Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke FILM software  (gelezen 3453 keer)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
welke FILM software
« Gepost op: 26-10-2010, 14:08 »
all,
ik heb zo'n leuke gadget voor op mijn helm die camera heet (VHOLD R1080) 8) maar software om een film ervan te maken heb ik nog niet :-X . De bijgeleverde software is, mijns inziens, niet voldoende om bv muziek,overgangen etc etc erop te zetten. Nu heb ik wel een programma "gekregen" (moviemaker 9?) maar die geeft constant fouten.
 
Vraag: ik zoek een MAKKELIJK programma om filmpjes te maken (gezien mijn "beperkte" tijd en luiheid om een heel programma uit te pluizen :D )
 
Met wat werken jullie of is perfect voor de VHOLD??
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: welke FILM software
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2010, 14:57 »
ik gebruik gewoon de gratis moviemaker van Windows, is daar gratis te downloaden en werkt gemakkelijk en snel.

foutmeldingen: heb je wel de juiste versie voor bij de juiste windows? ( XP, vista, WN7 etc)

en voldoet je hardware??
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: welke FILM software
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2010, 15:21 »
Alles gaat goed (gebruik de easy mode, dus filmpje kiezen, welke modus ik wil en draaien maar) totdat er een 0x0000 melding krijg en hij afsluit......
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: welke FILM software
« Reactie #3 Gepost op: 26-10-2010, 16:57 »
Ik gebruik vaak magix movie edit pro 16 of sony vegas pro. Ligt er een beetje aan hoe de film eruit moet zien en welke dingen ik erin wil verwerken. Voor de youtube versies gebruik ik bijna altijd magix.

Magix is op zich nog wel te doen als beginner, maar vegas pro niet echt.

Een fijn beginners programma is pinnacle, deze is makkelijk in het gebruik en heeft de meest gangbare functies wel in zich en alles met sleep klik principe.

Kijk hier voor een paar voorbeeldjes:

http://www.youtube.com/user/wr450f05?feature=mhum

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: welke FILM software
« Reactie #4 Gepost op: 26-10-2010, 18:22 »
Ik gebruikte Adobe Premiere Pro met oneindig veel opties... was een oude versie zonder HD optie.
Nu gebruik is Adobe Premiere Elements, met HD-opties. Makkelijk in gebruik en genereert erg snel een filmpje.
Ik duw een filmpje in ongeveer 2 uur in elkaar (incl. zoeken naar fragmenten uit 2 uur materiaal).

@Bernhard: was je in Geesteren? Ik wacht nl op jouw filmpje... :)
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: welke FILM software
« Reactie #5 Gepost op: 26-10-2010, 18:23 »
Alles gaat goed (gebruik de easy mode, dus filmpje kiezen, welke modus ik wil en draaien maar) totdat er een 0x0000 melding krijg en hij afsluit......

Probeer eens met een heel klein filmpje, dan kun je zien of het een capaciteitsprobleem is
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: welke FILM software
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2010, 19:31 »
http://www.softwarecasa.com/powerproducer.html?gclid=CPz3_cCH8aQCFceFDgodaEZg0Q

Wil nog wel eens zomaar ergens voor het oprapen staan.... ;)


Voorbeeldje:

Kleikonijn
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: welke FILM software
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2010, 20:30 »
Kennis van mij is een echte "noob" op computergebied. "Ik moet hem af en toe nog uitleggen waar de aan knop zit". Maar met -Magix video en foto- maakt hij fantastische DVD filmpjes van zijn onemanband. Volgens hem is dat het enigste programma wat doet wat het doen moet en op de juiste manier, zonder moeilijke dingen.
voorbeeldje (hij doet dus alles zelf , op het filmen na).
 http://www.ebenizer.nl/Clips/CLIP_my%20baby.wmv
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: welke FILM software
« Reactie #8 Gepost op: 26-10-2010, 22:40 »
Ik gebruikte Adobe Premiere Pro met oneindig veel opties... was een oude versie zonder HD optie.
Nu gebruik is Adobe Premiere Elements, met HD-opties. Makkelijk in gebruik en genereert erg snel een filmpje.
Ik duw een filmpje in ongeveer 2 uur in elkaar (incl. zoeken naar fragmenten uit 2 uur materiaal).

