Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stekkerverbindingen beschermen  (gelezen 3144 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2020, 14:35 »
Interessant spul, dank voor de tip !
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2020, 15:36 »
Voor kabelboomwerk ben ik fan van Techflex, met in het bijzonder F6 woven wrap.

Geeft bescherming, is bestand tegen nagenoeg alles rondom te motor en je kunt altijd snel bij je kabelboom. Reparaties, extra kabels is allemaal zo gedaan.

Ik heb liever geen tape aan de draden zelf. Het spul hard uit, of laat veel lijmresten achter en ik ben elke keer weer aan het pellen en tapen. Geen zin in, dus pak nu die woven wrap en tape alleen de wrap aan de uiteinden.

Van dit:


Naar dit:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #17 Gepost op: 18-10-2020, 16:58 »
Dat is mooi spul.
en dat terug rollen blijft dat ook heel dus niet dat na tijdje je kabelboom loshangt?
ook mijn kabelboom maar eens openpellen en dit er overheen.
Goede tip

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #18 Gepost op: 18-10-2020, 17:14 »
Tot nu toe blijft het altijd terugrollen en zit op zichzelf al strak om de draden heen

Twee dingen die je er wel mee hebt:
- het is dikker dan de reguliere sleeve dus kan zijn dat je in hele krappe situaties niet lekker uitkomt.
- bij een 90* scherpe bocht/knik wil het beetje openvouwen, dan is een extra stukje tape er omheen nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #19 Gepost op: 18-10-2020, 21:00 »
Dit gebruiken: https://scheepsdief.nl/Liquid-Electrical-Tape-118Ml-Black?search=liquid
Ik heb deze in huis en is in feite plastic dip in een busje. Aan het deksel zit een kwastje.



Bedankt voor de tip! Gelijk besteld!!!

Post Merge: 19-10-2020, 00:02

Voor kabelboomwerk ben ik fan van Techflex, met in het bijzonder F6 woven wrap.

Geeft bescherming, is bestand tegen nagenoeg alles rondom te motor en je kunt altijd snel bij je kabelboom. Reparaties, extra kabels is allemaal zo gedaan.

Ik heb liever geen tape aan de draden zelf. Het spul hard uit, of laat veel lijmresten achter en ik ben elke keer weer aan het pellen en tapen. Geen zin in, dus pak nu die woven wrap en tape alleen de wrap aan de uiteinden.

Van dit:


Naar dit:



Ik wist niet dat er ook een versie was die "open" was, je naderhand kan aanbrengen.
Gelijk m'n winkelmandje maar even vullen bij Techflex.....
De geweven slang gebruik ik al wel, dat is super spul!!


Voor tape ben ik fan van speciale Tesa tape (nr???) Textiel tape.


Om kabels/draden te merken, van text te voorzien gebruik ik een Brother label printer.
Brother heeft krimp-kous die je kan bedrukken met text, afbeeldingen en logo's
Dat ziet er wel erg gelikt uit, vindt ik zelf.....


Ik had voor een klant van me, een speciaal steuntje voor z'n navi op z'n nieuwe Honda gemaakt.
Alles aangesloten, bedrading bij elkaar gekrompen met Brother krimpkous, voorzien van een Honda en een Garmin logo.


Toen hij z'n motor ophaalde na de eerste beurt, had de monteur gezegd; ik wist niet dat de 2020 modellen af fabriek voorbereid waren voor een Garmin navi..........


Die logo'tjes pluk je zo van het internet....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #20 Gepost op: 19-10-2020, 08:48 »
Als ik full nerd ga label ik ook. Gebruik een Dymo labelprinter en doorzichtige krimpkous waar het tussen komt. Heb bij onderste foto achter alle tape nog weg gehaald en vervangen met wrap.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #21 Gepost op: 19-10-2020, 10:13 »
Dacht dat ik een miereneuker was.
Maar jullie maken het echt netjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #22 Gepost op: 19-10-2020, 11:44 »
Gaaf hoor, zo netjes zoals jullie dat doen !
Ik kan nog een hoop verbeteren zie ik.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #23 Gepost op: 19-10-2020, 12:28 »
Als ik full nerd ga label ik ook. Gebruik een Dymo labelprinter en doorzichtige krimpkous waar het tussen komt. Heb bij onderste foto achter alle tape nog weg gehaald en vervangen met wrap.




Engelse motor?


😇
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #24 Gepost op: 19-10-2020, 16:08 »
Ooit kreeg ik de tip van iemand van het ruimtevaart laboratorium, die als hobby ook sleutelde bij zijn schoonzoon in de landbouw, hele elektrische installatie vervangen op machines, grond, water dus bagger overal, hadden het aangetast, gebruik bij elektrische installatie. Vocht moet weg kunnen en bescherm.

CRC protect 2-26

Bekijk maar wat filmpjes op het internet, wat ze er allemaal mee doen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #25 Gepost op: 19-10-2020, 19:05 »

Engelse motor?



Duits met Franse opvoeding, maar vooral een Engelstalige wire diagram. Wil in geval van nood/snel sleutelen zo min mogelijk nadenken.

Dat crc spul ga ik eens bekijken, ben benieuwd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 381
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #26 Gepost op: 19-10-2020, 19:06 »
Gaaf hoor, zo netjes zoals jullie dat doen !
Ik kan nog een hoop verbeteren zie ik.
Ik ben bij een totale revisie vorig jaar het pas goed gaan doen. Ben toen echt mierenneuker geworden. Was bij een r65gs, mijn fe501 moet nog de nodige liefde krijgen. Hangt nog geen label aan nu.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #27 Gepost op: 19-10-2020, 20:15 »
Dacht dat ik een miereneuker was.
Maar jullie maken het echt netjes.
Dank je.
Vind ik leuk om te doen, alles opnieuw bedraden.
Ga binnenkort beginnen aan een BMW R100s, waar we een bobber van gemaakt hebben. (ik en m'n broer)
Die originele draadboom heb je niks meer aan.
Maar alle functies moeten wel weer gaan werken.
Gelukkig heb ik twee pallets met rollen draad, in div. diameters en diverse kleuren.
Er komt een Acewell tellerhuisje op, met heel veel functies, alle verlichting is led.
Een mooie puzzel dus.......

KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #28 Gepost op: 19-10-2020, 21:26 »
Wat een top thread dit. Meteen een aantal dingetjes bestelt :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Stekkerverbindingen beschermen
« Reactie #29 Gepost op: 19-10-2020, 22:34 »
Kan dus zomaar spontaan ontstaan.
Die gasten van die Webwinkels worden gek...................
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....