Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Oplossing voor helmlawaai  (gelezen 6679 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Oplossing voor helmlawaai
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2011, 19:47 »
Vanmiddag 10 cm van de originele Tiger ruit afgezaagd. maakt qua helmlawaai geen verschil. Daarna de hamsterspoiler er op gezet. 3 standen geprobeerd. Geeft iets minder lawaai, maar niet naar tevredenheid.
Daarna weer 5 cm van de ruit afgezaagd. Maakt geen verschil. Ook daar weer de hamsterspoiler op getest en merk geen verschil.
Er blijft zo niet veel ruit over, en vindt het nog steeds het fijnst om zonder ruit te rijden.
Morgen wil ik kijken of ik het ruitje wat vlakker kan leggen. Dan nog maar eens testen en anders blijven we fijn van de Tiger genieten zonder ruit.   ::)
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Oplossing voor helmlawaai
« Reactie #16 Gepost op: 15-10-2011, 09:57 »
Ik ken de Tiger ruit niet maar wat ik begrijp is dat het gebulder ontstaat door de turbulentie vlak achter de top van de ruit. Dit kan soms opgelost worden door een opening IN de ruit te maken, net als de sleuf in de Hamsterspoiler. Of door de ruit te verhogen (wat je in feite ook doet met een HS).
Maar, ik ben zeker geen deskundige in aerodynamica en zou net als jij de EMP aanpak hanteren (En Maar Proberen).

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Oplossing voor helmlawaai
« Reactie #17 Gepost op: 15-10-2011, 10:55 »
Laat eens een ander met jouw postuur en zijn eigen helm op je motorfiets rijden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: Oplossing voor helmlawaai
« Reactie #18 Gepost op: 15-10-2011, 14:42 »
Hamster, jouw tip heb ik opgevolgd en EMP toegepast  :D :D
Door het ruitje een flink stuk te kantelen, was het ineens gebeurt met het bulderend geluid in de helm. Aangezien er maar een heel klein stukje over is gebleven van de ruit, heb ik deze getint.
Dat is nou het leuke van een motor, aanpassen naar eigen smaak en af laten wijken van een standaard model.
Gaaf hé ?  :-*

In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.