@Bernhard: was je in Geesteren? Ik wacht nl op jouw filmpje... :)

Nee ik was niet in Geesteren helaas, aankomende Zondag ben ik wel in Ruurlo te vinden dus daar kan je weer film van verwachten als alles goed gaat.

Die adobe heb ik nooit geprobeerd die zal ik eens uitproberen.

Ik moet ook wel zeggen dat je dat filmbewerken niet in 1 keer onder de knie hebt, als je het veel doet krijg je er ook een beetje handigheid in.
In het begin kon ik er ook niet heel veel van en duurde het erg lang voor ik wat in elkaar had geflanst, nu gaat het steeds sneller.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: welke FILM software
« Reactie #9 Gepost op: 27-10-2010, 11:46 »
Ik moet ook wel zeggen dat je dat filmbewerken niet in 1 keer onder de knie hebt, als je het veel doet krijg je er ook een beetje handigheid in.
In het begin kon ik er ook niet heel veel van en duurde het erg lang voor ik wat in elkaar had geflanst, nu gaat het steeds sneller.

Mooi filmpje kost gewoon veel tijd. Tip: Begin met de muziek, dan heb je een goeie tijdlijn..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: welke FILM software
« Reactie #10 Gepost op: 27-10-2010, 22:42 »
Mooi filmpje kost gewoon veel tijd. Tip: Begin met de muziek, dan heb je een goeie tijdlijn..

Dat heb ik inderdaad bij de laatste twee filmpjes gedaan ja, beginnen met het uitzoeken van de muziek.

Dit werkt inderdaad erg goed, maar wel weer minder als je langere dvd's maakt.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: welke FILM software
« Reactie #11 Gepost op: 27-10-2010, 23:05 »
Dat heb ik inderdaad bij de laatste twee filmpjes gedaan ja, beginnen met het uitzoeken van de muziek.

Dit werkt inderdaad erg goed, maar wel weer minder als je langere dvd's maakt.

Nummers gewoon achter elkaar zetten..maar het wel als basis houden.

Hier een voorbeeldje van meerdere muziekjes, en jijbuis heeft een max. van 10 minuten film

NKR 3 2010
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: welke FILM software
« Reactie #12 Gepost op: 30-10-2010, 21:32 »
Nummers gewoon achter elkaar zetten..maar het wel als basis houden.

Hier een voorbeeldje van meerdere muziekjes, en jijbuis heeft een max. van 10 minuten film

NKR 3 2010

De keus van muziek vind ik altijd lastig, want geluid maakt de meeste sfeer.

Volgens mij heeft youtube tegenwoordig een maximum van 15 minuten.
Dit is veel te lang als je de aandacht erbij wil houden van mensen die er niet bij waren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: welke FILM software
« Reactie #13 Gepost op: 31-10-2010, 09:27 »
Mijn Windows moviemaker erkend mijn opnames niet van de Vhold 1080 HD?

Zijn er ergens "bruikbare" free ware (of betaalbaar) progs te downloaden om wat te knippen/samenvoegen van opnames en om eventueel text/geluid bij te voegen?

Waar kan ik het vinden?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: welke FILM software
« Reactie #14 Gepost op: 31-10-2010, 09:43 »
Mijn Windows moviemaker erkend mijn opnames niet van de Vhold 1080 HD?

Zijn er ergens "bruikbare" free ware (of betaalbaar) progs te downloaden om wat te knippen/samenvoegen van opnames en om eventueel text/geluid bij te voegen?

Waar kan ik het vinden?

Wat voor extensie neemt de Vhold op?

Ik heb wel eens van extensie moeten wisselen voordat het programma hem pakte. Deze is wel handig:

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.