Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Suggesties voor een beginners weekendje?  (gelezen 3300 keer)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #15 Gepost op: 02-07-2009, 17:41 »
Bedankt, wil liever iets meer heuvels  :D maar voor een dagtripje waarschijnlijk perfect.

heuvels......in nederland en offroad....achterhoek?
En anders Bilstain in belgie?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #16 Gepost op: 02-07-2009, 20:46 »
Kom zelf uit de regio Amsterdam en ben dus alleen maar gewend dat je zelfs gezeik krijgt als je aan het mountainbiken bent..  :-X

Er is eea rondom Almere, maar dat zijn meer bouwputten dan iets anders...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #17 Gepost op: 02-07-2009, 21:38 »
heuvels......in nederland en offroad....achterhoek?
En anders Bilstain in belgie?

Ho ho, ik heb niet gezegd dat ik heuvels zocht in Nederland, ik heb gezegd dat ik een bestemming zocht met niet al te zware off road mogelijkheden voor twee beginners :)

Ik denk dat Bilstain een beetje te zwaar is voor ons op dit moment.. Eerst maar eens wat gravelweggetjes doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #18 Gepost op: 03-07-2009, 01:07 »
Kom zelf uit de regio Amsterdam en ben dus alleen maar gewend dat je zelfs gezeik krijgt als je aan het mountainbiken bent..  :-X

Kom ook uit Amsterdam, rij ook een DRZ, en wil julllie best een ochtendje of middagje (of een paar) vermaken met wat trainingsrondjes. Stuur maar een PB'tje  dan spreken we als je wilt wat af. :)

Grtz,
Dick.
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #19 Gepost op: 03-07-2009, 09:16 »
Dat kan altijd gezellig zijn..

Alleen willen we gewoon graag een weekendje weg met de motoren en ben ik gewoon op zoek naar wat advies over waar ik dan het beste uit de voeten kan.  ???

Zit zelf te denken aan de Franse Ardennen..

Goed bereikbaar met de auto. Redelijke rustig volgens mij. Niet al te dichtbevolkt en niet al te touristisch.

Blijft alleen nog de vraag, wanneer is het jachtseizoen?  :o


Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #20 Gepost op: 03-07-2009, 16:02 »
Het één sluit het ander niet uit. ;) Mocht je tussendoor toch nog aandrang hebben om dicht bij huis wat oefenrondjes te draaien, dan neem je maar ff contact op.
Grtz,
Dick.
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #21 Gepost op: 03-07-2009, 17:01 »
Dat kan altijd gezellig zijn..

Alleen willen we gewoon graag een weekendje weg met de motoren en ben ik gewoon op zoek naar wat advies over waar ik dan het beste uit de voeten kan.  ???

Zit zelf te denken aan de Franse Ardennen..

Goed bereikbaar met de auto. Redelijke rustig volgens mij. Niet al te dichtbevolkt en niet al te touristisch.

Blijft alleen nog de vraag, wanneer is het jachtseizoen?  :o


welk gebied bedoel je met franse ardennen?
 
vooraan in noord-frankrijk , net over de belgische grens (fumai, rocroi,charleville-mezieres en zelfs verduin zijn regio's waar je toch wat moet uitkijken waar je rijdt.
stillaan beginnen onze buren toch wel de overlast van belgische en waarschijnlijk ook nederlandse enduristen beu te worden :(  en meer om meer zie je ginder ook verbodsborden voor off-roadverkeer opduiken.
 
volgens mij zak je beter maar wat dieper frankrijk in tot uitgestrekte bossen met steenachtige ondergrond....
daar waar je niet eens aan de ondergrond merkt dat er motos overreden. :stupid:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #22 Gepost op: 03-07-2009, 17:44 »
welk gebied bedoel je met franse ardennen?
 
vooraan in noord-frankrijk , net over de belgische grens (fumai, rocroi,charleville-mezieres en zelfs verduin zijn regio's waar je toch wat moet uitkijken waar je rijdt.
stillaan beginnen onze buren toch wel de overlast van belgische en waarschijnlijk ook nederlandse enduristen beu te worden :(  en meer om meer zie je ginder ook verbodsborden voor off-roadverkeer opduiken.
 
volgens mij zak je beter maar wat dieper frankrijk in tot uitgestrekte bossen met steenachtige ondergrond....
daar waar je niet eens aan de ondergrond merkt dat er motos overreden. :stupid:

Kijk, dat is de info die ik zoek... Het laatste wat ik wil, is gezeur met de locals..

