Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132779 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #585 Gepost op: 23-03-2020, 21:58 »
Over die afstand duurt het idd erg lang om een lange route te berekenen met "autowegen niet gebruiken". Net geprobeerd met een stuk van 100km en mijn BV5500pro deed er 4 minuten over.Ik ben wel benieuwd hoe lang een Garmin er over doet om eenzelfde route te berekenen.


Bij mijn vroegere Garmins duurde dat ook minuten. Maar ach je zet hem aan zodra je motor buiten staat, daarna aankleden, wegrijden enz. En het eerste stuk route weet je toch wel uit je hoofd. En dan is-ie inmiddels wel klaar met berekenen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #586 Gepost op: 23-03-2020, 22:20 »
Misschien toch wel een beetje. Mijn vriendin heeft verschillende Renault gehad met folie in de ramen en daar zit bij de spiegel een venstertjes zonder folie (voor het tolwegkastje). GPS op het dashboard doet het maar matig.
Ja, GPS ontvangst geloof ik wel, maar geen 4G ontvangst. En de vraag ging over hoe lang Osmand doet over berekenen, dat is van beide onafhankelijk, dat is puur de combie van HW/SW van de telefoon

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #587 Gepost op: 23-03-2020, 22:51 »
Mijn Ulefone Armor 5 doet ongeveer een minuut over 100 km, snelwegen vermijden.
T'is geen TomTom app, die doet het in 10 seconden. Werk aan de winkel zou ik zeggen.  ;)


Persoonlijk maakt het mij niet uit, ik gebruik de TT app voor A->B, sneller en intuatiever, bovendien verkeers en flits info.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #588 Gepost op: 16-07-2020, 20:33 »
Kan de huidige versie van Osmand nog steeds niet overweg met segmenten in track-files?
Soms zie ik de segmenten in verschillende kleuren op het scherm, soms is alles 1 kleur.
Nergens kan ik vinden hoe ik segmenten afzonderlijk kan kleuren of inschakelen.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #589 Gepost op: 16-07-2020, 21:58 »
Stuur een mailtje met je probleem naar Osmand.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #590 Gepost op: 17-07-2020, 10:46 »
Hm, ik zou het niet weten. De FB groep is ook redelijk actief Matje.
Ik sla trouwens de segmenten (vaak dagtrips) apart op en dan kun je uiteraard die een kleur geven en tonen op kaart.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #591 Gepost op: 20-07-2020, 12:38 »
Segmenten zijn nog steeds een drama. Ik sla ook alles in aparte gpx-files op. Ik ben nog op zoek naar een app die ze kan splitsen zodat je geen basecamp nodig hebt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #592 Gepost op: 20-07-2020, 17:44 »
Splitsen van tracks (met of zonder filtering en toevoegen van hoogte)  de RTWtool van JaVaWa!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #593 Gepost op: 20-07-2020, 20:00 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik zoek een android app om de zooi te kunnen splitsen. Soms krijg je onderweg een gps bestand en dan wil ik op de telefoon de boel Osmand vriendelijk maken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #594 Gepost op: 21-07-2020, 04:49 »
Wie heeft er een Raspberry PI en daar android op geinstalleerd.

Dan draait OSMand toch?

Met multi boot, link allerlei Operating Systems.

Zal vast meerdere programma's mogelijk zijn.

Je kaapt onderweg een hdmi TV scherm.


 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #595 Gepost op: 21-07-2020, 08:31 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik zoek een android app om de zooi te kunnen splitsen. Soms krijg je onderweg een gps bestand en dan wil ik op de telefoon de boel Osmand vriendelijk maken.

Locus Map (alleen pro?) heeft een track editor met split-functie.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #596 Gepost op: 21-07-2020, 10:06 »
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik zoek een android app om de zooi te kunnen splitsen. Soms krijg je onderweg een gps bestand en dan wil ik op de telefoon de boel Osmand vriendelijk maken.


Ja, dat zoek ik ook.
Heb even naar Locus Map gekeken. Mogelijk kan het daarmee, maar dat wordt wel een heel karwei.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #597 Gepost op: 21-07-2020, 11:47 »
Ik was er al een tijdje niet meer mee bezig maar heb weer even gezocht en geprobeerd.


'Tracklia' doet het. Je kan gpx bestanden importeren en je krijgt de keus welke track(s) uit het bestand je wilt. Wanneer je het 'standaard alles aan vinkje' uit zet kun je 1 track selecteren. Die track kan je als aparte gpx opslaan. Voila!


Ik weet niet hoe fijn het werkt op een mobieltje want ik heb het op een chromebook getest met internet verbinding. Het appje laat de track op de kaart zien, ik weet niet hoe het gaat zonder internet verbinding. Het was in ieder geval niet moeilijk en het ging vrij snel.
Ik had wel moeite met het downloaden van de app via playstore.


Op mijn chromebook draait ook linux maar daar heb ik nog geen gebruikersvriendelijk programma voor gevonden. Verder is een chromebook wel fijn voor reizen denk ik. Android met linux apps en/of een dual boot met linux maakt zo'n ding aardig veelzijdig.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #598 Gepost op: 21-07-2020, 12:33 »

Ja, dat zoek ik ook.
Heb even naar Locus Map gekeken. Mogelijk kan het daarmee, maar dat wordt wel een heel karwei.

Tenzij ik niet begrijp wat je precies voor elkaar wilt krijgen is het 'splitten' van een track in Locus Maps makkelijk. Je tikt de track aan waar je hem wilt splitten, kiest Modify Track en je krijgt opties waaronder splitten. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #599 Gepost op: 21-07-2020, 12:35 »
Bedankt Lennert!
Werkt ook goed op mijn mobieltje; downloaden geen probleem.
Binnen enkele minuten geinstalleerd en al files gesplitst in segmenten.
Geen onnodige toeters en bellen.
Beetje vreemd dat de functie heet "Export map to file", maar dat is mierenn**n, want gelukkig wordt niet de hele kaart weggeschreven.

Post Merge: 21-07-2020, 12:38
Tenzij ik niet begrijp wat je precies voor elkaar wilt krijgen is het 'splitten' van een track in Locus Maps makkelijk. Je tikt de track aan waar je hem wilt splitten, kiest Modify Track en je krijgt opties waaronder splitten. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Zoals Lennert al schreef willen we meestal niet splitten.
De tracks waar het ons om gaat zijn al gesplitst in segmenten met een eigen naam en vaak een eigen kleur.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control