Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: how to.... eerste enduro wedstrijd  (gelezen 50169 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #15 Gepost op: 07-09-2012, 13:00 »
Ik heb ook wel zin mijn eerste enduro in Hellendoorn te doen.
Mijn voorbereiding: in ieder geval 1x per week of MTB of trainen op MC baan Arnhem
 
27OCT12 ik zet het op de agenda

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #16 Gepost op: 07-09-2012, 13:10 »
@ skippie: top aanbod, ik pb je wel als het zover is.
@ vloedje: worden er transponders verhuurd?

Service houdt in dat ze helpen met tanken(je moet wel zelf de tankdop verwijderen, want dat is ongeoorloofde hulp ::) ) en dat je bij start en halverwege kunt eten en drinken. Bij E-Brabant: eind vd rit broodje worst van Piet.
Je kunt dus wel zonder, maar is toch al een dure dag en dit maakt het toch net iets comfortabeler en gezelliger.

Wat ook leuk is en wat wij vorig jaar al deden, is met een ARM groepje inschrijven en samen starten. Als ik dit zo lees kunnen we dit jaar misschien wel 2 groepen van 4 ARM ers aan de start krijgen!

Klinkt goed, kan je theo v. zijn e-mail via pb aan me doorgeven?
En samen is niet alleen, dus met groepje aan de start en vooral na afloop lijkt me erg gezellig.

Greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #17 Gepost op: 07-09-2012, 13:13 »
Misschien een topic Enduro Hellendoorn openen, en daar een ARM-team vormen?   :D
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #18 Gepost op: 07-09-2012, 14:02 »
pb verstuurd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #19 Gepost op: 11-09-2012, 10:18 »


Transponeer kun je meestal huren, 15 euro.

Dat is tegenwoordig niet meer... je moet zelf een transponder hebben of er 1 'leasen' (check www.mylaps.nl).

Ik ga in Havelte mijn eerste enduro rijden... Mijn voorbereiding;

- Stalen jerrycan voor benzine
- Kistje voor eten, reservespul en gereedschap
- Transponder gekocht
- FIM banden besteld (pneus-online Pirelli Scorpion... erg goedkoop)

Fysiek; Hardlopen en MTB'en is leuk, maar je traint je (onder)armen er haast niet mee en die hebben het nu juist zwaar te verduren

Ik heb ook nog geen idee hoe ik Havelte 4x55km uit ga rijden... het wordt een uitputtingslag

Verder rijd ik met Twitch en Silbertanne mee... dus lekker er achter aan hobbelen ;)





Post Merge: 11-09-2012, 10:23
Ik ben de voorzitter van de endurocommissie in Hellendoorn dus als je vragen hebt ?


1.
Ik wel ;) Hoe zit het met het aantal rondes voor de daglicenties? Ik zie soms dat het aantal ronden gelijk is aan de nationalen en soms is het een ronde minder. Hoe wordt dat bepaald? Voor mij lijkt het dan dat sommige enduro's voor daglicenties vrijwel niet uit te rijden zijn (voor een beginner) en anderen wel.


2.
Daarnaast hoor ik ook veel verhalen over dat er op de verbindingstukken tussen de proeven hard (= 100-120 km/h) gereden moet worden om op tijd te komen. In het reglement staat een gem. van 50 km/u. Hoe kan dat? Er rijdt toch een dag voor de enduro iemand de hele route en aan de hand daar van worden de tijden bepaald? Of rijdt diegene dan gewoon heel hard?
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #20 Gepost op: 11-09-2012, 14:55 »
Inschrijven voor daglicenties kan natuurlijk nog steeds gewoon zaterdag komen, eerst je motor laten keuren en dan inschrijven.
Wel is het handig om van te voren het formulier te downloaden en alvast thuis in te vullen scheelt weer tijd aan de inschrijftafel.
dus de inschrijving voor de "normale nationale en inter klasses is inderdaad gesloten.
Er zijn voor diegene die nog geen transponder heeft ook transponders te huur.

