Yamaha heeft, zoals de meesten wel weten, een nieuwe allroad/dualsport motor uitgebracht.
De meesten onder ons zullen het niet bewust gemerkt hebben, maar dit is écht een bijzonder beestje, mogelijk met diverse potenties.
Je krijgt 4 jaar garantie (excl. banden en accu) en twee jaar mobiliteitsgarantie (vervangende motor bij pech).
Ik heb hieronder de specificaties gesplitst in tweeën.
Ik ben heel benieuwd waarom jullie er 'iets' van vinden of 'niets' van vinden:
Specs:
Watergekoelde 4-takt, 249 CC
DOHC
Zuigerruimte: 77 x 53.6 mm
Compressie: 11.5:1
30.7 PK bij 10.000 tpm
23.7 Nm bij 8.000 tpm
e-start, geen mogelijkheid tot kickstart
wetsump, dus olie in blok, iedere 5.000 km vervangen
zithoogte 930mmm
wielmaten: 21 en 18"
USD vering Kayaba imitatie, voor én achter SOQI 270mm veerweg
grondspeling 300 mmm bij carterplaat
Injectie, Mikuni, 12 jets
Brandstofvoorraad 7.6 liter
13 koppelingsplaten, nat, kabelbediend
waved disks, 250 / 230 mm
Nissin remklauwen
Bijzondere specs:
126 kg droog!
Aanpasbare veerhoogte om de fiets 3.4 cm te kunnen verlagen, toch een damesbrommer??
Aluminium frame, maar twee delen onder het carter zijn verwijderbaar en van staal
Inlaat en uitlaatkleppen zijn van verschillendmateriaal. Inlaat is titanium, iedere 42.000km klepspeling controleren
Beide nokkenassen zijn van een soort lichtmetaal, maar gecoat voor hardheid
Hij heeft slechts één radiator, nl aan de uitlaatzijde. Links is een nepkap met alle electronica erachter. Weet niet precies wat er achter zit, jullie wel?
Voorvork komt uit eigen fabriek: Yamaha/Soki 46mm, ingaan de en uitgaande demping volledig instelbaar
Uitlaat met kat, maar tevens met EXUP klep, wat doet dit?
TCI ontsteking, wat is het verschil met CDI?
7.6 liter brandstof, verbruik 1:25 tijdens Enclaverit, 200 km actieradius?
6-bak met top van 152 km/u bij 13/43, dat zie je niet vaak bij een moderne Japanse enduro!
Brede voetsteunen
Carterplaat is optie, maar is leverbaar
Futuristische verlaagde kentekenplaathouder met verlichting, lijkt eenvoudig verwijderbaar te zijn
En tenlotte de prijs: 6.600 Euro
Wat denken jullie, gaat deze WR250R een allemansvriend worden voor KNMV off-roadritjes of een damesbrommer met een knopje?
Filmpje van de ISDE-versieNoppy