Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ideale 4x4  (gelezen 119591 keer)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Ideale 4x4
« Reactie #360 Gepost op: 02-04-2020, 21:59 »
Yep, ik heb hier een Hi-lux rondrijden. Onverwoestbaar..personeel rijd er in... ;)

En die weten hoe ze iets moeten slopen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ideale 4x4
« Reactie #361 Gepost op: 02-04-2020, 23:33 »
An m.n hoela.
Ook een toyota heeft onderhoud nodig.
Vroeg of laat ga je dingen willen of moeten vervangen.


Vraagje wil rek achterop de forester lassen die ik weg kan draaien als de klep open moet.
Nu zit m.n kentekenplaat op de achterklep.
Dus die moet verhuizen naar onderbumper.
Mag dit ongestraft in onze strafkolonie der nederlanden?


O ja rek is voor reserve wiel.
Ligt nu in de auto tijdens vakantie.
Heb alwel achterbank eruit voor gewicht en ruimte.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Ideale 4x4
« Reactie #362 Gepost op: 02-04-2020, 23:51 »

Vraagje wil rek achterop de forester lassen die ik weg kan draaien als de klep open moet.
Nu zit m.n kentekenplaat op de achterklep.
Dus die moet verhuizen naar onderbumper.
Mag dit ongestraft in onze strafkolonie der nederlanden?




Als je er maar kenteken-plaat verlichting bij zet......mag het.



Post Merge: 03-04-2020, 00:00
Whoo wat een bak.
Diesel v6 of benzine v8?
Zomaar 230 belasting per mnd.
Daarvoor voor mij geen optie.
Heb een week een huur v6 diesel 4.2 ltr gereden man man wat een gave auto was er echt verliefd op.



Wegen belasting gaat nog wel...….
M'n zus heeft zo'n ding.
Verstuivers elke 120.000Km vervangen, kost veel duur
Update voor de Navi €900,=
Zuipt meer diesel als een gemiddelde vrachtwagen.
Maar rijd wel lekker, trekt als een beest, actieve lucht vering enz enz
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Ideale 4x4
« Reactie #363 Gepost op: 03-04-2020, 11:10 »
Wegen belasting gaat nog wel...….
M'n zus heeft zo'n ding.
Verstuivers elke 120.000Km vervangen, kost veel duur
Update voor de Navi €900,=
Zuipt meer diesel als een gemiddelde vrachtwagen.
Maar rijd wel lekker, trekt als een beest, actieve lucht vering enz enz
Die 4runner is een benzine,
waarschijnlijk de reden dat ze nooit naar de EU zijn gekomen (zijn alleen in benzine)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ideale 4x4
« Reactie #364 Gepost op: 03-04-2020, 14:40 »
Zit te prakkizeren heb ook grotere wielen als we op vakantie gaan bf goodrich.
Klote band met regen en ijzel.
Maar wel leuk profiel.


Dus grotere wielen 16 ipv 15 en hoger zijwang.


Heb mijn subaru eens vokgeladen naast een standaard forester geparkeerd op Texel.
Zal plaatje zoeken

Post Merge: 03-04-2020, 14:44




Grondspeling komt wat mij betreft op nummer 1 de rest is bijzaak.


Post Merge: 03-04-2020, 14:45

Dus hier ligt iets van 350 kg in ik denk wel meer ook nog lpg instalatie
Daktent koelbox en kampeerspul.

Post Merge: 03-04-2020, 14:48



Wel grote stoelen.
Maar ik moet goed kunnen zitten en slapen.
Kamperen is leuk maar ik ga niet afzien op een
matje van 7 mm

Post Merge: 03-04-2020, 14:50



Post Merge: 03-04-2020, 14:52


Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Ideale 4x4
« Reactie #365 Gepost op: 03-04-2020, 19:30 »
kom je niet een beetje met je gearing in de problemen als je hogere banden plaatst?
collega heeft ook zo'n sub, zal hem eens vragen..
hij heeft een apart model uit de US geïmporteerd..
een legacy met een laadbak..
4x4 turbo bla bla..
apart ding..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ideale 4x4
« Reactie #366 Gepost op: 03-04-2020, 19:45 »
Geen idee.
Zou kunnen maar in terrein zet ik hem in lage gearing.
Voordeel van oudje zoals ik heb de opvolgers en turbo modellen hebben geen gearing pookje.
Nadeel van mijn auto op 2500mtr en hoger is de fut er een beetje uit.
Dan zou een turbo weer betere vulling geven.
Zo is het altijd wat.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Ideale 4x4
« Reactie #367 Gepost op: 03-04-2020, 19:59 »
Bij ons op het werk waren de oude vierkante hi-luxen de beste auto's die ze gehad hebben.
Degene van een aantal jaar terug waren matig.
Nu een soort buitenland editie, die zijn ook vrij goed.
Ook een landcruiser V8 diesel, jammer genoeg begrensd, maar beter dan dat wordt het niet meer !


Staat er nog 1 te koop : https://www.vanvliet.com/vehicles/s/850/jeeps4wd/mobile-workshop/toyota-land-cruiser-vdj79l-mobile-workshop


De oudere Amaroks en Mitsubishi deden het ook vrij goed.


Bij ons zijn nieuwe auto na 3 jaar meestal wel op.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: Ideale 4x4
« Reactie #368 Gepost op: 03-04-2020, 22:12 »
propje, ik dacht waarom niet op het dak?
Maar daar zit de tent al

Bij mij gaat hij mooi op het dak met de vakantie (ook LPG, dus staat nu in de kofferbak)

Verstuurd vanaf mijn S68Pro met Tapatalk


Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Ideale 4x4
« Reactie #369 Gepost op: 04-04-2020, 08:33 »


Heb in december een Amarok van 2012 ingeruild op een Mercedes X 250. Amarok is een prima auto op de koppeling na. Die lag er bij 160.000 al uit. Mercedes mag ook even 700 kg meer trekken.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....


Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Ideale 4x4
« Reactie #372 Gepost op: 22-01-2021, 22:21 »
Ik ben voor de grap een beetje aan het rondkijken, maar een beetje 4x4 (met sper in midden en achter) in benzine, 5pers, en betrouwbaar te gebruiken ook als normale auto valt eigenlijk niet echt meer te vinden, of wel? Staan soms wel landcruisers in benzine op, maar die zijn dan zoveel duurder dat je daar ook jaaren mee op diesel kan rijden voordat je dat er uit hebt?
Ik heb ook naar 4runner gekeken (geweldige filmpjes op youtube), In Duitsland zit een bedrijf die die dingen importeert, maarja, dan komt de BPM er nog bovenop (volgens mij kom je dan uit op 87k euro...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Ideale 4x4
« Reactie #373 Gepost op: 23-01-2021, 11:00 »
Snap niet waar je je sappel om maakt?
Aanschaf 4 runner 80k.
En dan piep je over beetje wegenbelasting die op een diesel zit.
Of begrijp ik je verkeerd?


Heb week rondgetourd met landcruiser 4.0 ltr diesel 6 cil.
Ben er echt verliefd op geraakt verbruik 1:10 viel me niks tegen.
Alleen terug in Nederland werd ik wel verdrietig van de wegenbelasting €250 per mnd.
Dat is een grote klap met m.n 24 urige werkweek.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Ideale 4x4
« Reactie #374 Gepost op: 23-01-2021, 11:07 »
Ik ben voor de grap een beetje aan het rondkijken, maar een beetje 4x4 (met sper in midden en achter) in benzine, 5pers, en betrouwbaar te gebruiken ook als normale auto valt eigenlijk niet echt meer te vinden, of wel? Staan soms wel landcruisers in benzine op, maar die zijn dan zoveel duurder dat je daar ook jaaren mee op diesel kan rijden voordat je dat er uit hebt?
Ik heb ook naar 4runner gekeken (geweldige filmpjes op youtube), In Duitsland zit een bedrijf die die dingen importeert, maarja, dan komt de BPM er nog bovenop (volgens mij kom je dan uit op 87k euro...)


kwam in de usa poos geleden nette LC tegen
met V8
uiteraard automaat,
maar $6500.-


ding kan / kon, voor onder de 10k in €€ in nl op de weg staan..
misschien daar eens kijken...?


ik ben t afgelopen jaar ook met verschillende bedrijven in de usa in conclaaf geweest,
kijken naar een 4runner met V6 van 2008/ 09..
iedereen is aardig, totdat je t over exporteren heb..
blijkbaar kunnen ze dan geen extra premies opstrijken om je nog een poot uit te draaien..


dus in september opgegeven..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....