maar niet even de band goed draaien
Nee, dat was een gevalletje 'te haastig' inderdaad. Bandje moet eigenlijk weer naar de KTM toe; ik ben nu de AC10's aan het opbranden op asfalt. Zonde. Dus daarom dat ik 'm niet van te voren omgedraaid heb. Maar ik monteerde het remslangetje wat voor de eerste testrit de laatste klus op de lijst was, en toen was er eigenlijk niks wat een snel rondje door de wijk in de weg stond. Wat na al die uurtjes prutsen wel verrekte aantrekkelijk was.
Tsja, en toen deed ik dat, was het daar eigenlijk te druk en moest ik wat betere stuurweggetjes hebben, en ben ik de dijk op geschoten. Niet slim; ik had geen gereedschap bij. Nog niet eens een telefoon.
Achteraf had ik zowiezo even met de bandenspanningsmeter langs de wieltjes moeten gaan. Dat had na het rondje 'zitten alle bouten vast? Druk op de remmen? Balhoofd op de goeie spanning? Voorvork recht in de kroonplaten?' amper extra tijd gekost.
Magoed, ik lijk toch het snelste te leren van op m'n bek gaan (bij voorkeur zo min mogelijk letterlijk). Inmiddels ligt het bandje er dus wel goed op.
Ik vond het al zonde dat je er niks over melde zo af en toe. Maar je blogt gewoon ergens anders.
Tsja, het kost stiekum knap veel tijd om al die foto's online te zetten met verhaaltje erbij. En ondanks dat ik geen GS meer heb is die GSClub nog steeds een beetje mijn 'thuishonk', dus die kreeg voorrang.
Vanochtend het ding eens meegenomen naar het werk. 't rijd en stuurt inmiddels een beetje normaal, als je effe buiten beschouwing laat dat de vering en de balans tussen voor en achter momenteel een grote bende is.
De uiterst beperkte stuuruitslag is niet fijn, en ook niet heel makkelijk op te lossen. Tijdens het rijden heb je er geen last van, maar haaks een parkeerplaats inrijden moet je al doen door 'm rijdend in te kantelen. Ben benieuwd of dat nog enigzins went.