Net even met Marcel gesproken over de rit tijdens het weekend.
Het zijn er 2.
1 volledig asfaltrit (ca 120 km), en 1 allroadrit.
De tweede is een GS-club-rit, dus al te moeilijk zal het niet zijn. Maar of je wel of niet je noppen eronder moet zetten, zal afhangen van het weer. Als het zo nat blijft als de laatste tijd, worden ook simpele paden een modderboel.
De asfaltrit gaat met voorrijder(s) op GPS, de allroadrit volgens het D-systeem. Dus er hoeft niet genavigeerd te worden.
D-systeem:
> er is een voorrijder, die rijdt altijd voor en kent de route.
> er is een achterrijder, die rijdt altijd achteraan en kent meestal ook de route.
> de nummer twee (degene na de voorrijder dus) blijft staan bij de eerstvolgende afslag met z'n voorwiel in de rijrichting. De rest van de groep rijdt langs hem/haar heen. Als de nummer twee de achterrijder ziet, gaat-ie pas weer rijden, niet eerder. En sluit achteraan (voor de achterrijder). Er is dus steeds een nieuwe nummer twee (rouleert).