Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: TT600  (gelezen 15956 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: TT600
« Reactie #240 Gepost op: 20-02-2023, 22:09 »
Waarom, heb er hier nog een originele in de kist met parts..

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: TT600
« Reactie #241 Gepost op: 21-02-2023, 06:58 »
volgens mij is fuurgo chinees voor alibaba..

Yep, dat is wel duidelijk nu. Maar de vraag is nu, leveren ze ja of nee. Dat is een kwestie van afwachten heb ik begrepen...

Post Merge: 21-02-2023, 06:59
Waarom, heb er hier nog een originele in de kist met parts..

Ik houd me aanbevolen..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: TT600
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2023, 09:16 »
Ik heb begin deze maand een nieuwe CDI besteld bij Fruugo in het VK.(dacht ik)

Blijkt dus gewoon een chinees te zijn. Iemand van jullie er ervaring mee?
en fred in hio heeft mijn oude reserve cdi.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: TT600
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2023, 12:52 »
stuur maar een berichtje met een bod/wat zo'n ding waard is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #244 Gepost op: 05-05-2023, 11:52 »
Zit aan het eind van m'n veerweg achter: kapje remklauw sloeg een deuk in de demper








Kapje vervangen door een exemplaar van kedo.de. Maar die heeft ook al een optater gehad.



Dus tja: of langzamer rijden (ik rijd denk ik nog op KTM 690 tempo  :D ) of de vering onder handen nemen. Ben al aan t zoeken naar TT600R vering (280 ipv 230 mm veerweg). Maak me alleen een beetje zorgen om de hoogte van het zadel na zo'n figuurlijke en letterlijke UPgrade.


Ook een dashboardje laten maken nadat het orginele doormidden brak. Op ebay vindt je complete dashboards voor 200 euro, maar als die ook weer breekt dan is t jammer geld. Gelukkig heeft een Duitse handige Harry daar een alternatief voor bedacht.
https://tt600r.eu/technik/tt600r/tachohalter/tacohalter.htm






uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #245 Gepost op: 06-05-2023, 21:08 »
Kunstwerkje zit er op
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: TT600
« Reactie #246 Gepost op: 09-07-2023, 21:14 »
Bezig met
  • andere vering (TT600R) er onder zetten
  • een 20.000km beurt
  • luchtfilter vervangen
  • remblokjes voor vervangen
Lengte verschil voorvork RE (230mm veerweg) en R (280mm veerweg)




Voorvork is een recht-toe-recht-aan uitwisseling, da's mooi.


Om bij de achterschokdembper te komen moet heel de achterkant er af plus de uitlaat.



Heb van https://tt600r.eu/technik/tt-allgemein/oehlins/tt_oelins_halterung.pdf een cad-bestand gedonwload voor een Ohlins-expansievaatje-houder. Dit (online) geconverteerd tot een passend 3D bestandsformaat en bij https://www.hubs.com in kunststof laten uitprinten:2 euro nogwat per stuk. Om aan de minimale ordergrootte van 28 euro te komen heb ik er een stuk of 8 besteld (wat nog altijd goedkoper was dan 1 enkele van metaal)... dus mocht iemand nog eentje nodig hebben... 






Het orginele schuimluchtfilter viel onder mijn vingers uit elkaar...20 jaar oud...


Een TwinAir filter had ik al in huis en wederom op https://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm kan je lezen hoe dit te installeren.




Het oude schuim van het kunststof raampje losweken gaat prima door het 10 minuten in een laagje aceton te leggen. Uit een stuk schuimrubber (geluidsdempend matje) dat ik nog had liggen, strookjes gesneden en deze met bisonkit verlijmd met het raamwerkje.



Het schuim is overmaats en kan je met de schaar bijtrimmen. Wel overmaats houden om zeker te zijn van een goede afdichting met de luchtfilterbak.



Om de luchtfilterbak goed schoon te kunnen maken had ik deze uit elkaar geschroeft. Daarbij viel het me al op dat er kit/lijm gebruikt was om de helften luchtdicht te krijgen.



en i.d.d. een behoorlijke kier



En dat wil je niet (valse lucht, vuil in de motor, slecht lopen). Dus een tube pakkingkit gekocht. Met een spanbandje de helften zo goed als mogelijk tegen elkaar gedrukt.



Ondertussen zit de boel in elkaar. Laagje vet daar waar het schuimfilter de filterbak raakt plus een laagje vet sprayen aan de binnenkant en het moet er weer een 10.000km tegen kunnen...


Ik ben trouwens geen fan van zo'n nat schuimfilter: wat een gesop om hem in te oliën! Misschien toch maar een DNA filter aanschaffen. Volgens mij goed genoeg voor het light-enduro rijden dat ik doe. Bovendien ook makkelijker schoon te maken ... ook als je onderweg bent.


De veervoorspanning van de achterschokdemper moet je afstellen voordat je de boel in elkaar zet: je komt er nooit meer bij. Ook de haaksleutel uit het boordgereedschap is niet bruikbaar; geen ruimte. Dus zelf iets moeten fabrieken om dat te doen.


Heb de volgende vuistregels gebruikt:
  • rijders sag = 1/4 x hele veerweg
  • static sag = 1/3 x rijders sag
Morgen weer verder. Wacht nog op een setje uitlaatpakkingen...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: TT600
« Reactie #247 Gepost op: 10-07-2023, 00:15 »
En jij denkt dat een dna of k&n niet ingeolied hoeven?
Laat die natte droom opdrogen en besteed aub aandacht aan je lufi.Maar de originele filters zijn nog erger als ruk.Ook zo.n smerig klote geintje van Honda dat je hun lufi. Moet gebruiken.Ik ben zo klaar met jappanners.Merk het nu telkens aan m.n honda.Voor de rest vindt je het vermogen nog steeds prima op de TT?Lijkt me toch afkicken na een 690?

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: TT600
« Reactie #248 Gepost op: 10-07-2023, 06:54 »
Ik heb ook nog een TT staan, die het nog steeds niet doet.. 8)
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: TT600
« Reactie #249 Gepost op: 27-07-2023, 19:55 »
Lekker bezig!
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R