Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Smartphone rugged waterproof GPS navigation  (gelezen 34064 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Gepost op: 02-12-2013, 17:26 »
Ik kwam deze vorige week tegen in een nieuwsbrief.

http://www.globe4x4.com/accessoiresdivers/page1.html

De Auwio amx-200.
Met dualsim

Ook onder ander brands bekend. o.a.
Mann 18   
of nummers Zug 3 A 18

Rugged_Android_Phone_Mann_A18_-_

Koop je dan een samsung xcover2 of deze +extra kosten.

Dan moet je wel even de specs nalopen

Intern geheugen, hoeveel minimaal, 8 gb? voor progjes app



of een


CAT Phone B15



of

andere droid

/Rugged_Android_4.2_Phone_Ram/

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #2 Gepost op: 02-12-2013, 17:49 »
En nu ook van Quecha (ja, die van de weggooitentjes...)

http://tweakers.net/nieuws/92917/archos-en-quechua-komen-met-verstevigde-android-telefoon.html

Archos en Quechua komen met verstevigde Android-telefoon

Door Bauke Schievink, zondag 1 december 2013 12:13, reacties: 47, views: 21.651 • Feedback

Het bedrijf Quechua, dat apparatuur voor bergbeklimmers en -wandelaars verkoopt, heeft in samenwerking met Archos een Android-smartphone gepresenteerd. Het apparaat moet tegen een stootje kunnen en is beschermd tegen stof en opspattend water.

De smartphone heeft van Quechua en Archos de naam Quechua Phone gekregen en is voorzien van een IP54-certificaat, zo meldt de Franse site L'informaticien. Dat betekent dat het apparaat stof- en spatwaterdicht is. Daarnaast moet de verstevigde behuizing tegen een stootje kunnen. Wel hebben de beide bedrijven voor een verouderde Android-versie gekozen: de software is nog gebaseerd op versie 4.1 van het mobiele OS.

Verder beschikt de Quechua Phone over een niet nader gespecificeerde quadcore-soc van Qualcomm die zijn werk doet op een kloksnelheid van 1,2GHz. Er is 1GB ram aanwezig, terwijl het opslaggeheugen 4GB bedraagt en tevens uitgebreid kan worden met micro-sdkaartjes. Voor foto's is een 5-megapixelcamera aanwezig en de accu heeft een capaciteit van 3500mAh.

Wanneer de rugged smartphone uit moet komen werd niet bekendgemaakt, maar wel is de prijs vastgesteld op 230 euro. Omdat het apparaat uitkomt in Europa is het aannemelijk dat Nederlandse klanten het apparaat ook kunnen kopen.


Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #3 Gepost op: 02-12-2013, 19:08 »
Beetje melig dat ze allemaal ofwel een oude Android-versie of een matige processor of een krap geheugen hebben (of willekeurige mix daarvan  :-\ )


Maar op reis heb je toch geen haast  :)


Vond dit (als Casiofan) wel ruig spul maar die komen hier niet naar toe: http://www.casiogzone.com/

Zit zelfs een 4G model bij.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #4 Gepost op: 03-12-2013, 09:09 »
En wat vinden jullie van een Sony Xperia Z?
Ik zocht een android met betere camera dan mijn HTC HD7 en kwam deze Sony tegen met 13MP camera en water/stof dicht.
Lijkt van alle moderne zaken voorzien te zijn, maar ben er niet zo'n kenner van.... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #5 Gepost op: 03-12-2013, 12:18 »
En wat vinden jullie van een Sony Xperia Z?
Die heb ik al enige tijd (8/9 maanden??) en bevalt uitstekend. Snelle processor en goede foto's en films.
Ik ben er niet bepaald zuinig op (geen hoesjes e.d.) en rijd er gewoon de ritjes mee in regen, stof etc.
Tot nu toe waterdicht en slagvast.
DeXperia Z is wel wat aan de grote kant; iets kleiner was wellicht prettiger geweest, maar het went.


Daarvoor de Samsung XCover I gehad, maar die was best traag met irritant weinig geheugen.
De XCover II is wat sneller, maar ook weer groter (bijna net zo groot als de Z).
Die XCover is wel iets robuuster, maar het scherm is weer niet zo goed leesbaar in de zon.


Er is altijd wel wat...  ::) :P
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #6 Gepost op: 04-12-2013, 15:31 »
Zijn er Smartphones, waarbij je niet over een micro usb hoeft op te laden.

Z, leuk, wat mij tegen staat is de prijs en daaruit voortvloeiende afwaardering.

