Oke, hier komen mijn verslag met filmpjes........
Dag 0
Aankomst in Algiers rond 17u. Ik ga sim kaart kopen en zie daarna de Memotours boys niet meer. Samen met een Zwitser die niet wist in welk hotel hij zat met een zwarte taxi naar Ibis. In de taxi kan je tegen een veel betere koers geld wisselen, maar wij krijgen ook al via de orga dinars, dus niet nodig.
In hotel paar biertjes gedronken en de tas op de kamer van Rik (Memotours monteur) gelegd. Ik had in een hotel vlakbij het vliegveld een kamer gereserveerd maar dat was niet handig met transfer naar binnenlandse vlucht in de nacht, dus vandaar deze nacht bij Rik op de kamer. Dan volgt er een uitgebreid buffet met welkomswoorden van Rainer. De minister van touristme komt ook nog langs. Als afsluiting 5 verschillende toetjes en nog een paar bier.
Die nacht om 1u de bus naar binnenlandse vlucht, ruim uur vliegen naar Beghar en dan nog 2u met een bus in convooi begeleid door politie en militairen naar Taghit. Na 24u reizen met 4u slaap komen we eindelijk aan in het eerste bivouac. Ontbijt van de Duitse cateraar en na een uur wordt mijn team (EAO) wakker. Registratie en stickers plakken, later nog in de rij voor de Spot tracker. Keuring is er niet, dus op tijd klaar. ‘s Middags ga ik tanken en de duinen uittesten. Doordat de zon hoog staat zie ik het relief slecht en mis een afstapje en val wat ongelukkig, beetje pijn aan m’n schouder, lekker begin. Daarna roadbook plakken en kleuren voor de eerste dag. Om 8u briefing en om 10u ging bij mij het lampje uit.
Dag 1
Le Mans start voor 8km proloog door de hoge duinen achter het bivouac. Duinen gaan redelijk val wel 2x en moet soms flink ploeteren. Moet nog 500m duinen als motor slecht begint te lopen en afslaat, kokende benzine. Kan iedere keer net een duin over totdat ie weer afslaat. Wacht 10min en kan dan in 1x de duinen uitrijden. Daarna volgen wat snellere pistes over glooiend terrein. Dan voel ik de achterkant zwabberen, lekke band. Vind een mooi opstapje en ga aan het werk. Ventiel is afgescheurd dus reserve biba er in. Van een paar Algarijnen leen ik een compressor die wat sneller is dan mijn kleine. Ga weer op pad, sla labirint over om tijd te winnen maar vind m’n eigen doordat ik wat ben afgedwaald. Na wat vage navigatie moeten we kleine duinen velden door. Als ik aan de rand kom zwabbert de achterkant weer. Shit weer lek. Ik vind een rots-opstap en stop een voor-biba in het achterwiel. Pomp em flink hard op en besluit om via asfalt terug te rijden. Weg ligt maar 500m weg, fijn zo’n osm kaart. Behoedzaam rij ik naar huis, lever m’n kaart in en stap over naar expert klasse met minder duinen zodat de motor heel blijft en ik toch leuk kan rijden. Haal de voor-biba uit achterwiel en wissel m’n achterwiel want de bandenklem vertrouw ik niet meer.
https://youtu.be/GtE0fsJpBVIhttps://youtu.be/GtE0fsJpBVI
Post Merge: 02-04-2019, 02:44
dag 2
Vandaag naar Beni Abes. Eerst duinenvelden, op een gegeven moment wordt motor heet en ik besluit de duinen te verlaten. Ik weet dat in het Westen de oued ligt de we later ook volgens het roadbook moeten volgen. Ik kom nu dus veel eerder in de oued aan, er liggen veel stenen dus flink zweten. In de schaduw laat ik de motor koelen en eet wat. Daarna volg ik de oued en zie het punt waar je volgens het roadbook de oued in zou moeten. Er volgt 20km snelle oued met rollende duintjes. Kan de meeste springen met m'n verbeterde veering en heb flink plezier. Aan het einde nog 8km hoge duinen die best goed gaan. Het bivouac ligt aan de rand van de hoge duinen. 's Middag wat tanken en bier drinken. 's Nachts zou het flink gaan waaien en komt alles onder het zand.
https://youtu.be/ojw_Dja1Y0I