Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Pimpen 276  (gelezen 667 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Pimpen 276
« Gepost op: 14-05-2009, 15:43 »
Mijn 276 begint wat kwaaltjes te vertonen:
 
- Anti spiegel laag in display laat los.
- Glaasje laat los (vastgelijmd met Velpon)
- Accu gaat van vol naar "ineens leeg" en heel snel
- Hij heeft maar 256 MB, dus beperkt gebied
- Soms valt hij uit en doet ie het pas weer na kloppen/accu eruit en erin/nog meer kloppen etc.
 
Is het nog de moeite om te reviseren/pimpen/upgraden of hoe je het ook mag noemen?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Pimpen 276
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2009, 16:03 »
Arjen,

hoe oud is tie, en is hij nog (onder de kraan-) waterdicht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Pimpen 276
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2009, 16:13 »
Hij is eind 2005 en moet nog redelijk waterdicht zijn.
Het glaasje zat los en dat zit standaard gelijmd. Heb hem rondom met velpon dichtgeplakt en het moet verder dicht zijn volgens mij. Bedoel je dat ik hem gewoon kan onderdompelen?
Wat zie ik dan? condens aan de binnenzijde van het glas?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Pimpen 276
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2009, 16:28 »
De reden waarom ik het vraag is het volgende verhaaltje.

In september 2005 kocht een 276C. Paar jaar veel plezier van gehad, tot er tijdens de OER vorig jaar af en toe condens aan de binnenkant van het ruitje zat. Dat werd steeds meer eigenlijk. Na de OER ding lekker schoongemaakt, afgespoeld onder kraan, en toen stond er letter een paar cm water in de 276C. Echt stuk dus, en niet meer (eenvoudig) te repareren.

Ik ben er toen mee naar Sailtron gegaan en hem "ter reparatie" aangeboden. Wel, hij was niet meer te repareren, maar ook buiten de garantie. Dus pech voor mij. Het enige dat ze voor me konden betekenen was inruil op een nieuwe.

Voor 150 Eu mocht ik een nieuwe kopen en moest de oude achterlaten. Dat vond ik superdeal, zeker omdat de nieuwere 276C een veel helderder scherm heeft dan de mijne. Ik heb nu dus een nieuwe met wederom twee jaar garantie voor 150 Eu.

Dus vandaar mijn vraag....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Pimpen 276
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2009, 17:27 »
Bedankt voor de tip :)