Levensduur, verwachtend?
 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #7 Gepost op: 05-12-2013, 09:29 »
Ik was aan het zoeken naar een smartphone met betere camera dan die op mijn htc hd7 en dan liefst gelijk een android ipv windows.
Aanvankelijk hoefde die niet eens stof/waterdicht te zijn, mijn hd7 is dat ook niet, heb die 2e hands overgenomen van een collega en neem hem nu zelf al 2 jaar altijd mee op offroad vakanties, ritjes, MTB ritten, hardlopen, enz... Ik heb er zo'n rubberen casing omheen zitten en een beschermfolietje en als het echt hard regent durf ik hem in zo'n plastic hoesje te steken. Nog nooit problemen gehad. Mijn vriend heeft een paar maanden geleden een simpele rugged smartphone gekocht (motorola.....) het geluid kraakt nu zo hard, dat er amper nog mee te bellen is.
 
Maar goed uit de camera test kwamen de volgende 5 modellen uit:
 
Die Xperia Z staat nu in een winkel bij mij om de hoek in de aanbieding voor 399 en dan is die stof/waterdichtheid toch wel een leuke bonus wellicht.... Weet iemand of je hier ook een hartslagmeter op aan kan sluiten? Bijvoorbeeld in combinatie met Runtastic (of andere app)?
 
Een Galaxy S4, maar die is nog groter en veel duurder. Heeft wel een 'eigen' health app, waarmee je makkelijk al je sporactiviteiten en trainingsprogramma's kan bijhouden, maar of dat meer doet dan alle beschikbare andorid apps die je op elk toestel kan zetten??
 
De HTC One zou 'het' nu moeten zijn, maar kost ook achterlijk veel.
 
De Lumia 1020 had ik veel zin in vanwege de camera (niet zozeer de 41mp, maar wel de zoom en flitser) en de offline kaarten, maar veels te duur en zou graag een android hebben.... en die offline kaarten kan ik volgens mij op elke smartphone krijgen middels een app?
 
Iphone moet ik zowiezo niet hebben.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #8 Gepost op: 05-12-2013, 10:30 »
Die Xperia Z staat nu in een winkel bij mij om de hoek in de aanbieding voor 399 en dan is die stof/waterdichtheid toch wel een leuke bonus wellicht.... Weet iemand of je hier ook een hartslagmeter op aan kan sluiten? Bijvoorbeeld in combinatie met Runtastic (of andere app)?
Mijn Xperia draait nu op Android 4.2.2; in december komt versie 4.3 beschikbaar voor de Xperia:
App voor 4.2: [size=78%]https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pribble.htc.ble.hrm&hl=nl[/size]
Verder zijn er heel veel apps die iets met sport doen.


Uit reviews lees ik dat deze sowieso werkt en beter dan de Polar-band:
http://www.zephyranywhere.com/products/hxm-bluetooth-heart-rate-monitor/



Als versie 4.3 uitkomt zou je deze band ook kunnen kopen::
http://www.mobilecityonline.com/wireless/store/productdetail.asp?productid=33499


Dus ja, het kan....



350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #9 Gepost op: 05-12-2013, 11:50 »
3/4 jaar geleden had ik gelezen dat samsung met een water/ stuiterproef galaxy S4 zou komen, ik weet niet wat er daar van terecht is gekomen?

eenzelfde uitvoering in de note 3 (heb ik voor mn werk) zou ook interessant zijn... (lekker groot scherm)

of hiermee...
http://www.alibaba.com/product-gs/1511008389/New_coming_waterproof_case_for_samsung.html
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #10 Gepost op: 05-12-2013, 13:41 »
3 jaar geleden kwam de s1 uit, lijkt me dus sterk...
ARM facebook HIER

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #11 Gepost op: 05-12-2013, 17:39 »
3/4 jaar geleden had ik gelezen dat samsung met een water/ stuiterproef galaxy S4 zou komen, ik weet niet wat er daar van terecht is gekomen?

eenzelfde uitvoering in de note 3 (heb ik voor mn werk) zou ook interessant zijn... (lekker groot scherm)

of hiermee...
http://www.alibaba.com/product-gs/1511008389/New_coming_waterproof_case_for_samsung.html

S4 active is gewoon verkrijgbaar: http://tweakers.net/pricewatch/335970/samsung-galaxy-s4-active-grijs.html
Citaat
Behuizing (water/stootvast)    Spatwaterdicht, Stootvast, Waterdicht

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #12 Gepost op: 05-12-2013, 18:19 »
zie je wel..
heb nu een LG HD4X bevalt redelijk, alleen accu erg snel leeg en wordt snel warm, kan ook wel weer positief zijn..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #13 Gepost op: 05-12-2013, 18:43 »
Heb je gelijk het grootste nadeel van een "kleine" smartphone,
accu als 'n speer leeg als je scherm continue aan is,
daarna kun je bellen ook wel vergeten.



Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #14 Gepost op: 05-12-2013, 18:46 »
En daarom ben ik voorstander van gescheiden functionaliteiten, fototoestel voor foto's, telefoon om te bellen, gps voor de navigatie, mp3 speler voor de muxiek, zaklantaarn voor licht, tablet voor de fun en een motor om te rijden ;D