Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe Garmin 276Cx  (gelezen 12944 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #30 Gepost op: 13-10-2016, 17:57 »

Simpel, verder inzoomen dan wordt alles groter.


Ja dat zou je kunnen doen. Maar ik bedoel het volgende je zoom op dezelfde grootte als iemand zonder oogafwijking dus een vergroting in algemene zin zonder dat je inzoomt. Eigenlijk zou je glas van je gps de oogcorrectie moeten doen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #31 Gepost op: 13-10-2016, 18:27 »
Volgens mij is dat technische ingewikkeld, als het uberhaupt al kan.


Wat je wel kunt doen is de textgrootte op de kaart aanpassen voorzover ik weet.


Ik laat het wel weten als ik em heb.  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #32 Gepost op: 13-10-2016, 22:05 »
RAM Mount had iig vroeger vergrootglazen die je boven je nav positioneerde.

BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #33 Gepost op: 13-10-2016, 22:35 »
Vlgs mij is dit gewoon een instelling, hij zoomt automatisch "in", wanneer details van belang zijn.
Op lange stukken, waar er geen bijzondere situaties voorkomen, zoomt tie "uit". 
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #34 Gepost op: 07-03-2017, 21:57 »
Er zijn nogal wat mensen die dit ding weer terugsturen vanwege trage schermopbouw  :-\


http://advrider.com/index.php?threads/garmin-announces-the-new-gpsmap-276cx.1178312/page-47
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #35 Gepost op: 07-03-2017, 23:05 »
Schermopbouw was vanaf begin erg traag. Heel irritant bij in- of uitzoomen. Niet goed inderdaad.


Maarrr, toevallig is er afgelopen week een nieuwe firmware gereleased die de schermopbouw aanmerkelijk versnelt. Stond niet in de release notes trouwens.


Het is nog steeds geen snelheidsmonster, maar voor mijn gevoel nu wel vergelijkbaar met vorige modellen.


Beter laat dan nooit?


Er zitten nog wel meer vervelende bugs en features in (of juist niet!). Perfect is hij nog steeds niet....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #36 Gepost op: 08-03-2017, 07:12 »
Ik heb het ding op de beurs eens goed bekeken. Zelfde mount als de montana. Wel een heel mooi helder scherm. Maar veeeeeeeeeeel minder mogelijkheden dan een montana. En 2x zo duur. Alleen het scherm is een plus. Rest alleen minnen tov montana.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #37 Gepost op: 08-03-2017, 19:35 »
Veel minder mogelijkheden? Dat zou je niet verwachten, vertel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 251
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #38 Gepost op: 09-03-2017, 07:13 »
Het grootste gemis vind ik dat je geen profielen hebt.
Ik gebruik mijn montana op de motor. Op de blubberfiets In de camper en op de fiets. Hiervoor heb ik diverse profielen waarbij de routevoorkeuze (tol vermijden of onverhard vermijden aan/uit bv) instellingen, dashboord, kaartinstellingen etc verschillen. Als ik bv leuk door frankrijk aan het rijden ben staat tolweg vermijden uit. Maar door even een ander profiel te kiezen zie ik in 1 oog opslag hoeveel tijd ik win met wel tolwegen. Eenmaal op bestemming. Profiel voor offroadrijden aan ding op de motor en gaan. Of hier met de fietsen achterop over de snelweg naar een mooie lokatie. Profiel fietsen aan. Topo kaarten en fietsknooppunten kaart zichtbaar en fietsen.
De 276 heeft maar 1 instelling/profiel. Dan moet je dus veel wijzigen iedere keer.
Daarnaast zijn volgens mij de manieren van kaarten tonen beperkt. Maar mijn enthousiasme was toen al beneden nul voor het ding. De medewerker van garmin vond dat ik maar veel wensen en eisen had. Ik heb geen plus punten qua instellingmogelijkheden gevonden voor zaken die ik op de montana mis.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #39 Gepost op: 09-03-2017, 12:20 »
Heb in aanvang ook die profielen gebruikt.
Bij het "trail" rijden in Spanje vind ik dat toch listig.
Afhankelijk van wat ik verwacht stel ik nu steeds 1 profiel bij, dat gaat vlot met touchscreen.
Als je wel orientatie en wel checkpunten kan het weinig kwaad.
Als er totaal géén orientatie en geen checkpunten is dan gebruik ik liever geen profielen.

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #40 Gepost op: 09-03-2017, 18:48 »
[...]
De medewerker van garmin vond dat ik maar veel wensen en eisen had.


Dat zouden ze voor dat geld beter niet kunnen zeggen. Ik hou niet van touch screens, en dat is meteen de belangrijkste reden dat ik


- al 10 jaar een 276c/278 gebruik en daar heel bij me ben
- voor de 276Cx gekozen hebt




Maar voor 800 Euro (zonder kaarten in feite!) had'ie best een stukje slimmer/beter mogen zijn. Ik heb hem recent kunnen om-/inruilen tegen een 276Cx met CN NT NA inkl lifetime updates, en met de laatste laatste firmware updates wordt hij stukje bij beetje steeds wat beter. Perfect is de 276Cx zeker niet!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #41 Gepost op: 10-03-2017, 00:42 »
 :o geen profielen? uhmm dat gaat dus mis, en dat is Garmin, kunnen erg betrouwbare en op dat moment top dingen maken en op het zelfde moment een ander product uitbrengen dat de plank volledig mis slaat ::)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #42 Gepost op: 10-03-2017, 08:38 »
Wat zijn profielen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #43 Gepost op: 10-03-2017, 08:42 »
Profielen zijn een soort virtuele gps-apparaten.
Zo ongeveer alle settings die je aanpast worden alléén aangepast in het actieve profiel.
Een beetje zoals john uit velp hierboven aangeeft.
En je kunt tientallen profielen gebruiken als je wilt, waartussen je telkens kunt wisselen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Nieuwe Garmin 276Cx
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2017, 08:46 »
Ik krijg de indruk dat de 276Cx doorontwikkeld is op de oude user interface dus de periode van voor zeg maar de Zumo 550/Oregon/Montana en wat daar op volgde. Allerlei "nieuwe" dingen zoals touchscreen, iconen, schermtoetsenbord, profielen etc. zijn van na die grote ommezwaai.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain