Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?  (gelezen 661 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?
« Gepost op: 04-02-2008, 09:56 »
Heb om mijn KTM LC4 enduro de kunststof KTM bashplate zitten (zat er op bij aankoop). Twijfel of dit afdoende bescherming biedt voor roadbookritjes hier in Nederland en mogelijk net over de grens.

Vindt een aluminium wel weer een fikse investering, maar valt natuurlijk in het niets bij een beschadigd blok. Er worden voor zover ik kan vinden nu ook even geen gebruikte aangeboden.

Heeft iemand ervaring met de kunststof versie?

Als het advies zou zijn om voor een alu uitvoering te gaan. Wat zijn de ervaringen met de verschillende opties?:
•   SW-motech van rond EU 100
•   Touratech van rond EU 110
•   KTM van rond EU 140

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?
« Reactie #1 Gepost op: 04-02-2008, 10:18 »
Ik heb geen ervaring met de kunststoffen uitvoering.
Op e bay de staan ze regelmatig ,ik heb er onlangs 1 bij

http://www.endurobunker.de/

besteld.
Gebruikt 50,€ verzendkosten 10,- geloof ik.
Je moet ze even mailen wat ze gebruikt hebben.Ze hebben heel veel gebruikt van de LC 4
Mijn alu linkjes van de shock waren ook gebroken( ook gebruikt daar gekocht voor weinig) dus ik heb 2 artikelen tegelijk besteld .

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?
« Reactie #2 Gepost op: 04-02-2008, 10:29 »
Ah, bedankt, betere prijs. Ga het eens vragen. Gelijk ook even vragen naar betaalbare 18 liter tank.

Thx

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?
« Reactie #3 Gepost op: 04-02-2008, 12:09 »
Heb om mijn KTM LC4 enduro de kunststof KTM bashplate zitten (zat er op bij aankoop). Twijfel of dit afdoende bescherming biedt voor roadbookritjes hier in Nederland en mogelijk net over de grens.

Is voldoende.
Zie ook ander draadje over rijden zonder carterbescherming; in NL en omgeving heb je nauwelijks/geen ondergrond die je carter kan beschadigen.
'k Heb zelf een half jaar door West Afrika getrokken met zo'n kunststof plaat, heeft netjes stand gehouden.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Kunststof of aluminium bashplate voor LC4?
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2008, 12:52 »
OK thx. Dan blijft die kunststof gewoon zitten. Endurobunker had ook zo niets liggen. Houd ik weer geld over voor ander spul...