Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro  (gelezen 1933 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Gepost op: 28-01-2008, 10:50 »
Ik ga mn van het weekend gekochte KTM LC4 Enduro (2003) roadbookritready maken.

Heb inmiddels Garmin Zumo op rammount rechts op het stuur. Moet 12 volt voedingskabel nog wel aanleggen.

Denk eraan om links op een rammount die ik nog heb liggen een (handbediende) roadbookhouder te monteren. Rammount geeft m.i. wat vrijheid tav exacte positie en laat zich dan ook gemakkelijk demonteren. Heb ook geen middenspijl op stuur. Zou ik moeten kopen en nog gaatje vinden (naast handkappen etc.) om te kunnen monteren. Moet nog kiezen: Touratech, Acerbis of bijv. F2R (ik houd betreffende topic in gaten ben benieuwd naar de ervaringen). Is genoeg over geschreven dus moet volgens mij gewoon gaan kiezen.

Weet nog geen raad tav oplossing voor trip/odometer. Heb nog mechanisch instrumenten. Controlelampjes, witte snelheidsmeter, geen tacho en 1 dagteller met draaiknop voor 0-reset. Dat is niet te doen op een rit. Zumo GPS odometer op 0-resetten is ook 3 handelingen dus ook geen oplossing wat mij betreft (toch?).

Heb dus iets nodig als trip-/odometer. Vind de IMOs etc. toch wel wat prijzig. Ik ga niet naar Africa maar wil wel iets hebben dat gewoon goed werkt. Fietscomputer lijkt meest voor de hand liggend. Iemand bekend met laatste status tav Sigma BC1200 (kom van Africa Twin dus was altijd nog issues voor me) of alternatieven met een eenvoudige reset naar 0?

Heb de speciale cockpit ombouw beugel op diverse sites gevonden. Wat me daarmee wat tegenstaat is dat die oplossing eigenlijk helemaal opnieuw begint en een behoorlijk dure IMO-achtige oplossing vergt.

Zijn er andere betaalbare relatief eenvoudig  te realiseren (kan het ook laten monteren maar maakt weer duurder natuurlijk) oplossing voor trip/odometer op 2003 KTM LC4 enduro?

Thanks,
tim

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2008, 18:45 »


Dit is mijn indrukwekkende opstelling  :D

Stangetje paste precies op de boutjes van de handkappen, beugeltjes had ik dus niet nodig. Hierop past een handbediend roadbookhoudertje (acerbis geloof ik). Als je bij de gamma een alu buisje haalt van de goeie dikte, de uiteinden plat slaat en gaatjes boort ben je d'r ook.
Die Sigma is verder de hele "tellerpartij": snelheidsmeter, dagteller enz. Draadje naar het voorwiel is wel kwetsbaar, ik ga er nog een buitenkabel omheen prutsen.
Quest kan op dat ram-bolletje, zonder stroom 12V, hij houdt het 20 uur vol op z'n eigen accu.
Zal er geen rally's mee winnen, maar roadbookritjes gaan prima.
Zumo heb je strikt genomen niet nodig voor roadbookritten, mag soms niet eens vanwege trackloggen.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat er nog een trailtech tellertje in bestelling is, als die Sigma het begeeft heb ik meteen helemaal niks meer.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2008, 18:54 »
Profi hoor

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2008, 20:00 »
Zo'n trailtech (endurance) lijkt mij zo op het oog wel wat. Best betaalbaar in US$.

Iemand ervaring?

Waar heb je die besteld? (neem aan niet direct op trailtech site, shipping is duurder dan het apparaatje zelf....)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2008, 20:11 »
Ad Franse (forumlid) levert ze. Endurance trouwens niet (die wilde ik eerste ook), die gaan te snel stuk.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2008, 21:23 »
Adje heeft PB!

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #6 Gepost op: 29-01-2008, 06:37 »
PB terug , sorry dat het langer duurde maar ik kon gisteren niet inloggen op ARM ??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #7 Gepost op: 29-01-2008, 13:59 »
Eerlijkheid gebied te zeggen dat er nog een trailtech tellertje in bestelling is, als die Sigma het begeeft heb ik meteen helemaal niks meer.

Welke heb je besteld dan? De Vapor of Vector met AB?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2008, 15:15 »
Vector, voorlopig ga ik eerst 'ns zonder AB proberen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Trip/odometer voor 2003 model KTM LC4 enduro
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2008, 22:36 »
De vectors komen vrijdag weer binnen volgens mijn leverancier.
De afstandsbedieningen zijn nog even niet leverbaar omdat deze een nieuw design krijgen en die is nog niet gereed.