Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote Volvo TGB topic  (gelezen 115709 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #225 Gepost op: 25-04-2013, 21:49 »
ik wil zorgen dat ik geen problemen met een waterbak krijg :P
dus wil eigenlijk een snorkel maken maar het zo orgineel mogenlijk laten ;)
hoe hebben jullie dat gedaan ???


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #226 Gepost op: 30-04-2013, 22:04 »
 ???
het is hier maar rustig :-\
waar zit iedereen 8)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #227 Gepost op: 03-05-2013, 13:33 »
Onder water... :D
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #228 Gepost op: 03-05-2013, 23:14 »
hopen dat ze een snorkel hebben dan ;D

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #229 Gepost op: 06-06-2013, 14:38 »
Hallo, Raymond hier, nieuw op dit forum..


Ik heb dit draadje gevonden in de zoektocht naar tips ivm een C303 die ik momenteel in onderhoud heb. (omdat ik zo'n 30 jaar B20 motoren gewend ben..)


Ik heb de auto onder de motorkap nagelopen en eea aan achterstallig onderhoud gevonden of verbeterpuntjes.


Ontsteking heeft veel speling op de as, meer dan bv een stukje electronica kan verdoezelen, en B30 ontsteking in goede bruikbare staat lastig te vinden is inmiddels de ervaring (andere Volvo sites e.d..)


Verder wil ik een fatsoenlijke bougiekabelset monteren, dus niet van die plastic rommel maar dik genoeg, sluitende manchetten, tips welkom.


Ontsteking denk ik ivm revisiekosten, electronisch setje etc al eerder in de richting van een 123 exemplaar. Ervaringen..?


Carbs zijn de originele, labeltjes kloppen en ook volgens een lijst die ik ontvangen heb. Deze moeten iig nieuwe naalden en buisjes krijgen want op het oog heeft de voorste een ovaal gat en verzuipt letterlijk.


Ik las voorin dit draadje wat over de koppeling van de ventilatoras, die hoorde ik dus ook rammelen..  goeie tip dus.


Het ding rijdt overigens op LPG, dus dat geeft zo weer z'n beperkingen, wellicht dat daar nog wat handige zaken over te melden zijn..?


oh ja, als dit liever een nieuw topic moet zijn hoor ik het wel, dan doe ik dat..


Alvast mijn dank..!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #230 Gepost op: 06-06-2013, 15:04 »
Hoi Raymond, welkom hier. Ik (en twee anderen|) hebben er na de import een 123 ingezet. Het mooie van die dingen is dat ze ook een setting hebben voor de 303 op LPG. Afstellen gaat vrij simpel. Bougiekabels zouden vrij algemeen moeten kunnen zijn. Nordicar in Heerhugowaard verkoopt wel redelijke setjes. Wat betreft afstellen van de carburateurs, ik ben nog op zoek naar iemand die er bij mij eens naar zou kunnen kijken. Ik heb een overmaat aan HC in de uitstoot, CO zit op 0,5%.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #231 Gepost op: 31-05-2014, 14:40 »
Zo, effe een megakick om een verkooptopic niet te bevuilen:


Zijn deze vehikels niet met diesels afgeleverd? Zo nee, waarom dan eigenlijk niet?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #232 Gepost op: 31-05-2014, 15:46 »
Nope, het is een Volvo en die hadden de B20 en B30 op de plank liggen.  Volgens mij heeft Volvo zelf nooit een diesel blok gemaakt. Er zijn wel figuren die zelf eendiesel inbouwen maar vanwege de extra vertraging in de portalen zit je vast aan de originele versnellingsbak en moet je er dus een conversie kit tussen gooien.

Vandaag en gisteren de homokineten vervangen, lekkere klus om op straat te doen

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #233 Gepost op: 25-01-2016, 20:18 »
Het is verdacht rustig in deze topic
, maar ik ga het gewoon proberen.
Ik ben begonnen met een grondige inspectie van de tgb en ben op een rot probleempje gestuit.
De achter ophanging van de bladveren zijn compleet rot.
Is dit een eigen onderdeel van de tgb, of vind je dit op ook op andere modellen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Het grote Volvo TGB topic
« Reactie #234 Gepost op: 30-03-2016, 12:33 »
Welk gedeelte bedoel je, stel je vraag anders ook op de Facebook groep.