Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motor op de Transsiberische trein ?  (gelezen 2202 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Motor op de Transsiberische trein ?
« Gepost op: 24-02-2017, 11:00 »
Ola,


ik vroeg mij af of iemand hier misschien ervaring heeft met de ze trein "rit" en in het speciaal met je motor er op zetten ?
wij zijn van plan om een stukje tijd te winnen (en natuurlijk een mooie ervaring)  door een stukje mee te liften op deze prachtige trein reis als we terug rijden vanuit mongolie door kazachstan.


heeft iemand ervaring hiermee ?


Groeten, Jason
ze zijn hier niet aangenomen omdat ze zo handig zijn

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #1 Gepost op: 24-02-2017, 17:58 »
In naardenbussum zat bij t station een bedrijf waar je over de hele wereld kaartjes voor de trein kan kopen..
Ik weet niet of deze nog bestaat, maar ik denk dat je in t oosten voor een paar roebel en een fles wodka heel wat geregeld kan worden...
Er rijden vauit 010 genoeg treinen die kant op..
Ons bedrijf heeft zelfs een shuttle service naar China..
Maar je zal met een verlader moeten stoeien om daar iets mee te vervoeren....
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #2 Gepost op: 24-02-2017, 18:53 »
Ik weet dat Wilma en Ray toen ze nog een setje waren een keer een presentatie hebben gegeven waarin hun motoren de TransMongolie trein in werden gesjouwd

Ray = http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?action=profile;u=68

Wilma  = http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?action=profile;u=72

Wij gaan toevallig met die trein naar Beijing en ik heb het onze bookingagent gevraagd maar hij had er nog nooit van gehoord, een motor op de trein daar.

gr.
Martijn


Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2017, 21:14 »
In 2007 gedaan. Toen vanuit Mongolie max 156 kg. Net over de grens in Rusland geen probleem met onze zware motoren. Kaartje makkelijk ter plaatse te regelen. Kosten waren laag. Exacte bedragen weet ik zo niet meer. Lossen in Moskou was niet mogelijk aan het perron. Hulp om ze er uit te tillen is makkelijk te regelen
ook op 4 wielen kan je genieten

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2017, 10:03 »
wij zijn in 2005 met 4 Harley's vanuit peking naar Moskou terug gegaan, rijdend heen.
Kosten vielen mee, ticket 250 EURO en motor 1 Euro de kilo, vanuit Rusland is dit goedkoper
Wij zijn in Moskou gewoon uit de trein gereden op passagiers perron, en net gedaan of we gek waren.
tonyfromthefields

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #5 Gepost op: 07-11-2017, 23:43 »
Hoi Jason,

Ik zit met dezelfde vraag, ben je al wat verder gekomen?
Via een recent YouTube filmpje begreep ik dat dit tot voor kort gewoon ter plekke geregeld kon worden zonder veel gedoe, dit zou echter dit voorjaar gewijzigd zijn. Waardoor het nu alleen mogelijk is indien vooraf geboekt, en de motor ingekrat wordt zonder vloeistoffen e.d.
Via https://www.youtube.com/user/ramarvarna/videos - ergens in de afleveringen in Mongolie of Rusland. Dus wel even van belang om goed uit te zoeken...

Mocht ik wat tegenkomen dan laat ik het weten.

Gr Morris

Post Merge: 07-11-2017, 23:47
Ehh correctie... zie nu de datum...

Hoe is het afgelopen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: Motor op de Transsiberische trein ?
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2017, 17:07 »
ben ook erg nieuwsgieig of je delen met de trein kunt doen.
Zoek naar een mogelijkheid om een trip te maken naar Oost Siberiƫ
Het hele stuk rijden lijkt me niet aantrekkelijk, ben 'n keer van Alma Ata naar NL gereden.
Loek