Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Laatste aankoop  (gelezen 179902 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1650 Gepost op: 27-10-2021, 15:53 »
Al een tijd op zoek naar een nieuwe fiets. Een gravel bike, licht, elektrisch schakelen, carbon. Maar door Corona hebben letterlijk alle merken leveringsproblemen en alle merken hebben hun hele 2022 voorraad al verkocht dus nu een 2022 fiets bestellen betekent in 2023 leveren. Duh!!!

Gelukkig heeft  12gobiking goed ingekocht en kan in hopelijk in januari m'n nieuwe Trek Checkpoint 6 Sl eTap ophalen!
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fietsen/racefietsen/gravel-bikes/checkpoint/checkpoint-sl/checkpoint-sl-6-etap/p/35170/?colorCode=red_reddark


2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1651 Gepost op: 06-11-2021, 10:45 »
.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1652 Gepost op: 10-11-2021, 09:05 »
Gaaf ding! En SRAM eTap is wel echt een super systeem. Ik heb de Trek wel bekeken, maar ben uiteindelijk 2,5 jaar geleden gevallen voor de Specialized Diverge Comp. Toen schakelde niemand nog elektrisch op een gravel bike, dus het was even wurmen om er Shimano Di2 op te krijgen met een MTB achter derailleur voor de clutch en een groot 50/34 crankstel met power meter voor. :) Heerlijk ding.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1653 Gepost op: 10-11-2021, 15:53 »
Ik ben de dagen aan het aftellen, nog 67!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1654 Gepost op: 10-11-2021, 17:06 »
member moet je bestelling direct de volle prijs betalen of is een handtekening voldoende  :D ?
Mooie fiets zal je hoop plezier mee hebben.
Is dit de groene opvolger van je ktm 690 enduro?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1655 Gepost op: 11-11-2021, 08:11 »
Ik ben de dagen aan het aftellen, nog 67!


Ik tel met je mee.
In januari komt mijn Merida One-Twenty 600, ook van 12gobiking

Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1656 Gepost op: 11-11-2021, 10:16 »
leuke fiets! Wat zijn je plannen er mee? (fietsen natuurlijk, maar wat? Trials in Nederlands, of meer richting bikeparks/landen die niet onder zee nieveau liggen)?
Wordt tijd voor een apart MTB topic hier, of is dat niet helemaal de bedoeling? :-)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1657 Gepost op: 11-11-2021, 11:10 »
Sowieso de MTB routes in NL, daarnaast gaat de fiets in de zomervakantie altijd mee.
Afgelopen zomer waren we in Frankrijk, La Bresse, waar toevallig een ontzettend gaaf bikepark is.Met de skilift omhoog en via groene, blauwe en rode routes naar beneden (de zwarte heb ik maar even gelaten  ;D dat was echt gekkenwerk)Qua ervaring is het is net of je met de motor aan het crossen ben, je hoeft alleen maar te remmen en goed te sturen natuurlijk!

https://nl.labresse.net/bikepark-la-bresse-hohneck-labellemontagne.html
https://www.youtube.com/watch?v=JLGZAODmTOo filmpje ben ik niet hoor

Je kon daar downhill fietsen huren, maar ik dacht natuurlijk dat dat ook prima met mijn hardtail fiets kon. Ging op zich prima, wel 2 lekke banden door veel losse stenen, maar eigenlijk diezelfde dag bedacht dat er een andere fiets moest komen.
Bikepark in winterberg is voor mij maar 2.5 uur rijden dus ik hoop daar aankomend jaar ook een paar keer naar beneden te kunnen stuiteren.
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1658 Gepost op: 11-11-2021, 11:20 »
Sowieso de MTB routes in NL, daarnaast gaat de fiets in de zomervakantie altijd mee.
Afgelopen zomer waren we in Frankrijk, La Bresse, waar toevallig een ontzettend gaaf bikepark is.Met de skilift omhoog en via groene, blauwe en rode routes naar beneden (de zwarte heb ik maar even gelaten  ;D dat was echt gekkenwerk)Qua ervaring is het is net of je met de motor aan het crossen ben, je hoeft alleen maar te remmen en goed te sturen natuurlijk!

https://nl.labresse.net/bikepark-la-bresse-hohneck-labellemontagne.html
https://www.youtube.com/watch?v=JLGZAODmTOo filmpje ben ik niet hoor

