor mee te nemen?
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #25 Gepost op: 09-03-2006, 20:13 »
'k Neem zelf altijd zo'n klein schijfremslotje mee. Dat gebruik ik vervolgens eigenlijk niet....Marokkanen zijn niet zo van de motoren, al helemaal niet die grote. (Sowieso is daar veeeel meer respect voor andermans spul dan hier)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2006, 10:23 »
Net wat Gert zegt, vorig jaar mijn motor niet 1x op slot gezet. Ben dan ook niet in de grote steden geweest hé! Wellicht in 'toeristische' steden als Marakech even een (eenvoudig; lees schijfrem) slot erop??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2006, 10:54 »
Ik wil op vakantie een 1 liter olie meenemen. Heeft iemand ervaring met zo'n vetzooi meenemen in een fles die NIET kapot/opengaat. De standaard flessen zijn wel (enigzins) te vertrouwen totdat je de dop eenmaal los hebt gehad. Daarna is het net russisch roulette. Vorig e reis zat dan ook alles onder de kleffe prut. Gelukkig zaten er geen kleren in die tas. Ondanks dat de fles natuurlijk uit voorzorg evengoed apart in de plastic was gedraait enzo.  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2006, 11:28 »
Ik heb zelf een half litertje in een cola flesje zitten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Paklijsten en tips
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2006, 11:55 »
Dure maar veilige oplossing is een fles van poly-carb te kopen bij een buitensport winkel. Die wil je waarschijnlijk ook wel weer mee terug nemen naar NL maar kun je daarna niet meer echt voor water/voeding gebruiken :( Er zijn in de buitensportwinkel ook PE flessen van Nalgene. Ietsje minder duur maar ook stevig :)

Wou je die liter aan je motor hangen of met een vriendelijke glimlach aan een van de 4X4's meegeven? Ik neem ook een half litertje 10W40 fullsynt mee. Lijkt mee handiger als we centraal een 'drum' met olie regelen. Alex heeft dit hopelijk geinvertariseerd ;)

BTW: Ik neem ook kettingzaagolie voor mijn Osco Oiler mee. Iemand, die dat ook kan gebruiken?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...