AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

At dempertje

(1/3) > >>

XRV rider:
Ik wil dus t.z.t. een andere (lees: mooier qua uiterlijk en geluid, lichter) uitlaatdemper voor m'n twin.
De ramen bij de buren hoeven er niet perse uit te trillen, maar een beetje meer geluid zou niet gek zijn. Moet ook degelijke constructie hebben (dus geen racedemper van 1,5kg). Heb wel mooie dempers gezien op de site van African Queens, is dat wat?
En hoe zit het met de carbafstelling bij een AT? Er zit al een K&N filter in, open demper betekent ook Dynokit monteren en op de bank?
Foto's van de WBR zijn fantastisch, maar is zo'n soort rit een beetje te doen voor een beginner (qua allroad dan)?

Tikka:
Ik heb op mijn AT een demper zitten van Arrow, de Parijs Dakar replica.



Ik heb een K&N filter en een dynojetkit en heb dit laten afstellen bij Dynojet Rotterdam. Daar hebben we gaten geboord in de deksel van het luchtfilterhuis voor wat meer pk's en koppel. Na 13 runs kwam daar 57 pk aan het achterwiel uit. Het enigste nadeel is dat bij stationer de motor een beetje ploft in de uitlaat. Verder ben ik er zeer tevreden mee. Geluid van de uitlaat, ik ben er aan gewend en vind het meevallen maar of andere dat ook vinden. Rij overigens wel met de DB killer erin.

Ferd:
Ik heb een Sebring Twister, hele mooie ovale uitlaat, oogt niet te iel op de Twin (vond ik wel belangrijk, een laser vind ik te veel wegvallen bij de motor).
Een geluid of te zoenen (bij wijze van spreken dan) Anderen vindenhem te hard, en de meeste vinden het een mooi geluid. Gekocht via www.motorgoedkoop.nl



Zit een DB-killer in, bij mij dus niet meer ::)

XRV rider:
Ferdw, die Sebring vind ik dus zeker een mooie demper maar is dat de EG gekeurde? Of zou het dan de Racing worden met dB killer ofzo? Oftewel, welke zit er bij jouw precies onder?
Op de site van Sebring hebben ze het alleen over een EG demper :-\
en het is iig wel de bedoeling dat het een absorptiedemper wordt  ;D.


Enne, Tikka, dat verhaal van die gaten in de bovenkant van het filterhuis heb ik ook al een aantal keren gehoord, en schijnt goed te werken. Maar krijg je hierdoor  bij offroad niet erg veel troep in je filterhuis, of erger, water?

Denk trouwens dat het eerst een demper wordt en dan van het voorjaar maar een keer op de bank.

Tikka:
De gaten zitten heel hoog maar zou best kunnen dat er troep in komt, nog niet gemerkt overigens. Heb al naar de filter gekeken na een rit en die was schoon. Ik wil er ook een fijnmazig roostertje in maken om zeker te zijn

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie