Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transwallonie 28 oktober as.  (gelezen 8753 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Transwallonie 28 oktober as.
« Gepost op: 16-10-2012, 12:46 »
Na een geheel verregende 2012 editie van de Transwallonie rit in juni jl., waardoor menig deelnemer niet aan de rit begon of uit kon rijden, is er op 28 oktober nogmaals een kans om deze mooie roadbook(enduro) te rijden. Deze rit voert je met roadbook (of eigen Tripy), door het "ongerepte" Belgische binnenland. Van het Vlaamse gedeelte, met een grote bocht door het Waalse gedeelte en weer terug. Start en finish(geen wedstrijdelement) zijn in de Belgische Kempen. De lengte van de route is 200 kilometer. Deze rit is niet geschikt voor allroadachtige motoren. Wel voor offroad, enduro en rallymotoren. Voor meer informatie kun je een e-mail sturen naar offroad_trips@hotmail.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2012, 00:32 »
Ik zou hem wel opnieuw willen rijden na het waterfestijn van afgelopen zomer, maar op 28oktober is ook de jaarlijkse peellandrit in Handel..  :-\
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2012, 12:12 »
Ga me inschrijven...

 :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2012, 12:22 »
Wij zijn er ook bij!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #4 Gepost op: 17-10-2012, 13:10 »
Ik ben er ook bij...met een allroadachtige motor... :-\
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #5 Gepost op: 17-10-2012, 23:09 »
Ben ook van de partij met een BIG 800

Post Merge: 17-10-2012, 23:10
Ik ben er ook bij...met een allroadachtige motor... :-\
Zoals ???:confused:
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #6 Gepost op: 19-10-2012, 00:20 »

Kunnen ervaringsdeskundigen me vertellen?

Na de afgelopen MS en de komende Brabo, is dit een onderhoudende aansluiting daarop? Ik ben niet eerder met Ad meegeweest namelijk.

Ik rij XR600, zeer ervaren rijder. Heb enkel 60-serie GPS of handmatig roadbookhouder. Kun je anders ook een tripy huren?


Ik heb wel zin in nog een uitdagend ritje, als 'afsluiter'... (en kennismaking..) :)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #7 Gepost op: 19-10-2012, 07:18 »
Ben ook van de partij met een BIG 800

Post Merge: 17-10-2012, 23:10

Zoals ???:confused:


Een KTM 950 Adventure.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #8 Gepost op: 19-10-2012, 08:41 »
Kunnen ervaringsdeskundigen me vertellen?

Na de afgelopen MS en de komende Brabo, is dit een onderhoudende aansluiting daarop? Ik ben niet eerder met Ad meegeweest namelijk.

Ik rij XR600, zeer ervaren rijder. Heb enkel 60-serie GPS of handmatig roadbookhouder. Kun je anders ook een tripy huren?


Ik heb wel zin in nog een uitdagend ritje, als 'afsluiter'... (en kennismaking..) :)


Ik weet niet of Ad nog een Tripy te huur over heeft (eens bellen met hem), maar je hebt een handmatig RB dus moet het kunnen.
Je hebt er de ideale motor voor, je bent een ervaren rijder,je hebt de 60gps EN roadook houder, je kan eventueel ook nog bij iemand aansluiten..........wat houd je nog tegen?


Dit is zeker en vast DE ideale afsluiter!

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2012, 09:14 »

Dit is zeker en vast DE ideale afsluiter!

Hihi nou dat motiveert al enorm!



..wat houd je nog tegen?..

..even afwachten hoe mens en machine uit die Brabo komen (i.e. in one piece..)..


Ik neem contact op met Ad.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #10 Gepost op: 19-10-2012, 10:47 »
Volgende week poging 2.
Hopen dat het niet zo ontzettend regent als de vorige keer, dat was niet grappig meer. En een beetje vroeger vertrekken, dat zal vast ook schelen.

KTM 950 en DR Big kán, maar volgens mij niet als het erg nat is. En ik moet me ernstig vergissen als het nu niet erg nat is...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #11 Gepost op: 19-10-2012, 19:26 »
Met zware motoren rijden kan wel indien er goede banden zijn gemonteerd en indien er een fatsoenlijke rijder in het zadel zit. De "heftige" stukken zijn aangegeven. Er is daar een omleiding in het roadbook zichtbaar. Daarbij ga ik er ten onrechte van uit dat een rit per definitie in enduro tempo gereden dient te worden. Lekker rustig op een trailtempo rijden kan ook. Je komt dan echter niet rond. Maar dat kun je op de koop toe nemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #12 Gepost op: 19-10-2012, 20:50 »
Volgende week poging 2.
Hopen dat het niet zo ontzettend regent als de vorige keer, dat was niet grappig meer. En een beetje vroeger vertrekken, dat zal vast ook schelen.

KTM 950 en DR Big kán, maar volgens mij niet als het erg nat is. En ik moet me ernstig vergissen als het nu niet erg nat is...


Ik heb redelijk agressief rubber onder m'n 950 steken en ben niet vies van wat modder. M'n tempo zal wat trager zijn, maar dat vind ik niet erg = meer genieten van de streek.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #13 Gepost op: 19-10-2012, 23:43 »
Met zware motoren rijden kan wel indien er goede banden zijn gemonteerd en indien er een fatsoenlijke rijder in het zadel zit. De "heftige" stukken zijn aangegeven. Er is daar een omleiding in het roadbook zichtbaar. Daarbij ga ik er ten onrechte van uit dat een rit per definitie in enduro tempo gereden dient te worden. Lekker rustig op een trailtempo rijden kan ook. Je komt dan echter niet rond. Maar dat kun je op de koop toe nemen.
Heb Kenda Trackmasters eronder liggen. Wordt voor mij de eerste keer, maar een keer moet het de eerste keer zijn, dus gaan met de banaan.
Greetz, Hans
BMW R1150RT

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Transwallonie 28 oktober as.
« Reactie #14 Gepost op: 22-10-2012, 15:48 »
Die Brabo zijn die XR en ik verder prima uit gekomen.


Maar, ik was hier toch wat voorbarig. Een handmatig roadbookhouder kan wel (maar liever niet) en ik heb alleen een fietstripmetertje en nullen is bagger met zo'n ding.


Voordat ik deze ritten ga doen dus eerst maar aan die voorwaarden gaan voldoen. Rijden dat lukt verder wel.




Voor iedereen die wel gaat, veel plezier!
Avonturier!