Dit schreef Vloedje over de enduro vorig jaar. Ik heb hem dus maar even pb gestuurd.....

Her en der word ook vermeld dat je evt zonder transponder mag rijden, maar het is natuurlijk leuker om te horen dat je geen laatste bent geworden  ;D

@ktm-640: thx

Greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #21 Gepost op: 11-09-2012, 23:21 »
Dit schreef Vloedje over de enduro vorig jaar. Ik heb hem dus maar even pb gestuurd.....

Her en der word ook vermeld dat je evt zonder transponder mag rijden, maar het is natuurlijk leuker om te horen dat je geen laatste bent geworden  ;D

@ktm-640: thx

Greetz sander


Vorig jaar was alles anders  :D  Zonder transponder rijden is niet mogelijk, ook niet voor daglicenties. Check reglement 2012

Post Merge: 11-09-2012, 23:31
Zie ook; http://www.knmv.nl/sport/enduro/nieuws/gebruik-transponders-bij-onk-enduro-2011


En

http://www.enduro.nl/13013/over-transponders-en-enduro/


Via MyLaps kun je voor 1 jaar 'huren'.. Kost 80 euro. Ik heb gekozen om te kopen, dingen blijven redelijk waardevast en huren is weer zon gedoe (terugsturen, er zit een kras op en dan?)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #22 Gepost op: 11-09-2012, 23:41 »
Daglicentie's rijden in Hellendoorn 2 ronden (is voor de meesten genoeg :) ), transponders zijn verplicht, ik weet nog niet of ze nog verhuurd worden in het verleden deed de firma Heida sporttiming dit.
 
Rijtijden worden inderdaad vrijdagmiddag bepaald tijdens de laatste controle van het parcours door de voorrijders maar zijn ruim genoeg omdat ook de overheid wil voorkomen dat er racepartijen ontstaan op de openbare weg. De rijtijden worden vrijdagavond op de website van de MCNH bekend gemaakt en meestal ook wel in het gastenboek op enduro.nl.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #23 Gepost op: 11-09-2012, 23:51 »
Daglicentie's rijden in Hellendoorn 2 ronden (is voor de meesten genoeg :) ), transponders zijn verplicht, ik weet nog niet of ze nog verhuurd worden in het verleden deed de firma Heida sporttiming dit.
 


Hmmm.... Ok. Havelte is nl. 4 ronden (a 55km) voor daglicenties, das dan wel ff een verschil en Havelte is ook erg zwaar terrein.


Heida verhuurt niet meer, wat ik er van begrepen heb...
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2012, 07:07 »
Misschien is hellendoorn 70 km per rondje..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2012, 09:03 »
Misschien is hellendoorn 70 km per rondje..


Da's dan nog steeds 140 tegen 220 kilometer... nogal een verschil.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #26 Gepost op: 12-09-2012, 10:18 »
in hellendoorn zit een kuil, daar kan je best wat tijd verliezen.
 maar je hebt gelijk, is idd een verschil

Offline member

  • *****
  • Berichten: 871
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #27 Gepost op: 12-09-2012, 20:14 »
Ik heb die gasten van Heida maar ff mailtje gestuurd.

Anders moet ik het hier op ARM of op noppenf. nog maar eens lief vragen.........   :D
Want om nou zo`n ding aan te schaffen voor €255 of te huren (1 jaar=€80/2 jaar €115) vind ik voor een in eerste instantie oriënterende rit wel wat prijzig.


keep u posted....

greetz sander
Honda V45 Magna-Suzuki Dr800s-Ktm Exc525-Beta300RR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 185
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #28 Gepost op: 12-09-2012, 21:07 »
Rondje Hellendoorn is ongeveer 90 km

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: how to.... eerste enduro wedstrijd
« Reactie #29 Gepost op: 12-09-2012, 21:34 »
hoppa!
en met een kuil.