AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

Hellup: lagers in balhoofd vervangen

(1/5) > >>

cornepol:
Ik heb een tik in mijn balhoofd. Vanmiddag strakker gedraaid, maar ik krijg de speling er niet uit. Wie weet of het kwaad kan daarmee door te rijden (ik moet nog een offroadritje van't weekend)?

Wie heeft gereedschap thuis waarmee je de onderste bus er makkelijk uit kunt rammen?

:help:

Doiei,
Corné

Ferd:
Even een techniesch hoekje aangemaakt, en dus je topic  er naar toe verplaatst ;)

Ik zou je eventueel aan wat slagijzers kunnen helpen, helaas geen messing wat je er eigenlijk voor nodig hebt.....

Voordeel van het dooie punt is natuurlijk wel dat hij lekker rechtdoor gaat in de modderplassen :P

Bas:
Ik heb zelf een tijdje gereden met hetzelfde probleem, was eerst niet echt te merken maar later des te erger.
Ik had voornamelijk last met het nemen van bochten (er in vallen en zo) maar verder weinig last van gehad met off-road rijden.

Dus gewoon rijden van het weekend (als je teminste nog door de bochten heen komt) en daarna aan de slag (of het laten doen natuurlijk)

AfricaBill (William):
Heb het probleem bij beide Twins gehad. Zelf nooit wat van gemerkt totdat mijn dealer me erop wees. Bleek mijn stuur een centrale middenstand te hebben. Je hebt er eigenlijk alleen maar last van als je met losse handen rijdt. Vervangen is een k... karwei. Maar als je eenmaal de bussen er uit hebt zonder de boel te beschadigen ben je voor 80% klaar. De originele lagers zijn kogellagers, Maar als je ze toch vervangt zou ik naald lagers nemen, die kunnen namelijk een grotere weerstand aan. Suc6

Jochen:
Het mooiste is dat als je een ijzeren staaf door je balhoofd steekt en dan het lager met een dwars stukkie aan die staaf lassen. Even een paar tikken en voila!

Had ook eens problemen met m'n achterwiel lagers, kreeg ze er niet uit. Ik ben toen langs zo'n lagerboer geweest, die hadden hem (er op bovenstaande manier) zo snel uit dat toen ik m'n ogen knipperde hij er al uit lag.

Sterkte!


Jochen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie