Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Compegps, alles over Land, Twonav, Sportiva, Aventura Delta en nog veel meer  (gelezen 70059 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Het is heel persoonlijk. Heb je goede (lees)ogen, dan is de Sportiva natuurlijk prima.

Maar ga je een klein beetje richting een leesbrilletje zoals ik, dan is de Aventura of Delta natuurlijk veel handiger.

De Aventura heeft daarnaast als voordeel dat de knoppen links zitten en niet zoals sommige GPSsen waarbij de knoppen rechts zitten.

Met de accuduur zit het bij beide apparaten wel snor.

In NL is www.bunkerparts.nl de hoofddealer; heeft ook de meeste voorraad. Conrad en Pixmania leveren ze ook, maar volgens mij minder service. Ik heb die van mij destijds uit Veghel gehaald.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Ondertussen is LAND 7.5 uitgebracht en zit TwoNav op versie 2.7 of 2.7.5 en waarbij de Android versie nu 2.7.7 is

Change log van LAND: http://en.compegps.com/communication/news/land-air-75

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Ondertussen zitten we op :

- LAND 7.5.3
- TwoNav 2.8.2
- V-TomTom maps  2013q1


En heb ik een Rage (opvolger van Peaklive)  All Terrain 4.3 Inch Motorcycle GPS Navigation System in huis (oranje ook) voor € 120,-   ik had nog licenties voor TwoNav en V-TomTom kaart, dus die erop gezet en draaien, ziet er goed uit, schermhelderheid kan best hoog staan. Morgen maar eens op de motor zetten, de bevesting van de moutn is eenvoudig naar rammount om te zetten.




Nu nog wat klooien met iGo Primo (werkte, maar nu niet meer :( )  en ik heb 3 navigators in 1 (2x onroad en 1x offroad).


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Mooi apparaatje Marco!

Al ervaring hoe hij het doet onder een dicht bladerdek?

Heb interesse om die Aventura van mij dan te vervangen met deze...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
scherm van de aventura nu ook al te klein  ???


 ;)
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Nee hoor, die blijft op de ATB.

Maar voor de motor heb ik straks wat langere tochten geplanned staan, en ik wil er boordspanning volcontinu op hebben staan.

Voor dit geld kan je dat bijna niet laten... ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Mooi apparaatje Marco!

Al ervaring hoe hij het doet onder een dicht bladerdek?

Eigenlijk best goed, een en ander onder iGo Prim geregistreerd en dan doet hij niet veel onder voor de zumo660 tracklog is zelfs uitgebreider, omdat er geen auto-pause en correcties bij lage snelheid inzitten (je ziet zelfs de miswijzing bij wachten voor een stoplicht. Er word trouwens geen hoogte geregistreerd via iGo.

De track van TwoNav (op hetzelfde stuk onder de bomen) ziet er ook normaal uit, en TwoNav verzameld ook de GPS Hoogte in de track.


Dit is tussen Naarden en Huizen, de bomen staan vol in blad en geheel over de weg heen.  Snelheid tussen de 45 en 65 km/h.



Dingen die me nu wel opvallen is dat de iGO software en kaarten heel veel meer informatie bevatten en aan mij tonen.  Zoals voetgangersoversteekplaatsen met borden en waarschuwingen op het scherm. (en dat ik nu echt een variofocus zonnebril moet kopen).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
En hoe is de leesbaarheid in volle zon ? Vond ik tegenvallen bij de PeakLife, is ie wel acceptabel op de Rage?
EDIT: typo's eruit gehaald

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Ongeveer gelijk met de zumo660, maar best fel. Verder zit hier ook een zonneklep op en gisteren al een hoosbui op de motor meegemaakt.


Enige is dat in soomige gevallen WindowCE even in de war is en je de resetknop moet gebruiken, maar dat is niet onderweg, maar meer bij opstarten, afsluiten of veel wisselen en dan usb aansluiten.


Owh ja, GPS ontvangst krijgen als eerste fix duurt langer dan een Garmin, maar nog steeds heel aanvaardbaar. Maar als je de sleep stand gebruikt weet ook deze vrij snel waar die weer is.






Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Dit is Japanse versie: de x-ride De tweede versie die uitgekomen is, jaar geleden was er al een versie.
X-RIDE RM-XR432MC ルート検索できず(不具合)

wat geschoten plaatjes




悪い点は、、、

やっぱり晴天時だと、画面が見づらい。
まあ、自分の顔の位置から3、40cm位の距離なので、見えないという
感じではないです。しょうがないと割り切れる範囲と思います。


Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Ziet er precies zo uit, zonder de tekst erop aan de voorkant en met oranje behuizing. Rubber om de behuizing is exact hetzelfde.


Misschien weer eens zijn voor een TwoNav avondje of middag?  (onroad voor dit watje)    :D

 


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Hoe bevalt de motorcradle?

Waarschijnlijk moeilijk om uitslag over te ge ven maar hoe zijn de contacten tussen cradle en GPS geregeld? Mud proof??

(Ok, ik heb het al gezien, via 4 contactjes. En de luidsprekeropening zit nu ook niet meer recht in de regen; is afgeschermd.

Ik heb er dus maar gewoon eentje besteld. Licentie TwoNav heb ik ook nog wel ergens liggen dus voor heel weinig een hele goede GPS...)

Avondje organiseren bij Peter? Bij mij thuis zijn we al eens geweest ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Goed plan!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Jij was toch niet diegene die in Maastricht woonde, toch? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Arnhem, nog steeds een eindje uit de route voor iedereen die uit het westen moet komen maar niet heel ver weg.