Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni  (gelezen 32616 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #150 Gepost op: 21-06-2013, 11:41 »
Wat leuk om al die verhalen te lezen en door de fotograven is het volop na genieten. Ik vind het nog steeds jammer dat de XR van Erwin niet wilde starten na de doorwading, Ook viel mij Marcel Vermey positief op, er zit echt een hoop werk in de Foto,s en dan ook nog even 45 minuten op zoek naar een verdronken motor en dan gewoon de bike terug vinden terwijl de eigenaren het al hadden opgegeven, Hulde Marcel hiervoor. Wij hebben met rally4friends weer een prachtweek gehad, Rally sport verbroederd! Mijn hart ligt toch wel bij Rob, gewoon met je camper en prive monteur heerlijk genieten van het erg mooie Albanie. Trouwens wat een lieve mensen wonen daar de organisatie was al niet anders. Org lachte altijd en ze stonden altijd voor je klaar. in Albanie ben je zo welkom. Een mooie offroad vakantie tip.


In Albanie bevinden zich 70,000 kleine bunkers welke offroad met elkaar zijn verbonden, Ik ga er nog eens terug heerlijk een paar dagen strand en gewoon op de vele offroad paden lekker pionieren en volop genieten van de pracht uitzichten, Uiteraard nog een bezoek aan het meer Van Ohrid om daar de heerlijkste vis ooit te gaan eten.


Albanie is zo dicht bij huis en door de mensen zo totaal anders als de rest van Europa, mijn tip Ga hier ook eens op avontuur!!


+1
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #151 Gepost op: 21-06-2013, 12:19 »
helemaal mee eens, behalve dat het niet echt dicht bij huis is... ook al is het misschien 'maar' 2300 km, er loopt niet bepaald een snelweg naartoe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #152 Gepost op: 21-06-2013, 13:55 »
Wat leuk om al die verhalen te lezen en door de fotograven is het volop na genieten. Ik vind het nog steeds jammer dat de XR van Erwin niet wilde starten na de doorwading, Ook viel mij Marcel Vermey positief op, er zit echt een hoop werk in de Foto,s en dan ook nog even 45 minuten op zoek naar een verdronken motor en dan gewoon de bike terug vinden terwijl de eigenaren het al hadden opgegeven, Hulde Marcel hiervoor. Wij hebben met rally4friends weer een prachtweek gehad, Rally sport verbroederd! Mijn hart ligt toch wel bij Rob, gewoon met je camper en prive monteur heerlijk genieten van het erg mooie Albanie. Trouwens wat een lieve mensen wonen daar de organisatie was al niet anders. Org lachte altijd en ze stonden altijd voor je klaar. in Albanie ben je zo welkom. Een mooie offroad vakantie tip.


In Albanie bevinden zich 70,000 kleine bunkers welke offroad met elkaar zijn verbonden, Ik ga er nog eens terug heerlijk een paar dagen strand en gewoon op de vele offroad paden lekker pionieren en volop genieten van de pracht uitzichten, Uiteraard nog een bezoek aan het meer Van Ohrid om daar de heerlijkste vis ooit te gaan eten.


Albanie is zo dicht bij huis en door de mensen zo totaal anders als de rest van Europa, mijn tip Ga hier ook eens op avontuur!!

'Finders keepers' zei ik nog tegen eigenaar Chris Barwick. Hij trapte er helaas niet in :D De komende 5 jaar zou hij foto's bij me bestellen riep hij 's avonds.  8) Was een mooi weekje, ben nu volop foto's aan het nabewerken en versturen per wetransfer.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #153 Gepost op: 21-06-2013, 16:07 »
helemaal mee eens, behalve dat het niet echt dicht bij huis is... ook al is het misschien 'maar' 2300 km, er loopt niet bepaald een snelweg naartoe.


Ach volgens Maps is Kockengen - Tirana 2163km in 22 uur = 2 lange dagen. Via de Balkan.
Misschien is Italie + nachtbootje zelfs sneller. Ik vond het vorig jaar erg meevallen, 3 dagen toeristisch tokkelen en je bent er.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #154 Gepost op: 21-06-2013, 16:16 »
Of met de auto motor :D nachttrein naar Villach of Trieste. Daarna is het nog maar 800 km door nog een paar andere prachtige landen !
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #155 Gepost op: 21-06-2013, 19:54 »
als je er een vakantietje van maakt is het idd wel leuk. Als je er heen gaat om offroad te rijden dan is het toch wel een eind: niet iets dat je op de nopjes wil doen, want dan zijn ze op voordat je daar bent. 
tevens vind ik het toch wel fijn als er een backup is als je eens iets stuk maakt aan je motor... de dealers zijn toch wat minder gezaaid in Albanie, en ik denk dat de ANWB het land zoals gewoonlijk eerst op de kaart moet opzoeken  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #156 Gepost op: 21-06-2013, 21:33 »
Als je met z'n twee-en gaat in een busje of met aanhanger, is het in anderhalve dag te rijden. (wel 2 uur op, 2 uur af, en slapen tegen het zijraampje ;) ). Zo hebben Hans in ik wel bewezen. (Maandag middag 13:00 uur vertrokken, en dinsdag avond (veel te vroeg overigens) om 23:30 aan de ingang van het beoogde bivak staan. )

Dus... als je met twee man en twee motoren gaat, is het anderhalve dag rijden, 1 dag uitrusten van de rit, en dan kun je 'knallen'  of 'verkennen' (Gerjan).
Snelweg loopt al bijna tot aan de kust in Kroatie (en er wordt daar erg hard aan die weg getimmerd, dus wie weet binnen niet al te lange tijd al tot Dubrovnik of zo), en die kustweg is ook geen straf om (overdag  :-X ) te rijden.

Land en mensen zelf zijn opvallend relaxed en oprecht behulpzaam. En ook in de toeristische gebieden zeker niet opdringering zoals op een turkse markt of zo.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #157 Gepost op: 26-06-2013, 12:51 »
Ik was twee jaar terug in 16 uur in +-Split (zonder aanhanger). (Gras, Zagreb, Zadar) Tot daar zijn de wegen fenomenaal, daarna kan het natuurlijk slechter worden. Dan moet je nog ruim 500km rijden.

Wel zat ik na 16 uur continue rijden wel aardig aan mijn grens dat het leuk bleef. Dus beter dan daar ff slapen en dan weer verder.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 174
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #158 Gepost op: 30-06-2013, 23:25 »
De week in beeld;
Rally Albania 2013


Voor de smart phone gebruikers hier ook te bekijken via FB
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151396871827242

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Albania Rally 2013 - 7 tm 14 Juni
« Reactie #159 Gepost op: 01-07-2013, 10:03 »
Op facebook is ie in ieder geval niet geblokt  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog