zonder een eindeloos verhaal over electromotoren (dynamo's) op te houden
normaal zit op een motor een dynamo met permanente magneten, dus als de motor draaid geeft de dynamo spanning.
bij veel sport motoren is in verband met de hogetoeren geen/minder "blikpakket" gebruikt en is daardoor een hoger toerental nodig om voldoende stroom te genereren en valt dus bijna niet aan te duwen en zou allen zonder accu draaien vanaf 3000rpm en das toch erg hard duwen.
bij auto's (motoren mij niet bekend) is er spanning nodig om een magnetisch veld op te wekken (vervanging permanente magneten) dus als je de motor laat draaien en geen spanningsbron heb kun je nogsteeds geen mognetischveld opwekken om je dynamo te laten "werken"
bij auto's kan je hierdoor een dynamo precies die hoeveelheid stroom laten leveren die gevraagt word.
..
duidelijk? heb geen zin om over dit soort onderwerpen te discuseren..word er moe van op motor-forum weet ook iedereen dat soort dingen beter, maar ik vertel alleen wat ik denk dat zinvol is..en dat wil niet zeggen dat het ook zo voor jou motor werkt
..
dat van die 3000rpm was met een suzuki gsx600r en dan mijn accu gebruiken om thuis te komen , mooi niet dus..