Alleen is het wel zo dat wij geen single tracks gaan rijden, en zeker niet dwars door het bos willen gaan knallen. Ik wil eerst een beetje aan de motor wennen op wat grind/zandwegen.. Voor de duidelijkheid: mijn vriendin heeft twee dagen off road ervaring, en heeft tot nu toe nog geen meter op haar nieuwe motor kunnen rijden omdat hij nog verlaagd moet worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #23 Gepost op: 04-07-2009, 01:07 »
dan moet je zeker eens op pad met katrien en mij ;)
een keertje een lang weekend in beaujolaisstreek.... supperstreek man :o :o 8) 8)
 
lekker camperen aan de boord van een mooi riviertje en alle dagen een mooi ritje langsheen kleine dorpjes waar we s'middags even pauzeren en lekker genieten van de plaatselijke charcuterie bij een goed glas wijn.
s'avonds op de camping een gezellige bbq.
totaal geen stress over het af te leggen traject....
75km of 30 km.... het maakt echt ni uit.
fun is de enige factor ;)  die telt!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #24 Gepost op: 07-07-2009, 14:40 »
Dank voor alle reacties...  :)

We hebben uiteindelijk zelf maar een regio geprikt.. We gaan naar Sedan en zien vandaar wel hoever we komen en of er mensen met jachtgeweren achter ons aan komen..  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #25 Gepost op: 07-07-2009, 18:16 »
Sedan en omgeving heeft mooie brede gravelwegen doorheen hun weidelanden en akkers lopen.
 
zolang jullie niet te veel in de wegen die door de bossen lopen, gaan rondtuffen ....
zal dit zeker geen probleem zijn. ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #26 Gepost op: 13-07-2009, 09:42 »
Nou, de pickup is er halverwege Belgie mee gestopt, >:( maar we hebben er het beste maar van gemaakt en hebben in de buurt van Gembloux de buurt onveilig gemaakt.  :D

Ging best lekker, die DRZtjes zijn prima motoren om je een beetje mee te misdragen. Toch leuk om dat na alle berichten eindelijk eens zelf te kunnen constateren.  ;) Eens kijken of ik vandaag ergens de kabel van mijn camera kan vinden zodat ik wat fotootjes kan plaatsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #27 Gepost op: 13-07-2009, 10:14 »
Sedan en omgeving heeft mooie brede gravelwegen doorheen hun weidelanden en akkers lopen.
 
zolang jullie niet te veel in de wegen die door de bossen lopen, gaan rondtuffen ....
zal dit zeker geen probleem zijn. ;)


ohhhh :-X :-X :-X .... laat Appie het maar niet horen
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #28 Gepost op: 13-07-2009, 21:50 »
Dat heeft'ie al. Appie heeft tegenwoordig een lieftallige assistente met internet.

Het wordt niet erg gewaardeerd als er in het gebied waar Appie al jaren lang komt, en een heel goede verstandhouding met de lokale bevolking heeft opgebouwd, mensen een beetje in de rondte gaan rossen.

Dus rij liever een stukje door en rij zeker rustig in de dorpen en in de buurt van beesten & boerderijen. Dan mogen we daar tenminste nog een tijdje komen. Er hoeft er maar eentje zich te misdragen, en iedereen met een Nederlandse kentekenplaat is niet meer welkom.  :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Suggesties voor een beginners weekendje?
« Reactie #29 Gepost op: 13-07-2009, 22:24 »
Dat heeft'ie al. Appie heeft tegenwoordig een lieftallige assistente met internet.

Het wordt niet erg gewaardeerd als er in het gebied waar Appie al jaren lang komt, en een heel goede verstandhouding met de lokale bevolking heeft opgebouwd, mensen een beetje in de rondte gaan rossen.

Dus rij liever een stukje door en rij zeker rustig in de dorpen en in de buurt van beesten & boerderijen. Dan mogen we daar tenminste nog een tijdje komen. Er hoeft er maar eentje zich te misdragen, en iedereen met een Nederlandse kentekenplaat is niet meer welkom.  :-\

zolang men het legaal en netjes houdt is er toch niets aan de hand? Tis niet alsof Appie het alleenrecht heeft op die omgeving ;)