Je kon daar downhill fietsen huren, maar ik dacht natuurlijk dat dat ook prima met mijn hardtail fiets kon. Ging op zich prima, wel 2 lekke banden door veel losse stenen, maar eigenlijk diezelfde dag bedacht dat er een andere fiets moest komen.
Bikepark in winterberg is voor mij maar 2.5 uur rijden dus ik hoop daar aankomend jaar ook een paar keer naar beneden te kunnen stuiteren.
Ben er niet geweest maar mijn schoonzoon is daar geweest in het najaar, hij was er ook enthousiast over. Zelf ben ik in de zomer in Les Orres geweest (Alpen), erg gaaf! lift tot 2500 m, behoorlijk ruige tracks. Bikeparks zijn in Frankrijk wat ruiger dan in Duitsland.
Winterberg/Willingen heb ik 2x gedaan dit jaar, ook erg gaaf! En dichter bij huis heb je nog Beringen in Belgie, ook heel leuk). Ervaring van offroad rijden helpt wel met down hill. Ik vind de kick van downhill nog groter dan off road rijden, het is directer.

Ben je met 130mm veerweg dan niet wat aan de korte kant gaan zitten? Ik zelf een YT Jeffsy (140mm, carbon), doet het prima! Mijn zoon heeft een Spezialised Stumpjumper, die is vergelijkbaar met jouw Merida, die zat toch vaak aan het eind van zijn kunnen daar (nou durft een jongen van 19 ook meer dan zijn pa van 51 ..  ::) ).



Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1659 Gepost op: 11-11-2021, 12:33 »
Wordt tijd voor een apart MTB topic hier, of is dat niet helemaal de bedoeling? :-)
Dat is er al: https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=14598.0

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1660 Gepost op: 11-11-2021, 13:04 »
Ben er niet geweest maar mijn schoonzoon is daar geweest in het najaar, hij was er ook enthousiast over. Zelf ben ik in de zomer in Les Orres geweest (Alpen), erg gaaf! lift tot 2500 m, behoorlijk ruige tracks. Bikeparks zijn in Frankrijk wat ruiger dan in Duitsland.
Winterberg/Willingen heb ik 2x gedaan dit jaar, ook erg gaaf! En dichter bij huis heb je nog Beringen in Belgie, ook heel leuk). Ervaring van offroad rijden helpt wel met down hill. Ik vind de kick van downhill nog groter dan off road rijden, het is directer.

Ben je met 130mm veerweg dan niet wat aan de korte kant gaan zitten? Ik zelf een YT Jeffsy (140mm, carbon), doet het prima! Mijn zoon heeft een Spezialised Stumpjumper, die is vergelijkbaar met jouw Merida, die zat toch vaak aan het eind van zijn kunnen daar (nou durft een jongen van 19 ook meer dan zijn pa van 51 ..  ::) ).

Voor de bikeparks is 130mm inderdaad te weinig, maar de overige 90% vd tijd fiets ik in NL.Daarbij is het al een hele verbetering t.o.v. van mijn Scott Scale team 29, met 100mm veerweg (niet lucht geveerd of olie, maar enkel een veer) ;D
Dus ik denk dat ik hiermee prima mee uit de voeten kan voor wat ik in de planning heb.Alternatief was o.a. deze:
https://www.rosebikes.nl/rose-root-miller-1-2693526?product_shape=Light+Olive
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1661 Gepost op: 17-12-2021, 15:10 »
Net opgehaald. Loopt als een zonnetje, niet opstappen maar beklimmen, maar wat een kanon.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1662 Gepost op: 17-12-2021, 15:13 »
Dat worden vrolijke feestdagen Steve :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1663 Gepost op: 17-12-2021, 15:29 »
Wat een beest is het hè :D Veel lol ermee.Heb er nog veel spullen van liggen.Als je nog iets zoekt?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Laatste aankoop
« Reactie #1664 Gepost op: 17-12-2021, 17:17 »
Net opgehaald. Loopt als een zonnetje, niet opstappen maar beklimmen, maar wat een kanon.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gij ook, Brutus?  8)


Hoe ga je dit aan je yamaha vrienden uitleggen? Maar gefeliciteerd natuurlijk!