zo veel mensen zoveel wensen. een wedstrijdje heeft dan niet zoveel zin, tenzij de winnaar is diegene die het meeste lol heeft gehad.
ik zou zo'n lichtere adventure twin vooral willen als vervanging van mijn f800gs, en die wordt dan gewoon gebruikt voor nog wat speelser woon werk.
manusje van alles is nu een 450 exc: crossbaan, enduro, otr's en af en toe een rally. Behoorlijk veelzijdig toch? En met een 890 adventure zou ik ook best eens een otr kunnen gaan rijden voor de afwisseling. En als het er nog eens van komt: met die twin lijkt me off road/gravel de alpen oversteken ook helemaal geen straf.
enne: exc450 vs een wr250 op de crossbaan lijkt me ook zeker nog geen uitgemaakyte zaak.
Tuurlijk, ieder zijn ding. Maar ik heb soms het idee dat nogal wat mensen een beetje boven hun macht rijden, door voor een veel te zware machine te kiezen. Of dat de lol verhoogt waag ik te betwijfelen. Natuurlijk is het slechts gissen wat ik doe, want ik heb zelf ook nog nooit op een dikke bak in het zand gezeten. Maar wat ik wel weet is dat ik al moeite genoeg heb om dat redelijk lichte ding van mij weer in mijn eentje overeind te krijgen als ik een keer plat ga op een rotplekkie in het circuit. Zoals bv afgelopen weekend op het circuit in Veendam, waar ik in een bocht vlak langs een diepe, stijle afwateringskuil stilval ( per ongeluk in z'n vrij) en naar beneden donder, met mijn kont in het blubberwater. Mijn WR blijft op de rand liggen (gelukkig), maar ik heb de grootste moeite om hem in m'n eentje weer recht overeind te krijgen, vanaf die stijle wand. Gelukkig stopt er iemand om hem even omhoog te duwen, dus het komt wel goed, maar makkelijk is anders. En dan heb ik slechts 117 kg (volgetankt) te tillen, wat zou ik in zo'n situatie met 160/170 kg aanmoeten?
En een 'wedstrijdje' lijkt me zeker leuk
. Maar het moet natuurlijk wel te doen zijn qua afstand. Woon jij ergens in het noorden, of daar in de buurt?