begrijpend lezen is ook een kunst
ik heb een 16 met wr versnellingsbak waarbij hij getuned is op mijn vraag voor meer bottompower, omdat ik soms nogal wat technische dingen rij
dankzij de wr heb je een korte eerste waarbij je dan een ketting/tandwiel verhouding kan kiezen die het goed doet bij traag werk en op de weg het ook nog goed doet, bij de standaardbak lever je dan in op comfort bij hogere snelheid
toen ik met de standaardoverbrenging op een 17 reed vond ik het hem even goed doen als mijn aangepaste 16, was goed in het tragere werk en op snelheid bleef hij maar doortrekken zonder het gevoel te hebben dat je het blok laat afzien, ook voor langere stukken, denk gewoon dat de 17 in gans het toerentalbereik beter en stiller zijn werk doet waarbij een wr versnellingsbak wat overkill zou zijn.
het leuke aan een 16 vind ik wel het iets meer agrarische karakter van het blok.
Indien ik nu voor nieuw zou gaan dan vind ik het 690 model prachtig,
toen heb ik voor de 701 gekozen voorde extra stuuruitslag